ULTIMA LOVITURĂ: Mircia Muntean a lăsat din pix 5.000 de deveni izolaţi peste calea ferată

Fostul primar al Devei a semnat nişte acte care desfiinţează toate  trecerile de nivel peste calea ferată, cu excepţia celei care duce spre groapa de gunoi a oraşului. Locuitorii de peste linie nu vor mai avea cum să ajungă în oraş pentru că nu există drum de legătură între cartierul de peste linie şi viitoarea pasarela de pe strada Depozitelor

mircia cartier

STOP. Trecerea de nivel peste calea ferată de la „brutăria Neamţ” va fi închisă odată cu începerea lucrărilor de modernizare la calea ferată Foto: Marcel Banu

Isprava a fost descoperită accidental, pe când autorităţile locale lucrau la Planul Urbanistic General şi au solicitat avize de la CFR şi Ministerul Transporturilor. Cererile au primit aviz negativ pentru că Mircia Muntean a semnat câteva procese verbale prin care s-a declarat de acord cu desfiinţarea căilor de trecere peste calea ferată. Se întâmpla în data de 7 mai 2012, cu o lună înainte ca Mircia să elibereze fotoliul de primar. „Spun că e ultima lovitură pe care domnul Mircia Muntean a dat-o devenilor pentru că bănuiesc că nu a mai avut timp să dea alta până în iunie când a părăsit Primăria Deva”, a declarat Tiberiu Balint, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara în cadrul unei conferinţe de presă.

Rupţi de lume dintr-un condei

Legătura cu oraşul a celor 5.000 de oameni care locuiesc peste calea ferată se face prin trei treceri de nivel cu calea ferată. Anul trecut, CFR-ul a obţinut finanţare europeană de 700 milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate. Un tronson din lucrare afectează Deva. Fostul primar a fost de acord cu desfiinţarea a trei treceri: la Sântuhalm, în zona gării (legătură cu strada Hărău) şi cea de legătură pe la fosta fabrică de pâine (în zona Viile Noi). Practic locuitorii cartierului Grigorescu au rămas complet izolaţi, fiindcă viitorul pasaj de pe Depozitelor nu are cale de acces spre cartierul lor. (Această trecerea e inutilă populaţiei de peste linie, dar duce la terenurile pe care le deţine tatăl lui Mircia Muntean în zonă – o informaţie credibilă, aruncată pe piaţă de Tiberiu Balint, dar neverificată de noi.) „De acolo singura variantă e să mergi până la dig şi de acolo călare pe dig până la strada Hărăului. Asta a fost viziune fostului primar. Încercăm acum să introducem în proiect cele două treceri desfiinţate, dar din păcate termenul este foarte înaintat din cauza finanţării pe fonduri europene”, a mai spus Balint. În cazul în care nu vor mai fi aprobate modificări în proiect, autorităţile locale vor fi obligate să găsească resurse bugetare pentru a face treceri supraterane sau subterane peste calea ferată. Ceferiştii vor începe reabilitarea liniilor ferate, foarte probabil, în primăvara anului viitor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 + paisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști