FOTOGALERIE/RALIU/Drifter de TOP 16!

Un devean şi-a făcut loc între cei mai buni piloţi de drift din România.

12-DRIFT

Pilotul de drift Marcel Marian din Deva a făcut cea mai bună cursă a sa de până acum weekend-ul trecut la Prejmer Circuit din Braşov în a doua etapă a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014.

La bordul bolidului său de concurs – un BMW E 36 cu motor de 4400 cc în V8 de 286 cp – pe care îl prezintă ca având „cel mai slab motor din campionat”, Marcel Marian (foto mic, 37 ani), s-a calificat de pe locul 10 în TOP 16! 12-PORTRET

Aţi spune: „Mare brânză”, nu? Însă, drifterul devean ne asigură că: „În drift rezultatul obţinut de mine la Prejmer e mare lucru şi cu mult peste aşteptările mele”

 “A fost „Blană””

Cât despre cursa în sine Marcel Marian a avut nevoie de un singur cuvânt pentru a o caracteriza: „Blană”. Adică, pe înţelesul tuturor: ”A fost o cursă tare în care am băgat gaz şi am apăsat acceleraţia la maximum”, spune Marian care a intrat în concurs fără niciun antrenament acasă, iar pe circuitul de sub Tâmpa a „terminat” vreo 18 cauciucuri şi a „ars” benzină de 650 lei. Ce credeţi, a fost sau nu „Blană”.

La etapa a doua a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014 desfăşurată la Prejmer Circuit, Braşov, au participat cei mai buni 33 de piloţi din România.

„În drift experienţa se obţine doar participând la cât mai multe curse. Din păcate eu îmi permit să merg la puţine competiţii deoarece fac totul din fonduri proprii exclusiv”

Marcel Marian, pilot drift

În ce constă o etapă de drift?

O etapă de drift se întinde pe durata a două zile. Prima zi este rezervată exclusiv antrenamentelor libere, acomodării cu suprafaţa de concurs. În cea de-a doua zi au loc calificările şi cursele în tandem! În calificări se punctează viteza de iniţiere, cea dezvoltată în primul viraj şi viteza medie pe traseu dar şi unghiul la care alunecă bolidul pe pistă.

„Practic maşina trebuie să fie tot timpul în drift, de-a latul, să nu se îndrepte niciodată iar schimburile de mase atunci când maşina alunecă spre dreapta apoi se face transferul spre stânga să se facă curat făra corecţii”, explică Marian care în calificări a scos în medie 90 de kilometri pe oră “la iniţiere” şi în jur de 37 kilometri pe oră “viteza medie”.

Apoi au urmat batle-urile, adică tandemurile între cei mai buni 16 piloţi. Aici, primul din calificări se întrece cu ultimul, al doilea cu penultimul şi tot aşa. Marian a pierdut duelul din tandemuri.

“În tandem am fost eliminat la <<mustaţă>> pe fondul lipsei mele de experienţă şi a unei probleme la cutia de viteze, nu mi-a intrat în a patra”, a povestit Marian care acum aşteaptă etapa a treia care va avea loc peste o lună tocmai la Iaşi. Prima rundă a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014 a avut loc luna trecută la Suceava.

“Particip şi la raliurile de Viteză pe Traseu Montan din judeţ, însă doar pentru show nu pentru competiţie. Între VTM şi drift prefer drift-ul. La VTM sunt prea puţine ture în schimb la drift mă dau două zile aproape încontinuu”

Marcel Marian, pilot drift

Cifra

7

etape are Campionatul Naţional de GTT Drift Series 2014

[wzslider autoplay=”true”]

 

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Carduri europene de sănătate în duplicat pentru hunedoreni, din 7 februarie         CU TRIMITERE LA VALEA JIULUI. Pactul Ecologic European, o mare provocare pentru România         Accident grav pe DN 76. BMW făcut praf de un autotren         Peste 250.000 de arbori au fost retezați de pe malul Lacului Gura Apelor, în Retezat         Hoț de portofele prins de polițiști         APEL LA RAȚIUNE CU DEGETUL PE RANĂ. Poliţia de Patrimoniu dă în clocot         SCANDALUL DE PE RÂUL ALB. Magistraţii joacă bambilici cu dosarul tentativei de omor         UDMR Hunedoara, la 30 de ani de existență         ȚĂRII CÂT MAI MULT CĂRBUNE??? Complexul Energetic Hunedoara, din rău în mai rău         ISTORIE HUNEDOREANĂ. Statuile antice salvate de familia preotului Crăciun înainte de a ajunge pe fundul Cincişului         Incendiu puternic pe calea ferată Simeria – Petroșani         Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier