PRO-ECHITATE – UN PROIECT DE SUCCES AL UNIVERSITARILOR ALBAIULIENI DEDICAT PERFORMANȚEI SOCIO-PROFESIONALE A ELEVILOR ȘI STUDENȚILOR

Puternic implicată în acțiuni concrete de sprijinire a performanței educaționale a elevilor și studenților și de susținere motivațională a tuturor tinerilor care doresc să își desăvârșească pregătirea socio-profesională prin studii de nivel universitar, UNIVERSITATEA „1 DECEMBRIE 1918” DIN ALBA IULIA derulează, în perioada 3 mai – 14 decembrie 2018, proiectul „PROGRAM INTEGRATIV DE CREȘTERE A ECHITĂȚII SOCIALE PENTRU ELEVII ȘI STUDENȚII DIN MEDIILE DEFAVORIZATE PRIN MĂSURI DE FACILITARE A ACCESULUI LA STUDII ȘI A INSERȚIEI PE PIAȚA MUNCII (PRO-ECHITATE)”, cofinanţat de către Ministerul Educaţiei Naţionale, prin  Fondul de Dezvoltare Instituţională destinat universităţilor de stat – Contract CNFIS-FDI-2018-0024, director de proiect: Conf. univ. dr. Lucian Marina.

Proiectul are ca principal obiectiv creșterea echității în accesul la studii superioare și pe piața muncii pentru elevii și studenții din mediile defavorizate și dezvoltarea integrată a planurilor de la nivel instituțional privind inserția pe piața muncii și echitatea socială. Printre activitățile destinate facilitării accesului la studii superioare și accesului pe piața muncii al liceenilor și, respectiv, al studenților provenind din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori din județele Alba și Hunedoara, se numără ateliere inovative de managementul carierei și orientare profesională, încheierea unor parteneriate sustenabile cu mediul economic, studii și analize, acțiuni de suport direct și facilitare a accesului pentru elevi și studenți, precum și dezvoltarea de instrumente on-line de comunicare și informare.

În luna octombrie s-au organizat, în cadrul proiectului menționat, atelierele inovative de managementul carierei și orientare profesională destinate elevilor din județele Alba și Hunedoara. Activitatea a avut ca parteneri Inspectoratul Școlar Județean Alba și Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara. Cele cinci ateliere interactive au fost organizate și structurale pe domeniile vocaționale și profesionale mari, corespunzătoare celor în care Universitatea organizează programe de studii universitare de licență, masterat și doctorat: Științe Economice, Științe Umaniste, Științe Sociale și ale Educației, Științe Juridice și Administrative, Științe Exacte și Inginerești. Elevii participanți au fost stimulați să își prezinte propria proiecție a viitoarei cariere pornind de la analiza vocațiilor, abilităților și a talentelor personale, și-au exprimat punctul de vedere asupra oportunităților de studiu pe care și le doresc (de la conținutul programelor de pregătire teoretică și practică, până la calitatea vieții de student), au fost consiliați în planificarea cariere în funcție de tipologia profesională a fiecăruia, au primit informații despre potențialele profesii pe care le pot urma și au fost motivați, prin discuțiile cu experții în consiliere (cadre didactice) și cu studenții și masteranzii participanți, să urmeze exemplele de bune practici care le-au fost prezentate. La sfârșitul activității din cadrul atelierelor, elevii au primit, în cadru festiv, diplome de participare și premii de facilitare a accesului la învățământul superior.

În luna noiembrie a.c. au fost organizate și desfășurate ateliere de management al carierei și consiliere profesională pentru studenții eligibili din cele cinci facultăți: Facultatea de Istorie și Filologie, Facultatea de Științe Economice, Facultatea de Drept și Științe Sociale, Facultatea de Teologie Ortodoxă și Facultatea de Științe Exacte și Inginerești. Agenda atelierelor a cuprins câteva teme de dezbatere de mare actualitate: Cariera în Științe umaniste, Cariera în Științe juridice și administrative, Cariera în Științe sociale, Cariera de profesor în învățământul preuniversitar, Cariera în Științe economice, Cariera în Științe exacte și inginerești ș.a. Pe lângă prelegerile pe domenii, studenții au avut posibilitatea să învețe să își întocmească propriul plan de carieră (consiliați fiind de specialiști), peste 170 de studenți urmând să fie premiați pentru aceste planuri de carieră personală. Alături de ei, sunt premiați toți studenții voluntari implicați în proiect, și ei proveniți din zonele și instituțiile presupuse de specificul proiectului (absolvenți ai unor licee din mediul rural și din orașe sub 10.000 de locuitori din județul Alba și din județele conexe).

Au beneficiat de activităţile specifice desfășurate în cadrul proiectului 240 de elevi de clasele XI-XII, din mediul rural, din categorii dezavantajate socio-economic și de la liceele din localități sub 10.000 de locuitori, peste 300 de studenți din mediile defavorizate și peste 250 de participanți la workshop-uri despre inserția tinerilor pe piața muncii, precum și opinia publică din județele Alba și Hunedoara.

La finalizarea proiectului, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia vizează atingerea câtorva obiective strategice: facilitarea accesului la studii superioare a liceenilor provenind din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori prin acțiuni de susținere directă, consiliere și orientare profesională; creșterea gradului de informare despre accesul la studii superioare și inserția pe piața muncii; integrarea instrumentelor on-line cu utilizatori multipli de la nivel instituțional; facilitarea accesului pe piața muncii a studenților provenind din medii defavorizate, prin acțiuni de susținere directă, orientare și consiliere în carieră; creșterea gradului de corelare a ofertei universitare cu piața muncii prin dezvoltarea de parteneriate, workshop-uri, studii și planuri instituționale.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − cinci =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929         Furturile din Mina Paroșeni nu au leac         Unde trebuie purtată masca de protecție, în municipiul Hunedoara         Conducerea Consiliului Județean Hunedoara solicită măsuri urgente pentru a pregăti unitățile medicale         Sarmizegetusa Regia, vizitată cu masca de protecție pe față         Tineri reținuți în Călan, după ce au tâlhărit un bărbat aflat sub influența băuturilor alcoolice         Cascada Clocota și Germisara, reperele stațiunii Geoagiu Băi         Copil de 6 ani rănit într-un accident pe DN 66. Familia s-a răzbunat pe șofer și pe echipajul medical         Cum a fost înființat Muzeul Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara         Scene cumplite în Călan: un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce a fost tâlhărit         Cadavrul tânărului dispărut de trei săptămâni în Lacul Cinciș a fost scos la suprafață         Tupeul unui șofer îl va costa scump: a lovit un polițist după ce a fost oprit în trafic         Bărbat condamnat în dosarul morții unui copil de șase ani, din Hunedoara         Polițistă atacată de o tânără într-un bloc din Hunedoara. Agresoarea, mamă a trei copii și însărcinantă, făcea chef în toiul nopții         Adolescentă răpită din Cartierul Muzicanților – Geoagiu         Carte veche din 1863, restaurată la Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva