Romeo Beja a fost prins, după 11 ani de la condamnarea în dosarul Mineriadei din 1999

Romeo Beja, fost “locotenent” al lui Miron Cozma, condamnat la cinci ani de închisoare în dosarul Mineriadei din 1999, a fost depistat de polițiști, miercuri, și dus la Penitenciarul Rahova pentru a fi încarcerat, informează AGERPRES.RO.

Potrivit unor surse judiciare, Romeo Beja a fost depistat la Curtea de Apel București unde se prezentase la un termen într-o altă cauză. El a fost preluat de polițiștii Serviciului Urmăriri al Poliției Capitalei și dus la Rahova. Romeo Beja a fost condamnat la cinci ani de închisoare, împreună cu Vasile Lupu, Dorin Loiș, Constantin Crețan și Ionel Ciontu, pentru Mineriada de la Costești din ianuarie 1999. Condamnat la cinci ani de închisoare în anul 2005, Romeo Beja a fugit din țară înainte de a fi închis și a fost dat în urmărire internațională.

Mineriada din 1999 se înscrie în rândul celor mai sângeroase acţiuni de protest din ultimile decenii. La începutul anului 1999, România a fost la un pas de război civil. În noaptea de 21 spre 22 ianuarie, preşedintele Emil Constantinescu a decretat „stare de urgenţă“ pe întreg teritoriul ţării, imediat după ce minerii din Valea Jiului au luat prizonieri 1.500 de jandarmi şi pe prefectul de Vâlcea la capătul luptelor dure purtate între ortaci şi forţele de ordine în localitatea Costeşti. 20.000 de mineri se aflau în drum spre Bucureşti, mobilizaţi de liderul Miron Cozma. revoltaţi de anunţul Guvernului privind închiderea primelor două mine din Vale. Conflictul violent a fost aplanat temporar prin „Pacea de la Cozia“, cum a rămas în istorie acordul semnat pe 23 ianuarie 1999 între premierul Radu Vasile şi Miron Cozma. În anii imediat următori, exploatările miniere din toată ţara s-au închis însă una după alta, iar ortacii au pierdut definitiv statutul de cea mai influentă şi temută categorie profesională din România. Miron Cozma, fostul lider al minerilor, a fost condamnat definitiv la 10 ani de închisoare pentru mineriada de la Costești, în septembrie 2005.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 − 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Povestea viaductelor „gemene” de pe vechea cale ferată Deva – Brad         Accident mortal în Petroșani, pe trecerea de pietoni         Doi hunedoreni trimiși în carantină după ce nu au respectat măsurile de autoizolare         Polițistul Florin Bolosin, trecut în rezervă. Ce spune despre munca în Poliție         A fost reluată susținerea probei practice a examenului pentru obţinerea permisului de conducere         140 de ani de la înființarea Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara         Accident rutier pe Autostrada A1 Deva – Sebeș         Parcare nouă, construită la Spitalul municipal Hunedoara         Bugetare participativă: START VOT pentru ideile devenilor         Ambulatoriul de specialitate al Spitalului Deva a fost deschis integral         Opticline Dr. Angelescu – Inițiativă dedicată medicilor din Spitalul Deva         Ce măsuri s-au luat în Hunedoara, înainte de întoarcerea elevilor la școală         Un muzeu al trenulețelor se deschide în Hunedoara         Lemne expediate ilegal de o firmă din Orăștie         Povestea unui inel deosebit, descoperit la Micia         Coronavirus, situația la zi prezentată de Prefectura Hunedoara         RECOMANDĂRI ALE POLIȚIȘTILOR, PENTRU O MINIVACANȚĂ ÎN SIGURANȚĂ         Accident pe Bulevardul Dacia. Un șofer „și-a spart” bolidul într-o intersecție         Moment festiv la I.S.U. Hunedoara         6 pacienți confirmați „COVID-19” internați la SJU Deva