Zvonurile pontiştilor, dezamorsate de administraţia judeţeană. Podul peste Strei va fi reabilitat, din bani hunedoreni, în 2015

O noapte de dezastru, în 16 spre 17 februarie 2014, a rupt podul peste Strei care leagă Bretea Română de DN66 și a izolat câteva localități din zonă. Guvernul se face, de atunci, că plouă, refuzând să dea curs solicitării de sprijin lansată de autoritățile hunedorene, dar câțiva cârcotaşi, de aceeași culoare politică cu şeful Guvernului, nu se sfiesc să pună paie pe un foc fals, spunând localnicilor că podul nu se mai reface, pentru că nu ar vrea Consiliul Județean. Or, lucrurile stau taman invers

popa cj

În realitate, imediat după nenorocire, CJ Hunedoara a demarat demersurile necesare pentru reconstruirea podului. Chiar s-a cerut guvernului sprijin financiar, dar fără rezultat, așa că necazul a rămas de rezolvat în ograda hunedoreană. Trebuie spus că reabilitarea podului necesită investiții de șase milioane de lei și o mână de ajutor nu ar fi stricat, dar acolo sus, la București, e cineva care nu ne prea iubește.

Așadar, începând din primăvară, și până acum, demersurile Consiliului Județean Hunedoara s-au derulat astfel încât finalul acestui an să aducă și soluția definitivă. Dar, înainte de toate, să explicăm cam care ar fi sursa acestei mari nenorociri, să se înțeleagă cam pe unde stau vinovățiile și să nu mai existe speculații la colțul gardului.

 

Un pod slab, supus furiei apelor

Am încercat să lămurim lucrurile cu ajutorul lui Ovidiu Ioan Popa (foto sus), director tehnic executiv în CJ Hunedoara. Acesta ne-a explicat, sintetic, faptul că, în conformitate cu expertiza tehnică efectuată imediat după producerea dezastrului, cauza ruperii podului este rezultatul suprapunerii unor factori, între care volumul uriaș de apă provenind și din lacul de acumulare, și din inundație, structura deficitară a podului, cu armare necorespunzătoare și beton de proastă calitate, spălarea integrală a fundației unei pile de pod, dar și executarea în zonă, cam fără de lege, a unor lucrări de săpături și amenajări care este foarte probabil să fi afectat serios zona podului.

Ideea este că acest pod a fost construit în anii 70, de fosta antrepriză de drumuri și poduri, nu de autoritățile județene – care doar au preluat obiectivul, în 2000, dar fără vreun proiect sau vreun act al construcției, documente care nu mai pot fi recuperate.

pod rupt

Reconstruirea podului în evoluţie

Acum, singura soluție tehnică viabilă este reconstruirea podului, în mare măsură, cu refacerea completă a unei pile, cu cămășuiri și armări de rezistență suplimentare, cu modificarea integrală a suprastructurii. O lucrare care se poate executa cam într-un an.

Operațional, trebuie amintit că, în martie 2014, s-a achiziționat studiul de fezabilitate, iar în iulie s-a aprobat alocarea sumelor pentru a putea să fie inițiată procedura de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție.

În acest moment, după ce lucrările au fost scoase la licitație pe SEAP în 16 octombrie 2014, se așteaptă data de 4 noiembrie, când este termenul limită de depunere a ofertelor. În 5 noiembrie vor fi deschise ofertele și, dacă nu vor fi contestații sau alte probleme, se dorește ca, în cel mai scurt timp, lucrările de proiectare și execuție să fie atribuite și să se semneze contractul.

Președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț, ne-a confirmat și el faptul că se va face tot posibilul pentru a nu se produce nicio întârziere în acest proces, astfel încât construcția podului de pe Strei să fie pornită și finalizată anul viitor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

paisprezece − unsprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști         CU ALCOOL LA BORD. O tânără din Călan a anunţat o răpire falsă         Giardini di Zoe, colţul de Rai creat într-un sat din Hunedoara         Momente dramatice pentru o familie de polonezi care a vizitat Cetatea Devei         De ce să aplici pentru un program de calificare în Industria Automotive?         Accident rutier cu motocicleta: doi oameni au fost răniți         „Să trimitem copiii la școală!”- campanie liberală aflată la a șaptea ediție         Tentativă de omor la Orăștie         Ce măsuri sunt luate după tragedia din Sarmizegetusa Regia         Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva deschis circulației         Drumul spre Poiana Pelegii se deschide parțial         ANI: Răzvan Mareș, în conflict de interese         Veste uriașă pentru șoferi: Se deschide Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva         PREZIDENŢIALE 2019. Liberalii hunedoreni strâng semnături pentru Klaus Iohannis – Preşedinte         Fizioterapie și kinetoterapie sau relaxare și întreținere. Toate într-un singur loc: la cabinetul C.A.R.P. Solidaritatea Simeria         Este Deva o destinație turistică?         43 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj – Deva deschiși până la sfârșitul lunii august         CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației         Festivalul Plăcintelor pădureneşti la Poiana Răchițelii         Blocaj pe Autostrada Lugoj – Deva, înaintea inaugurării Loturilor 3 și 4. Probleme grave semnalate de CNAIR