Situație critică la CEH. Sute de milioane pierderi și ajutoare primite ilegal ce trebuie returnate!

Complexul Energetic Hunedoara se află într-o situație critică. Are pierderi de sute de milioane de lei, la care se adaugă ajutoare de stat primite ilegal pe care trebuie acum să le ramburseze. Miercuri, la Curtea de Apel Alba Iulia se judecă cererea de insolvență, iar premisele nu sunt deloc favorabile companiei energetice, pe care o decizie a instanței o poate arunca direct în faliment.

Luna trecută, Comisia Europeană a anunțat că România trebuie să recupereze de la Complexul Energetic Hunedoara ajutoare de stat în valoare de aproximativ 60 de milioane de euro. CE a constatat că producătorul de energie a primit din partea României un ajutor de stat incompatibil, în valoare de aproximativ 60 de milioane euro, prin patru împrumuturi finanţate din fonduri publice. În plus, România trebuie să recupereze ajutorul ilegal şi dobânzile aferente.

Ministerul Energiei anunță acum că banii trebuie recuperați de Ministerul Finanțelor Publice.

“Conform legislației comunitare, Ministerul Finanțelor Publice, în calitatea sa de furnizor al ajutoarelor de stat, va trebui să stabilească suma totală (principalul și dobânzile de recuperare) care urmează a fi recuperată de la beneficiar. Reprezentanți ai Ministerului Energiei, Ministerului Mediului, Autorității Fondului de Mediu, Ministerului Finanțelor Publice, ANAF și Consiliul Concurenței, au constituit un grup de lucru al cărui obiectiv este acela de a identifica soluția legală care să permită menținerea exploatării continue a activelor de producere a energiei electrice”, spune Iulian Robert Tudorache, secretar de stat în Ministerul Energiei. – Amanunte in Informatia Vaii Jiului