Tunelul feroviar impresionant de la Turdaș așteaptă recepția finală

204

Lucrările la tunelul feroviar de la Turdaș, o localitate învecinată municipiului Orăștie, au început în toamna anului 2015. Investiția realizată de o firmă românească a acumulat întârzieri de aproape doi ani, din cauza intersectării traseului cu mai multe conducte de gaz care trebuiau relocate. Tunelul a fost finalizat în vara acestui an, iar după ce a fost realizată structura de rezistență, recent au fost montate calea de rulare și celelalte instalații feroviare. În prezent se pregătește recepția lucrărilor la tunel, realizată de Compania Naţională de Căi Ferate.

În luna august, CFR a anunţat că până la finalul anului 2019 se vor desfăşura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică). „Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mişcare, peste 240 poduri, podeţe, tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare şi superioare şi patru substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit trei noi tuneluri (Turdaş, Sighişoara şi Daneş), un pod în formă de arc şi varianate noi de traseu, construcţii care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, informau reprezentanţii CFR SA.
Tunelul feroviar de la Turdaș amplasat pe varianta locală a liniei de cale ferată Simeria – Coşlariu, are o lungime de 800 de metri și este completat cu două sectoare neacoperite care împreună cu tunelul măsoară aproape 2.500 de metri. A fost construit în curbă, pe o lungime de 605 metri, urmată de o curbă de racordare pe lungimea de 80 de metri şi de un aliniament cu o lungime de 95 de metri. Tunelul este executat prin metoda construcţiei în tranşee complet deschisă, în pământuri cu umflări mari, fiind primul astfel de tunel feroviar realizat după 1990 în România, potrivit specialiştilor. A fost aleasă variana consrucţiei tunelului, deoarece nu se putea merge pe vechiul traseu al căii ferate, pe malul Mureşului, având în vedere că proiectul a fost făcut pentru a asigura o circulaţie a trenurilor cu până la 160 km/h.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *