După primii ţăruşi. Trei „mine antipersonal” găsite pe şantierul autostrăzii Ilia – Deva

60

DSC_0319

Constructorii au marcat în teren traseul viitorului tronson de autostradă  Deva – Ilia,  dar operaţiunea nu a fost lipsită de surprize. Trei mine anti-tanc au fost descoperite în zona localităţii Bretea Mureşană

Angajaţii care marchează traseul viitoarei autostrăzi Deva – Ilia au descoperit trei mine antitanc, tip MAT – 46 N, cu focosul conţinând aproximativ 6 kilograme de trotil. Explozibilii au forma unor discuri cu un diametru de 40 de centimetri. Mai mult, muniţiile aveau şi caracteristice unor mine antipersonal fiind realizate din metal. Pompierii şi pirotehniştii au fost chemaţi de urgenţă pentru a ridica explozibilul şi a-l distruge. Din cauza greutăţii lor şi a riscului ca ele să explodeze, pirotehniştii au decis distrugerea lor la faţa locului. „Terenul din jurul minelor antitanc a fost blurat, prin construirea unor diguri cu o înălţime de aproximativ un metru, realizate din câteva zeci de saci cu nisip, amplasaţi de o echipa de pompieri de la Detaşamentul din Deva. Pentru distrugerea celor trei mine antitanc a fost utilizată o cantitate de un kilogram şi jumătate de trotil”, a precizat căpitanul Anemona Doda, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara. Operaţiunile de detonare au fost realizate cu măsuri sporite de siguranţă. Circulaţia pe drumul judeţean care traverează zona a fost oprită, iar proprietarii unei locuinţe din vecinătate au fost invitaţi să părăsească imobilul.DSC_0614_resize

Constructorii autostrăzii Deva – Ilia vor continua verificările pe traseul acesteia. În curând vor începe şi descărcările arheolgice.

Lucrările de proiectare şi execuţie a autostrăzii Deva – Ilia au fostcontractate de asocierea de firme Tehnostrade şi Spedition UMB. Valoarea contractului semnat de CNANDR şi constructori este de 419,4 milioane de lei (95,3 milioane de euro), fără TVA, a informat CNANDR. Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, are o durată de proiectare de şase luni şi un interval de execuţie de doi ani, perioada de garanţie fiind de patru ani.Cea mai mare parte a finanţării lucrărilor (85 la sută din bugetul alocat) va fi acoperită din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, diferenţa urmând să fie asigurată de statul român.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *