Garnitura “Moldoviţa” – un tren de poveste

Garnitura “Moldoviţa“ – care va poposi la Petroşani în data de 9 septembrie – este unul dintre trenurile de epocă cu care se mândreşte Societatea Feroviară de Turism “S.F.T. – C.F.R.” S.A. Este o onoare pentru Petroşani că, după Trenul Regal,  va găzdui, timp de două zile, şi acest tren de epocă pe care localnicii îl vor putea vizita.

 

Salonul_Trenului_Moldovita_1JPGGarnitura trenului Moldoviţa se afla remizata pe o linie din incinta Remizei CFR Mogoşoaia într-un hangar special amenajat, destinat vagoanelor speciale. Hangarul este înconjurat de pădure, asigurându-i astfel trenului condiţii optime de conservare şi reducând la minimum degradarea fizică a vagoanelor. Trenul de epocă “Moldoviţa” este  proprietatea SFT – CFR SA şi este format din 5 vagoane de tip clasă, salon şi bagaje, vagoane. Astfel, are în compunere un vagon de clasa I, cu 12 locuri. Vagonul este împărţit în compartimente, fiind construit în 1891 la Ganz Budapesta. Mai există şi un vagon de clasa a II-a, cu 24 de locuri, de asemenea compartimentate. Şi acest vagon a fost construit în 1893 la Ganz Budapesta. Mai sunt încă 32 de locuri la clasa a III-a întrun vagon ce datează din 1885, fiind construit la Ganz Budapesta şi reamenajat la Paşcani.

Trenul de epocă mai dispune de un vagon salon de clasa I cu 10 locuri în salon şi bar, ce datează din 1895, are încă un vagon de bagaje, din 1894,  compartimentat special pentru transportul mărfurilor voluminoase, ce beneficiază de încălzire cu soba şi este dotat cu bar. Viteza de circulaţie a trenului este de maximum 30 km/h.

Un tren de expoziţie!

Între anii 1993–1994, vagoanele au fost reconstruite în Atelierele CFR Paşcani. În 2004, garnitura ce numără 5 vagoaneTr. Moldovita cl_I_compartiment_3 a fost restaurată de către “S.F.T. – C.F.R.” SA , în Atelierele CFR Griviţa, pentru a reintra în circuitul turistic feroviar românesc. Până acum, trenul de epocă “Moldoviţa”, după cum spun proprietarii lui, a participat la cele mai importante manifestări ale Căilor Ferate Romane. Astfel, în data de 30 octombrie 1994 a fost expus cu ocazia împlinirii a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Bucureşti – Giurgiu; 1 iunie 1995 – la aniversarea a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Paşcani – Iaşi;  27 noiembrie 1999 – la expoziţia dedicată împlinirii unui secol de arhitectură feroviară românească – calea ferată Piteşti – Curtea de Argeş; 4 octombrie 2000, la împlinirea a 140 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Dobrogea, Cernavoda – Constanţa. De asemenea, Trenul “Moldoviţa“ a fost expus în repetate rânduri la expoziţiile de material rulant şi trenuri de epoca ce au avut loc în staţia Bucureşti Băneasa (1995–2004).

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi × 3 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Recomandări I.T.M. Hunedoara privind prevenirea răspândirii noului coronavirus         Bărbat rătăcit în pădure, găsit de jandarmi         Jandarmii montani, pregătiți în Cheile Tăii         2800 de recoltoare oferite de Asociația de Prietenie China – România au ajuns la două instituții din subordinea CJ Hunedoara         Casa de cultură din Hunedoara intră în șantier         Accident pe DN 76, în zona Brad. Tânără la un pas de tragedie după ce a pierdut controlul mașinii         Momente cumplite pe râul Strei. O fetiță a dispărut în apele canalului de derivație         Tavanul s-a prăbușit peste biroul lui Costel Avram, din Consiliul Județean Hunedoara         27 de noi cazuri de Covid 19 în județul Hunedoara, într-o singură zi         Când vom vedea rapoartele anuale de activitate ale aleșilor locali din Orăștie?         Microhidrocentrală plănuită pe barajul lacului de acumulare Poiana Ruscă         Cum ar trebui gândită, denumită și predată educatia sexuală în scoli         Constructori acuzați că au decontat ilegal lucrări finanțate de UE în Lupeni și Băile Herculane         Doi bărbați sunt cercetați pentru braconaj, după ce au fost prinși noaptea la vânătoare         O mocăniță pentru județul Hunedoara         L-ați văzut?         ISTORII HUNEDORENE. Dealul Cetății Deva în administrarea Societății de Istorie și Arheologie a Comitatului Hunedoara         Oamenii din Sântandrei au ajuns la capătul răbdării, din cauza penelor de curent         ACCIDENT. Mașină lovită de tren la trecerea peste calea ferată, din halta Geoagiu         Accident grav, cu șapte răniți, produs de un șofer teribilist de 23 de ani