Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva va fi dat în folosinţă până la sfârşitul lunii august 2019, iar după deschiderea circulaţiei pe cei 21 de kilometri între Ilia şi Holdea vor mai rămâne de realizat mai puţin de 10 kilometri între Holdea şi Margina.

A rămas de executat Secţiunea E din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, care va cuprinde 2,13 kilometri de tuneluri forate, construite pe teritoriul sitului Natura 2000 Podişul Lipovei – Poiana Ruscă, considerat un coridor ecologic între Munţii Apuseni și Carpaţii Meridionali. Proiectarea şi execuţia Secţiunii E se află în faza de licitaţie publică, iar costul celor 9,13 kilometri de autostradă a fost estimat la circa 300 de milioane de euro, fără TVA.

Povestea „tunelurilor pentru urşi”, considerate necesare pentru a evita problemele de stabilitate şi impactul negativ al autostrăzii asupra mediului, a început în 2010, odată cu publicarea Acordului de mediu pentru Autostrada Lugoj – Deva. Mai multe organizaţii ecologiste au reacţionat la prevederile Acordului, iar în 2011 au transmis Comisiei Europene şi statului român un memorandum în care reclamau impactul negativ al viitoarei autostrăzi asupra mediului şi prezentau soluţii posibile pentru atenuarea acestuia. Cele mai importante vizau construcţia unor ecoducte peste autostradă, cu rolul de a proteja principalele căi de circulaţie pentru carnivore mari.

Proiectarea şi execuţia Loturilor 2, 3 şi 4 din Autostrada Lugoj – Deva au fost contractate în noiembrie 2013, având termen de finalizare luna mai 2016. CNADNR a fost însă nevoită să renunţe la execuţia sectorului Holdea – Margina, pentru a lansa separat o procedură pentru proiectarea şi execuţia tunelurilor. În martie 2017 au fost deschişi traficului rutier 15 kilometri din Lotul 2, în 14 august 2019 au fost inauguraţi 22 de kilometri ai Lotului 4, iar până la sfârşitul lunii este aşteptată deschderea Lotului 3, de 21 de kilometri. Cel puțin doi ani vor dura lucrările la Secțiunea E a Autostrăzii Lugoj – Deva.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doisprezece − 6 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Tânără anchetată după ce a fugit de la locul accidentului         Accident rutier. Biciclist rănit grav         Tineri trimiși în carantină pentru că nu au respectat măsura izolării         Hoți prinși la Mina Paroșeni         Hunedorean prins cu țigări de contrabandă         556 de hunedoreni vindecați de Covid 19         RECOMANDĂRI ALE POLIȚIȘTILOR, PENTRU O MINIVACANȚĂ ÎN SIGURANȚĂ         CJ Hunedoara distribuie echipamente de protecție spitalelor suport Covid-19         Drumul Județean 687 Hunedoara – Călan. Cum s-a lucrat în ultimul an la șoseaua modernizată pe fonduri UE         O piesă deosebită din colecțiile Muzeului de Etnografie și Artă Populară Orăștie         Au început lucrările de anvelopare la Blocul 79, strada Bejan, din Deva         Drumul Cerbăl – Socet intră în șantier         Situația cazurilor COVID-19 la unitățile din subordinea CJ Hunedoara         DN 7 A a intrat în reparații         Povestea viaductelor „gemene” de pe vechea cale ferată Deva – Brad         Accident mortal în Petroșani, pe trecerea de pietoni         Doi hunedoreni trimiși în carantină după ce nu au respectat măsurile de autoizolare         Polițistul Florin Bolosin, trecut în rezervă. Ce spune despre munca în Poliție         A fost reluată susținerea probei practice a examenului pentru obţinerea permisului de conducere         140 de ani de la înființarea Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara