Zvonurile pontiştilor, dezamorsate de administraţia judeţeană. Podul peste Strei va fi reabilitat, din bani hunedoreni, în 2015

O noapte de dezastru, în 16 spre 17 februarie 2014, a rupt podul peste Strei care leagă Bretea Română de DN66 și a izolat câteva localități din zonă. Guvernul se face, de atunci, că plouă, refuzând să dea curs solicitării de sprijin lansată de autoritățile hunedorene, dar câțiva cârcotaşi, de aceeași culoare politică cu şeful Guvernului, nu se sfiesc să pună paie pe un foc fals, spunând localnicilor că podul nu se mai reface, pentru că nu ar vrea Consiliul Județean. Or, lucrurile stau taman invers

popa cj

În realitate, imediat după nenorocire, CJ Hunedoara a demarat demersurile necesare pentru reconstruirea podului. Chiar s-a cerut guvernului sprijin financiar, dar fără rezultat, așa că necazul a rămas de rezolvat în ograda hunedoreană. Trebuie spus că reabilitarea podului necesită investiții de șase milioane de lei și o mână de ajutor nu ar fi stricat, dar acolo sus, la București, e cineva care nu ne prea iubește.

Așadar, începând din primăvară, și până acum, demersurile Consiliului Județean Hunedoara s-au derulat astfel încât finalul acestui an să aducă și soluția definitivă. Dar, înainte de toate, să explicăm cam care ar fi sursa acestei mari nenorociri, să se înțeleagă cam pe unde stau vinovățiile și să nu mai existe speculații la colțul gardului.

 

Un pod slab, supus furiei apelor

Am încercat să lămurim lucrurile cu ajutorul lui Ovidiu Ioan Popa (foto sus), director tehnic executiv în CJ Hunedoara. Acesta ne-a explicat, sintetic, faptul că, în conformitate cu expertiza tehnică efectuată imediat după producerea dezastrului, cauza ruperii podului este rezultatul suprapunerii unor factori, între care volumul uriaș de apă provenind și din lacul de acumulare, și din inundație, structura deficitară a podului, cu armare necorespunzătoare și beton de proastă calitate, spălarea integrală a fundației unei pile de pod, dar și executarea în zonă, cam fără de lege, a unor lucrări de săpături și amenajări care este foarte probabil să fi afectat serios zona podului.

Ideea este că acest pod a fost construit în anii 70, de fosta antrepriză de drumuri și poduri, nu de autoritățile județene – care doar au preluat obiectivul, în 2000, dar fără vreun proiect sau vreun act al construcției, documente care nu mai pot fi recuperate.

pod rupt

Reconstruirea podului în evoluţie

Acum, singura soluție tehnică viabilă este reconstruirea podului, în mare măsură, cu refacerea completă a unei pile, cu cămășuiri și armări de rezistență suplimentare, cu modificarea integrală a suprastructurii. O lucrare care se poate executa cam într-un an.

Operațional, trebuie amintit că, în martie 2014, s-a achiziționat studiul de fezabilitate, iar în iulie s-a aprobat alocarea sumelor pentru a putea să fie inițiată procedura de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție.

În acest moment, după ce lucrările au fost scoase la licitație pe SEAP în 16 octombrie 2014, se așteaptă data de 4 noiembrie, când este termenul limită de depunere a ofertelor. În 5 noiembrie vor fi deschise ofertele și, dacă nu vor fi contestații sau alte probleme, se dorește ca, în cel mai scurt timp, lucrările de proiectare și execuție să fie atribuite și să se semneze contractul.

Președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț, ne-a confirmat și el faptul că se va face tot posibilul pentru a nu se produce nicio întârziere în acest proces, astfel încât construcția podului de pe Strei să fie pornită și finalizată anul viitor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − șaptesprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
CNAIR reclamă defecte și degradări pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj -Deva         (P) Igienizarea covorului din casa – mentinerea sanatatii intregii familii         (P) Cearta în familie, una dintre cele mai neobișnuite situații pentru care ai putea avea nevoie de-un împrumut         Castelul Corvinilor a intrat în șantier         Accident grav pe șoseaua Hunedoara – Deva         Un tânăr a furat o mașină și a provocat un accident         PĂREREA SPECIALISTULUI NICULESCU. Este sau nu este fierul vechi adevărata miză la Mintia?         Carmen Hărău : „ Dăncilă a plecat, dar PSD a rămas!”         Drumul județean spre cetățile dacice se dezintegrează vizibil         Imagini spectaculoase cu lupul care a dat târcoale unui grup de turişti în Retezat         Spargere la Kaufland Petroșani         Prețuri promoționale la operațiile de cataractă și dioptrii, cu cele mai bune cristaline multifocale, la Opticline Dr. Angelescu         Un bărbat a murit după ce s-a prăbușit de pe schela unui bloc         Strada Constantin Dobrogeanu Gherea din Hunedoara este modernizată         Povestea comorii fabuloase a regelui Decebal         Toate drumurile duc la Salonul Hunedorean al Cărţii         UNA DE “MAGNA CUM LAUDE” LA CJH: Galeriile de Artă „FORMA” devin o bijuterie arhitecturală         Prinși la furat de băutură și țigări         Drumul Național 7A va intra în reparații capitale. Primele lucrări de reabilitare au început         Incendiu puternic în Geoagiu. Un om a murit