Tunelul feroviar impresionant de la Turdaș așteaptă recepția finală

Lucrările la tunelul feroviar de la Turdaș, o localitate învecinată municipiului Orăștie, au început în toamna anului 2015. Investiția realizată de o firmă românească a acumulat întârzieri de aproape doi ani, din cauza intersectării traseului cu mai multe conducte de gaz care trebuiau relocate. Tunelul a fost finalizat în vara acestui an, iar după ce a fost realizată structura de rezistență, recent au fost montate calea de rulare și celelalte instalații feroviare. În prezent se pregătește recepția lucrărilor la tunel, realizată de Compania Naţională de Căi Ferate.

În luna august, CFR a anunţat că până la finalul anului 2019 se vor desfăşura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică). „Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mişcare, peste 240 poduri, podeţe, tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare şi superioare şi patru substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit trei noi tuneluri (Turdaş, Sighişoara şi Daneş), un pod în formă de arc şi varianate noi de traseu, construcţii care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, informau reprezentanţii CFR SA.
Tunelul feroviar de la Turdaș amplasat pe varianta locală a liniei de cale ferată Simeria – Coşlariu, are o lungime de 800 de metri și este completat cu două sectoare neacoperite care împreună cu tunelul măsoară aproape 2.500 de metri. A fost construit în curbă, pe o lungime de 605 metri, urmată de o curbă de racordare pe lungimea de 80 de metri şi de un aliniament cu o lungime de 95 de metri. Tunelul este executat prin metoda construcţiei în tranşee complet deschisă, în pământuri cu umflări mari, fiind primul astfel de tunel feroviar realizat după 1990 în România, potrivit specialiştilor. A fost aleasă variana consrucţiei tunelului, deoarece nu se putea merge pe vechiul traseu al căii ferate, pe malul Mureşului, având în vedere că proiectul a fost făcut pentru a asigura o circulaţie a trenurilor cu până la 160 km/h.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

patru × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Coronavirus: doi pacienți decedați la Spitalul județean din Deva aveau și Covid 19         Un pacient mort la Oncologia din Deva a fost diagnosticat şi cu coronavirus         Încă doi medici de la Spitalul Județean de Urgență din Deva au coronavirus         Șase hunedoreni au fost prinși la vânătoare de mistreți         Tânără găsită moartă, cu gâtul tăiat, pe o stradă din Petroșani         CJ Hunedoara va direcționa peste două milioane de lei Spitalului Județean și DGASPC Hunedoara         Carmen Hărău: „Să nu facem lupta mai grea!”         Devenii donează pentru persoanele vulnerabile!         Ce spun medicii oncologi din Deva diagnosticați cu coronavirus         Aproape 1.300 de cazuri de coronavirus confirmate în România         Bărbat tâlhărit pe o stradă din Hunedoara         International Caviar Corporation SA – CONVOCARE AGOA         A murit Gheorghe Bercea, pedagog și muzician din Deva         O tânără din Deva, care trebuia să rămână în izolare, a fost amendată cu 5.000 de lei         Spitalul județean va prelua pacienți cu coronavirus         Secția Pneomologie a Spitalului Județean de Urgență Deva a fost închisă pentru dezinfecție de înalt nivel         Medicul legist Dan Mărculescu a murit         Județul Hunedoara primește echipamente medicale și dezinfectanți din Coreea de Sud         Două noi cazuri de coronavirus la spitalul județean din Deva         123 de noi cazuri de îmbolnăvire cu noul coronavirus în România