Sabotat de propria-i nepricepere şi obrăznicie. Gligor vrea să asfalteze cu fonduri europene şi aviz de mediu de pe vremea dacilor

Preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Hunedoara s-a victimizat într-o conferinţă de presă că ar fi sabotat de subalterni. În susţinere, Gligor a scos un înscris care nu valorează doi bani. Mai mult, Dorin Oliviu Gligor i-a cerut (ironic) scuze deputatului Carmen Hărău, deşi trebuia să-i mulţumească pentru că a muncit în locul lui şi a făcut singurul demers posibil şi corect pentru a nu pierde finanţarea de şapte milioane de euro la drumul spre cetăţi

politic gligor

Dorin Oliviu Gligor este ca un lăutar prost care cântă foarte tare să nu se prindă lumea că nu ştie meserie. Preşedintele interimar (sau desemnat) al Consiliului Judeţean Hunedoara a ieşit, recent, într-o conferinţă de presă, cu acuzaţii grave la adresa arhitectului şef al judeţului, Amelia Andrei (fostă Conţ), bănuită că i-ar fi băgat beţe-n roate la proiectul de modernizare pentru drumul judeţean spre Sarmizegetusa Regia.

Mici aranjamente

Dorin Oliviu Gligor a profitat de un mic aranjament cu şefa APM Hunedoara. Altfel nu se explică „găselniţa” directorului executiv Georgeta Barabaş care este „doxă” în hăţişul legislaţiei de mediu şi – o spun cu toată deferenţa – poate ajuta, discret, pe cineva aflat la ananghie cu o interpretare aparent legală, cum la fel de bine poate înfunda pe altcineva dacă i s-a căşunat pe el. În cazul poticnelilor lui Dorin Oliviu Gligor, directorul executiv APM Hunedoara a ales să ajute.

Dorin Oliviu Gligor a prezentat un înscris despre care ne spune că l-a ţinut dosit câteva zile ca să testeze loialitatea subalternilor săi. Actul semnat de Georgeta Barabaş arăta că arhitectul judeţului a solicitat în mod nejustificat acord de mediu la proiectul de modernizare pentru drumul spre cetăţile dacice.

Acord de mediu cu zece ani mai bătrân ca proiectul avizat

APM Hunedoara susţine că proiectul a primit acord de mediu în data 24 mai 2005, adică în urmă cu zece ani, atunci când actualul proiect nici măcar nu exista. În mod cert proiectul finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 nu putea fi întocmit şi avizat în 2005, deci este un proiect nou şi acordul de mediu este obligatoriu, susţin toţi specialiştii consultaţi de noi. Oricum, documentul a fost trimis la patru autorităţi de mediu şi organizaţii neguvernamentale cu profil ecologic pentru a afla părea lor.

Admiţând, prin absurd, că ar fi vorba de un proiect mai vechi readus în actualitate, cu certitudine el  a suferit modificări, aşadar – iarăşi – un acord de mediu emis acum nu în 2005  este obligatoriu pentru că vechiul proiect la care se face referire este fundamental diferit. La acea dată nici măcar nu era luată în discuţie asfaltarea drumului şi modernizarea sistemului de iluminat, dar diferenţele sunt mult mai multe şi deloc de neglijat.

Pe Gligor îl sabotează incompetenţa şi tupeul

Cel mai important detaliu legat de mediu este că proiectul de modernizare pentru drumul spre Sarmizegetusa se derulează într-o arie protejată prin programul NATURA 2000, ceea ce presupune o atenţie înzecită la lucrările care se fac acolo şi măsuri de mediu speciale. Impactul asupra mediului nu poate fi acelaşi ca în 2005 pentru că între timp au survenit schimbări în arealul protejat. Există un plan de management al Parcului Natural Grădiştea Muncelului – Ciclovina aprobat prin hotărâre de guvern în 2013 de care este obligatoriu să se ţină cont la eliberarea unui acord de mediu. Or, acordul din 2005 nu avea cum să aibă în vedere prevederi adoptate de guvern în 2013.

Actul primit de la APM Hunedoara îl scoate pe Gligor basma curată numai în faţa gazetarilor, dar nu rezistă la un control al Inspecţiei de Stat în Construcţii şi nici la controlul auditorilor străini care vor verifica cum au fost cheltuiţii banii comunităţii europene.

De aceea era nevoie de demersurile deputatului Carmen Hărău.

Era cazul unor mulţumiri în loc de scuze „la mişto”

Intervenţia deputatului Carmen Hărău la Ministerul Mediului nu a fost nici pe departe atât de inutilă, cum pretinde Gligor. Dimpotrivă. A fost singurul demers posibil şi corect pentru a salva un proiect de peste şapte milioane de euro. Deputatul PNL a obţinut o păsuire de la ministrul Mediului, care a dispus să se elibereze avizul Parcului Natural, cu obligaţia ca, în termen de 60 de zile, să fie întocmit studiul de evaluare a impactului asupra mediului.

Din această perspectivă, scuzele ironice ale lui Dorin Oliviu Gligor adresate deputatului Carmen Hărău într-o conferinţă de presă sunt ifose de politician căruia, chipurile, i-ar crăpa obrazul de ruşine că deputatul PNL a fost pus „să contacteze pe ministrul Mediului pentru a rezolva o problemă care nu există”.

Problema a existat şi ea a fost rezolvată prin demersurile făcute de deputatul Carmen Hărău. Iar povestea cu „sabotajul” angajaţilor consiliului judeţean rămâne o scuză a  unui preşedinte interimar care vorbeşte mult şi nu prea face nimic.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece − treisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Adolescent de 16 ani acuzat că și-a violat sora de 10 ani         Tragedie pe DN 7, în apropiere de nodul rutier de la Ilia         Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin