S-au împlinit 122 de ani de la inaugurarea gării din Brad

S-au împlinit 122 de ani de la inaugurarea gării municipiului Brad, una dintre cele mai frumoase din România. Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi a fost dată în folosinţă în 6 decembrie 1896, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Monumentul seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol, fiind una dintre cele mai reuşite clădiri care au existat în Ardeal. După 1990, gara a intrat în declin. Localnicii din Brad au lansat petiții în care au solicitat autorităţilor reabilitarea monumentului istoric, iar de doi ani, clădirea a intrat în reparații capitale. Și în prezent, ea se află în șantier. Faţadele au fost zugrăvite în galben, tâmplăria, instalaţiile şi acoperişul au fost schimbate, iar fundaţia i-a fost consolidată. „În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, informa CFR, într-un comunicat.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 + 12 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Accident pe Drumul Național 66 Simeria – Hațeg         Controale ale polițiștilor la firmele care fac afaceri cu lemne         Bărbat ridicat de polițiști de la terasă, după ce a refuzat carantinarea         Polițiști anti-covid. Controale ample în zonele aglomerate din județul Hunedoara         Ce au decis magistrații în dosarul „matriței din Sarmizegetusa Regia”. Soluția dată la cererea de recompensă depusă de o tânără         Consiliul Județean Hunedoara va susține salariile paramedicilor Asociației Salvital – SMURD         BISERICA ROTONDĂ DE LA GEOAGIU         Transalpina Pădurenilor. Cum arată noua șosea din munții Hunedoarei, după finalizare         ALERTĂ. Peste 70 de cazuri noi de Covid 19 în județul Hunedoara         Angajat al Minei Lupeni, infectat cu noul coronavirus         Ecaterina Andronescu: „Nu sunt de acord să eliminăm educația tehnologică!”         După 16 ani și 4 mandate de primar, Gheorghe Ile se retrage din cursa electorală         Noul coronavirus lovește devastator în județul Hunedoara. Nouă localități, la limita carantinării         Ioan de Hunedoara a fost omagiat de hunedoreni         Povestea științifică a Cetății Deva         Situație dramatică în Orăștie: Tâmpenia „Nu purtați mască”, „Nu este Covid 19” dă roade. Finanțele – închise, în urma infectării unor angajate         Dosarul retrocedărilor controversate din Retezat, soluționat după un deceniu. Ce a decis instanța         Fortificația Sarmizegetusei Regia va fi restaurată integral         Începe distribuirea unor produse alimentare destinate anumitor categorii de persoane din Deva         Muncă la negru pe șantierul căii ferate Simeria – Gurasada