Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj

Termenul la care Loturile II, III și IV din Autostrada Lugoj – Deva urmau să fie finalizate, potrivit contractului semnat în 2013 între fosta Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și constructori a fost 27 mai 2016. A trecut însă un an de la data stabilită, iar în prezent doar 16 kilometri din Lotul II al viitoarei autostrăzi au fost deschiși circulației.

Lucrările pe cele trei tronsoane ale autostrăzii au întâmpinat întârzieri din cauza unor probleme tehnice și a lipsei unor avize de construcții și de mediu, însă potrivit conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu excepția sectoarelor unde vor fi realizate ecoducte de pe Lotul II, până la finalul acestui an, proiectele vor fi realizate.

În ultimele săptămâni, ritmul în care are loc execuția proiectelor de infrastructură pe Autostrada Lugoj – Deva a crescut, potrivit informărilor reprezentanților CNAIR. Sâmbătă seara, pe Lotul IV, după ora 20:00, câteva zeci de muncitori și utilaje încă se aflau la lucru pe Lotul IV, în zona viitorului nod rutier de la Șoimuș. „În aceste zile, pe cele trei loturi au fost executate, printre altele, următoarele lucrări: la elemente de colectare și scurgere a apelor, umpluturi la corpul autostrăzii, îmbrăcare taluz și acostamente, infrastructuri la pasaje, relocări drumuri locale și de utilități, ziduri de sprijin, garduri de împrejmuire, hidroizolații, diferite săpături și taluzări, s-au montat stâlpii de iluminat în nodul Margina, au avansat lucrările la spațiile de servicii de pe Lotul II, iar pe Lotul III a început producția de mixtură asfaltică”, a informat Direcția Regională de Drumuri și Poduri, pa pagina de Facebook a instituției.

Autostrada Lugoj – Deva va însuma 100 de kilometri, care înainte de începerea lucrărilor au fost împărțiți în patru loturi.

Lotul I, dintre Traian Vuia – Sanovita, de 27,4 kilometri a costat 681,04 milioane lei și a fost inaugurat în decembrie 2013. Lotul II, între Coșevita – Traian Vuia va avea o lungime de 28,6 kilometri, valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 fiind de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. Lucrările au demarat la începutul anului 2014, iar în martie 2017 au fost deschiși traficului rutier 16 kilometri. În aceeași perioadă au demarat și lucările la Lotul III. Tronsonul este realizat între Coșevița și Ilia și va avea 21,1 kilometri, valoarea proiectului fiind de 578 de milioane de lei, fără TVA. Lotul IV, între Ilia și Șoimuș (Deva), va avea 22,1 kilometri, costul său fiind estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Pagina de Facebook a Primăriei Hunedoara a fost închisă după un atac informatic         Accident grav pe DN 76 Deva – Brad         Încep lucrările de anvelopare la Blocul 13A, strada Mihai Eminescu         Teribilism la volan. Un tânăr a produs dezastrul pe DN 68 A Deva – Lugoj         Accident grav în Hunedoara. O ambulanță a lovit un biciclist         Accident mortal. Un bărbat s-a prăbușit cu mașina în râul Cerna         Accident grav în apropiere de Brad         Momente traumatizante pentru mama unei fetițe de cinci luni, după ce a adus bebele la spital         Politicienii care râvnesc la primăriile celor mai mari municipii hunedorene         Laureatul Premiului Internațional „Leonardo Da Vinci – Artist Universal” 2019. Romeo Dobrotă (Romi) din Toronto – Artistul plastic din vecini         Au fost scoase la licitație lucrările la Casa de Cultură din Hunedoara         Primarul Marcel Goia nu va mai candida la Hațeg         Seceta și MHC-ul au transformat Lacul Cinciș. Ce se întâmplă la bisericile părăsite         Accident produs de un tânăr de 18 ani         Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie