1.7 C
Deva
marți, martie 19, 2024

Reparații capitale pe cel mai riscant tronson al căii ferate Simeria – Petroșani

Aproape cinci milioane de euro vor costa reparaţiile capitale derulate de CFR Sucursala regională Timişoara, pe un tronson de cinci kilometri de cale ferată între staţiile Băniţa şi Merişor, zonă în care a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani. Investiţia a fost scoasă la licitaţie publică, iar contractul vizează servicii de proiectare şi lucrări pentru reparaţie capitală pentru asigurarea circulaţiei trenurilor în condiţii de siguranţă pe linia CF Livezeni – Simeria, între staţiile Băniţa şi Merişor, între kilometrii 62+150 şi 67+620, în vederea readucerii elementelor componente ale căii ferate la parametrii iniţiali.

„Linia CF 116 Simeria-Livezeni între staţiile Merişor şi Băniţa este linie magistrală interoperabilă, dublă, electrificată. A fost construită în anul 1870 şi a avut ultima reparaţie capitală în anul 1985. Porţiunea propusă pentru executarea lucrărilor de refacţie totală este firul I. Urmare a traficului suportat de la ultima reparaţie capitală, elementele suprastructurii căii – şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii au ajuns la un grad avansat de uzură, fiind depăşită capacitatea de intervenţie în puncte în cadrul lucrărilor de întreţinere.Şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe la limita maximă admisa de reglementările specifice în vigoare”, se arată în Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI).

O cale ferată depăşită de vremuri
De asemenea, există în calea ferată un număr mare de traverse de lemn, beton şi traverse de lemn speciale pentru poduri necorespunzătoare. Sectorul care va intra în reparaţii capitale prezintă un traseu sinuos ş cu o declivitate mare, de până la 19,4 la mie.

„În curbe există defecte de ecartament – lărgiri, forţarea tirfoanelor pe exteriorul curbei, cumulat cu uzuri mari la rebordul plăcilor metalice pe firul exterior al curbei. Materialul mărunt de cale prezintă uzuri mecanice şi degradări din coroziune astfel încât nu mai asigură o prindere corespunzătoare. Porţiunea de linie propusă a se refacţiona are ciclul de reparaţie capitală depăşit”, se arată în Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI)

Reabilitarea căii ferate o va face mai sigură şi atractivă pentru transportul de călători şi de mărfuri, iar cheltuielilede întreţinere a acesteia vor scădea.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/