Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva va fi dat în folosinţă până la sfârşitul lunii august 2019, iar după deschiderea circulaţiei pe cei 21 de kilometri între Ilia şi Holdea vor mai rămâne de realizat mai puţin de 10 kilometri între Holdea şi Margina.

A rămas de executat Secţiunea E din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, care va cuprinde 2,13 kilometri de tuneluri forate, construite pe teritoriul sitului Natura 2000 Podişul Lipovei – Poiana Ruscă, considerat un coridor ecologic între Munţii Apuseni și Carpaţii Meridionali. Proiectarea şi execuţia Secţiunii E se află în faza de licitaţie publică, iar costul celor 9,13 kilometri de autostradă a fost estimat la circa 300 de milioane de euro, fără TVA.

Povestea „tunelurilor pentru urşi”, considerate necesare pentru a evita problemele de stabilitate şi impactul negativ al autostrăzii asupra mediului, a început în 2010, odată cu publicarea Acordului de mediu pentru Autostrada Lugoj – Deva. Mai multe organizaţii ecologiste au reacţionat la prevederile Acordului, iar în 2011 au transmis Comisiei Europene şi statului român un memorandum în care reclamau impactul negativ al viitoarei autostrăzi asupra mediului şi prezentau soluţii posibile pentru atenuarea acestuia. Cele mai importante vizau construcţia unor ecoducte peste autostradă, cu rolul de a proteja principalele căi de circulaţie pentru carnivore mari.

Proiectarea şi execuţia Loturilor 2, 3 şi 4 din Autostrada Lugoj – Deva au fost contractate în noiembrie 2013, având termen de finalizare luna mai 2016. CNADNR a fost însă nevoită să renunţe la execuţia sectorului Holdea – Margina, pentru a lansa separat o procedură pentru proiectarea şi execuţia tunelurilor. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier 15 kilometri din Lotul 2, în 14 august 2019 au fost inauguraţi 22 de kilometri ai Lotului 4, iar până la sfârşitul lunii este aşteptată deschderea Lotului 3, de 21 de kilometri. Cel puțin doi ani vor dura lucrările la Secțiunea E a Autostrăzii Lugoj – Deva.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Lăpugiu de Sus – 580 de ani de la prima atestare documentară         Carne de curcan suspectă de gripă aviară, pe galantare din județ         Cei mai buni dintre cei buni în competiție         Dezbatere publică pe bugetul municipiului Hunedoara         Hoții au făcut praf o biserică din Vulcan. Alte două lăcașuri au fost călcate de spărgători         Accident în Deva. Un taximetrist băut a făcut ravagii pe bulevard         Tribunalul Hunedoara și-a prezentat bilanțul pe anul 2019         ALDE va avea liste și candidații proprii la alegerile locale         Evaluarea Sarmizegetusei Regia. Suma uriașă la care a fost estimată cetatea dacică         Zeci de oameni au primit ajutor la Adăpostul de noapte din Deva         Bugetul municipiului Deva pe anul 2020 în dezbatere publică         Șoseaua din Pasul Vulcan interzisă mașinilor pe timpul iernii         „HOŢULUI DE HOŢIE ÎI E FRICĂ” Criza alimentelor de la Spitalul Judeţean şi apelul (ipocrit) la responsabilitate         Casă mistuită într-un incendiu         Centrul Județean pentru Managementul Situațiilor de Urgență împlinește 6 ani de la primul apel. Bilanțul instituției         Focar de pestă porcină africană. Mai mulți mistreți au fost găsiți morți         Greva muncitorilor de la SEWS R Deva a încetat. Oamenii au obținut o victorie uriașă         Medicii și conducerea spitalului din Deva se contrazic pe meniul bolnavilor: „Este o situație extrem de gravă”         Șofer inconștient, manevră criminală pe DN 7. Scena șocantă înregistrată de o cameră de bord         BIROCRAŢIA, ETERNA BOALĂ A SPITALELOR. Prefectul judeţului Hunedoara intervine în criza tomografului de la Deva