Garnitura “Moldoviţa” – un tren de poveste

Garnitura “Moldoviţa“ – care va poposi la Petroşani în data de 9 septembrie – este unul dintre trenurile de epocă cu care se mândreşte Societatea Feroviară de Turism “S.F.T. – C.F.R.” S.A. Este o onoare pentru Petroşani că, după Trenul Regal,  va găzdui, timp de două zile, şi acest tren de epocă pe care localnicii îl vor putea vizita.

 

Salonul_Trenului_Moldovita_1JPGGarnitura trenului Moldoviţa se afla remizata pe o linie din incinta Remizei CFR Mogoşoaia într-un hangar special amenajat, destinat vagoanelor speciale. Hangarul este înconjurat de pădure, asigurându-i astfel trenului condiţii optime de conservare şi reducând la minimum degradarea fizică a vagoanelor. Trenul de epocă “Moldoviţa” este  proprietatea SFT – CFR SA şi este format din 5 vagoane de tip clasă, salon şi bagaje, vagoane. Astfel, are în compunere un vagon de clasa I, cu 12 locuri. Vagonul este împărţit în compartimente, fiind construit în 1891 la Ganz Budapesta. Mai există şi un vagon de clasa a II-a, cu 24 de locuri, de asemenea compartimentate. Şi acest vagon a fost construit în 1893 la Ganz Budapesta. Mai sunt încă 32 de locuri la clasa a III-a întrun vagon ce datează din 1885, fiind construit la Ganz Budapesta şi reamenajat la Paşcani.

Trenul de epocă mai dispune de un vagon salon de clasa I cu 10 locuri în salon şi bar, ce datează din 1895, are încă un vagon de bagaje, din 1894,  compartimentat special pentru transportul mărfurilor voluminoase, ce beneficiază de încălzire cu soba şi este dotat cu bar. Viteza de circulaţie a trenului este de maximum 30 km/h.

Un tren de expoziţie!

Între anii 1993–1994, vagoanele au fost reconstruite în Atelierele CFR Paşcani. În 2004, garnitura ce numără 5 vagoaneTr. Moldovita cl_I_compartiment_3 a fost restaurată de către “S.F.T. – C.F.R.” SA , în Atelierele CFR Griviţa, pentru a reintra în circuitul turistic feroviar românesc. Până acum, trenul de epocă “Moldoviţa”, după cum spun proprietarii lui, a participat la cele mai importante manifestări ale Căilor Ferate Romane. Astfel, în data de 30 octombrie 1994 a fost expus cu ocazia împlinirii a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Bucureşti – Giurgiu; 1 iunie 1995 – la aniversarea a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Paşcani – Iaşi;  27 noiembrie 1999 – la expoziţia dedicată împlinirii unui secol de arhitectură feroviară românească – calea ferată Piteşti – Curtea de Argeş; 4 octombrie 2000, la împlinirea a 140 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Dobrogea, Cernavoda – Constanţa. De asemenea, Trenul “Moldoviţa“ a fost expus în repetate rânduri la expoziţiile de material rulant şi trenuri de epoca ce au avut loc în staţia Bucureşti Băneasa (1995–2004).

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
EVENIMENTUL ÎN TURISM. Târgul de Turism al României 2019 – încă un pas spre disoluţie         Povestea unui alergător la 51 de ani. Forrest Gump de Valea Jiului: Fuge 500 kilometri lunar şi mănâncă pită cu slană         Scrisoare deschisă către politicienii din USR – PLUS Hunedoara         Kogaionon, „muntele sfânt al dacilor“. Zece argumente pentru care locul sacru al strămoșilor noștri era Vârful Godeanu         Bărbat plecat la cules de ciuperci, rătăcit în Munții Orăștiei         Foştii anchetatori ai lui Traian Berbeceanu cer scoaterea cărții sale de pe piaţă         Teodora Larisa Petruț şi prospețimea poeziei         Lucian Heiuş le cere demisia. Trei politruci PSD cu funcţii publice ar trebui să plece din posturi         Marius Surgent, deputat ALDE: În turul doi al alegerilor prezidențiale voi vota candidatul dreptei         Cursa infernală a unui autocar pe DN 7. Pasagerii au trecut prin momente de spaimă         Accident grav pe DN 66 Călan – Haţeg, produs de un tânăr băut         Scene înfiorătoare în timpul unui spectacol de circ în Hunedoara         Hunedorean acuzat că a jefuit un cabinet medical din spital         Carmen Hărău : „Este greu dar foarte onorant să lupți acum pe frontul anti-PSD!”         11 ani de la tragedia din Mina Petrila         Accident rutier pe șoseaua Hunedoara – Deva         Tânăr acuzat de înșelăciune         Hoți prinși în urma unei razii         Clădirea Primăriei Hunedoara intră în renovare         CĂLARE PE MONUMENTUL UNESCO. Promovează monumentul sau obiceiurile proaste?