Soarta tristă a „autostrăzii – muzeu”, părăsită de două luni

De aproape două luni, nimeni nu a mai lucrat pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj –Deva, pentru care constructorii spanioli au solicitat recepția în 12 august. În unele locuri, în pământul de pe marginea „autostrăzii – muzeu”, așa cum este numită de tot mai mulți români, au crescut pepeni verzi, care și-au întins vrejurile în apropierea carosabilului. Cei 21 de kilometri au rămas pustii, iar cel mai recent anunț cu privire la deschiderea lor, făcut de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, este pus la îndoială.

Marți, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încredințat realizarea unei noi expertize tehnice pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, Institutului de Proiectări Transporturi Auto Navale şi Aeriene (IPTANA). Contractul în valoare de 135.000 de lei publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contrazice afirmațiile făcute vineri, 4 octombrie, de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta declara că o expertiză tehnică pe tronsonul de 21 de kilometri al autostrăzii din vestul țării se află în curs de finalizare și de îndată ce ea se va încheia, Lotul 3 al A1, între localitățile hunedorene Ilia și Holdea, va fi deschis circulației.

„Imediat cum s-a finalizat expertiza, deschidem lotul. Deci, e o problemă, aş spune, de două săptămâni pentru a deschide Lotul 3. Vom da drumul traficului pentru că odată finalizată expertiza, vom avea volumul lucrărilor care trebuie făcute pe acest lot. Vor exista limitări de viteză în zonele cu denivelări”, declara vineri, la Deva, ministrul Răzvan Cuc. Noua expertiză realizată de IPTANA va dura două luni, iar în funcție de rezultatele ei, CNAIR va stabili ce lucrări mai sunt necesare. În afară de ministrul Răzvan Cuc, nicio autoritate nu s-a mai pronunțat oficial cu privire la data deschiderii autostrăzii. În schimb, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, care au monitorizat proiectul, susțin că încă din 12 august, autostrada din vestul țării putea fi deschisă, iar lucrările suplimentare așteptate puteau fi realizate sub trafic.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Construcția celor 21 de kilometri trebuia finalizată în luna mai 2016.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

10 − patru =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
A fost găsit trupul fetei de 6 ani, înecată în canalul Streiului         Motociclist lovit de mașină pe DN 7, la Simeria         O CATARAMĂ DIN FIER DESCOPERITĂ LA ARDEU         Fetiță de 9 ani lovită de mașină         Guvernul României a alocat 34,1 milioane lei pentru acoperirea pagubelor produse de inundații în județul Hunedoara.         Căutările fetiței dispărute în canalul de fugă al Streiului, reluate vineri dimineață         Accident mortal pe Autostrada A1, între Deva și Ilia         Recomandări I.T.M. Hunedoara privind prevenirea răspândirii noului coronavirus         Bărbat rătăcit în pădure, găsit de jandarmi         Jandarmii montani, pregătiți în Cheile Tăii         2800 de recoltoare oferite de Asociația de Prietenie China – România au ajuns la două instituții din subordinea CJ Hunedoara         Casa de cultură din Hunedoara intră în șantier         Accident pe DN 76, în zona Brad. Tânără la un pas de tragedie după ce a pierdut controlul mașinii         Momente cumplite pe râul Strei. O fetiță a dispărut în apele canalului de derivație         Tavanul s-a prăbușit peste biroul lui Costel Avram, din Consiliul Județean Hunedoara         27 de noi cazuri de Covid 19 în județul Hunedoara, într-o singură zi         Când vom vedea rapoartele anuale de activitate ale aleșilor locali din Orăștie?         Microhidrocentrală plănuită pe barajul lacului de acumulare Poiana Ruscă         Cum ar trebui gândită, denumită și predată educatia sexuală în scoli         Constructori acuzați că au decontat ilegal lucrări finanțate de UE în Lupeni și Băile Herculane