TOP 5 investiții blocate în județul Hunedoara

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, șoseaua Hunedoara – Călan, fabrica de mașini de spălat Bosch din Simeria, hidrocentrala din Defileul Jiului și centrul logistic de la Sântuhalm se numără printre cele mai valoroase investiții derulate în județul Hunedoara, care au ajuns în blocaj, iar situația lor rămâne incertă.

Hidrocentralele din Defileul Jiului, rămase în stand-by

Aproape 200 de milioane de euro au fost investiți în amenajarea hidroenergetică din Defileul Jiului, însă proiectul a fost blocat în urma unei decizii definitive a instanței, din decembrie 2017. Mai multe organizații de mediu au susţinut că prin derularea proiectului Parcul Naţional Defileul Jiului va fi distrus. Curtea de Apel Bucureşti a anulat ambele autorizaţii de construire pentru complexul de hidrocentrale Bumbeşti – Livezeni. Amenajarea hidroenergetică de pe râul Jiu, care prevedea construcţia a două hidrocentrale din Defileul Jiului, a început în anul 2003, când a fost deschis şantierul Hidroelectrica. Atunci, România nu făcea parte din UE, iar zona nu era declarată parc naţional. Hidroelectrica a obţinut o autorizaţie de mediu valabilă până la finalul lucrărilor, dar investiţia nu a fost realizată la timp. Proiectul prevedea captarea Jiului în anumite zone şi direcţionarea lui prin nişte conducte uriaşe, lucru care ar reduce semnificativ debitul râului pe porţiunea respectivă, informau organizațiile de mediu. După un blocaj temporar, lucrările au fost reluate la finalul anului 2015. Momentan, circa 98 % din lucrări sunt realizate. Anul trecut, Hidroelectrica anunţa că va face toate demersurile legale necesare pentru reluarea lucrărilor în condiţiile legii şi punerea în funcţiune a obiectivelor din Defileul Jiului.

21 de kilometri de „autostradă – muzeu”

Au trecut mai mult de două săptămâni de când constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia și Holdea, au solicitat recepția lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulația să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înțeles cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanției investiției și, de asemenea, au fost acuzați că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepționată. „Fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat”, a arătat ministrul Răzvan Cuc. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă. Lotul 3, o investiție estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA, trebuia finalizat în mai 2016.

Terenurile fabricii Bosch, cultivate cu cereale

O mare parte din cele peste 40 de hectare achiziţionate de compania Bosch la Simeria, în zona intersecţiei drumurilor naţionale 7 şi 66 şi a nodului rutier de intrare pe Autostrada A1 au fost date în ardendă şi au fost lucrate de o firmă agricolă. Localnicii se aşteptau ca în locul tractoarelor care recoltează cerealele să vadă utilajale de construcţie a fabricii de maşini de spălat germane, investiţie estimată la 125 de milioane de lei. Încă de la începutul lunii noiembrie 2018, Primăria Simeria a eliberat autorizaţia de construire pentru uzina BSH Hausgeräte GmbH, companie a concernului german Bosch. Lucrările nu au mai început, chiar dacă reprezentanții BSH susțin că nu au renunțat la planurile construcției fabricii. Aceasta va începe să producă din 2020, până la un milion de maşini de spălat anual, şi va aduce circa 700 de noi locuri de muncă în următorii ani, susţineau, anul trecut, reprezentanţii companiei.

Lucrări oprite la șoseaua Hunedoara – Călan

Din luna iunie, au început lucrările de modernizare a Drumului Județean 687, între Hunedoara și Călan, însă după doar două săptămâni constructorii şi-au retras utilajele de pe șantier. Motivul pentru care nu se mai lucrează la şoseaua Hunedoara – Călan, îl reprezintă neînţelegerile dintre constructori, care au iinvocat cheltuieli suplimentare, şi Unitatea de Implementare a Proiectului, din cadrul Consiliului Judeţean Hunedoara. Drumul judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi prevede lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria – Petroşani. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei.

Autorizații lipsă pentru cea mai mare investiție privată

Lucrările la centrul logistic și la halele de producție din Sântuhalm au început în decembrie 2018, proiectul fiind considerat cea mai mare investiţie privată derulată în ultimul deceniu în judeţul Hunedoara. Construcția a fost oprită în urma unei sesizări a societăţii de apă şi canalizare Apa Prod și pentru că antreprenorii nu ar fi avut toate autorizațiile necesare. Constructorii centrului logistic în care urmau să fie investiţi 40 de milioane de euro au fost reclamaţi că au demontat ilegal o conductă de apă. De asemenea, au început lucrările în urmă cu opt luni fără a avea autorizaţiile de construire necesare şi fără ca municipalitatea din Deva să adopte Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru amplasament. Pe şantierul din zona Sântuhalm au rămas scheletele halelor de producţie şi utilajele constructorilor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Carduri europene de sănătate în duplicat pentru hunedoreni, din 7 februarie         APEL LA RAȚIUNE CU DEGETUL PE RANĂ. Poliţia de Patrimoniu dă în clocot         CU TRIMITERE LA VALEA JIULUI. Pactul Ecologic European, o mare provocare pentru România         Accident grav pe DN 76. BMW făcut praf de un autotren         Peste 250.000 de arbori au fost retezați de pe malul Lacului Gura Apelor, în Retezat         Hoț de portofele prins de polițiști         SCANDALUL DE PE RÂUL ALB. Magistraţii joacă bambilici cu dosarul tentativei de omor         UDMR Hunedoara, la 30 de ani de existență         ȚĂRII CÂT MAI MULT CĂRBUNE??? Complexul Energetic Hunedoara, din rău în mai rău         ISTORIE HUNEDOREANĂ. Statuile antice salvate de familia preotului Crăciun înainte de a ajunge pe fundul Cincişului         Incendiu puternic pe calea ferată Simeria – Petroșani         Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier