Șase oferte pentru proiectarea și execuția secțiunilor E și D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva

544

Luni, 27 iunie 2022, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D.

Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii agenți economici:

 

Nr. Crt.

 

 

Ofertant

 

 

1.

 

 

Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.

 

 

2.

 

 

AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)

 

 

3.

 

 

Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.

 

 

4.

 

 

Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.

 

 

5.

 

 

MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI

 

 

6.

 

 

Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.

 

 

 Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Valoarea estimată a contractului este între 2.283.776.512,23 și 2.593.236.211,75 Lei fără TVA. Sursa de finanțare: PNRR Sursa 12.

Termenul de finalizare prevăzut este 11 luni proiectare și 34 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

 

De peste un deceniu, autostrada din vestul României a intrat în şantier. În vara anului 2011 au început lucrările la primii 27,6 kilometri (Lotul 1) ai autostrăzii A1 Lugoj – Deva, în lungime totală de 100 de kilometri. Tronsonul rutier din vestul României a fost finalizat în decembrie 2013, cu o întârziere de nouă luni faţă de termenul prevăzut de contract, însă autorităţile îşi făceau speranţe că loturile 2, 3 şi 4 vor putea fi realizate într-un termen la fel de rezonabil.

Contractele de proiectare şi execuţie pentru celelalte trei tronsoane ale autostrăzii care traversează judeţele Hunedoara şi Timiş au fost semnate în toamna anului 2013, între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi constructori. Toate lucrările, finanţate prin POIM 2014-2020, aveau termene de finalizare în luna mai 2016, care însă nu au fost respectate. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier 15 kilometri din Lotul 2, în august 2019 au fost inauguraţi 22 de kilometri ai Lotului 4, iar în decembrie 2009 alţi 21 de kilometri, din Lotul 3 al A1.

În 2017, fosta CNADNR (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR) a fost nevoită să renunţe la execuţia unui sector de circa 10 kilometri, Secţiunea E din Lotul 2 al autostrăzii, pentru a lansa separat o procedură pentru proiectarea şi execuţia a două ecoducte, în lungime totală de peste doi kilometri.

Aşa-numitele pasaje pentru urşi au fost solicitate încă din 2010 de organizaţiile de mediu, printr-un memorandum transmis Comisiei Europene. Ele ar urma să faciliteze traversarea autostrăzii printr-un culoar verde, destinat carnivorelor mari din zona Munţilor Apuseni, a Defileului Mureşului şi a Munţilor Poiana Ruscă. Derularea licitaţiilor pentru proiectarea şi execuţia sectorului cu tuneluri, între Holdea şi Margina, a suferit întârzieri, în ciuda optimismului afişat de autorităţi şi politicieni.

„Teoretic, 2021 este cel mai pesimist termen să circulăm pe ambele tuburi ale autostrăzii. Varianta optimistă ar fi ca pe un singur tub să circulăm în 2020”, afirma în martie 2019, Narcis Neaga, fostul director al CNAIR.

Previziunile sale din urmă cu doi ani nu s-au dovedit întemeiate. Proiectul a fost scos la licitaţie în iunie 2019, însă până în luna martie 2021, licitaţia a intrat în blocaj, din cauza unor litigii dintre CNAIR şi fostul constructor Salini al Lotului 2, cel care a reclamat rezilierea abuzivă în 2017 a contractului. Cele două părţi au ajuns la un acord, iar licitaţia a putut fi reluată.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.