PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

Camioanele încărcate peste limita legală fac praf drumurile judeţene, iar administraţia judeţeană nu prea are cum să le protejeze. Anul trecut, instanţa a desfiinţat taxa specială de drum. Cifrele spun că doar un transportator din zece respectă regulile, dar aprecierea este sumară, fiindcă nu se pot face aprecieri exacte. În ultimii zece ani, Consiliul Judeţean Hunedoara a investit peste 150 de milioane de euro în drumurile judeţene. Un efort financiar colosal, de care îşi bat joc câteva sute de afacerişti lacomi

Hunedoara deţine cea mai mare reţea de drumuri judeţene din ţară, având o reţea de drumuri ce însumează peste 1.400 de kilometri. În 2013, Consiliul Judeţean a votat un regulament privind utilizarea drumurilor publice judeţene de către autovehiculele care au masa maximă pe axa mai mare de 5,5 tone, prin care transportatorii care depăşeau limita admisă de lege erau obligaţi să plătească o taxă specială. Cu banii colectaţi, administraţia judeţeană ar fi vrut să repare drumurile stricate din cauza poverilor de suprasarcină. În aprilie anul trecut, Tribunalul Hunedoara a desfiinţat taxa, după un proces intentat de transportatori.

Unu din zece respectă regula

Magistraţii au apreciat că n-ar fi nevoie de o taxă specială pentru că există legi care sancţionează depăşirea de tonaj. Într-adevăr, Consiliul Judeţean are un serviciu care se ocupă şi de controlul în trafic împreună cu poliţiştii de la Rutieră. Dar oricât de bine s-ar mişca echipele cu cântarul mobil, tot nu reuşesc să potolească camionagii care încarcă maşinile cât cuprinde, ca să scoată cheltuieli mici de transport. Metode de a evita controlul sunt destule, câtă vreme funcţionează solidaritatea şoferilor, o camaraderie păguboasă, fiindcă tot ei îşi rup maşinile prin gropile lăsate de câţiva şmecheri. În urma controalelor, au fost prinşi 110 camionagii incorecţi, iar valoarea amenzilor a fost de 1.280.600 lei. Pe parcursul întregului an 2015, doar 12 transportatori au plătit autorizaţii speciale de transport pentru vehiculele a căror încărcătură a depăşit masa maximă admisă.

Drumuri modernizate în „Epoca Moloţ”

An de an, pe parcursul ultimilor zece ani, Consiliul Judeţean a investit peste 250 de miliarde de lei vechi în modernizarea şi întreţinerea drumurilor judeţene. La aceşti bani se adaugă 70.000.000 euro, fonduri europene, şi peste o mie de miliarde de lei vechi, bani împrumutaţi de la CEC pentru infrastructura rutieră. În drumurile din Valea Jiului au intrat 70.569.720 de lei, în Ţinutul Pădurenilor şi drumurile de pe Valea Mureşului suma a fost de 74.689.140 de lei, în Ţara Zarandului a fost alocată suma de 27.005.320 de lei, iar pentru zona Orăştie – Geoagiu: 43.015.825 de lei. Toate cheltuiala se duce de râpă câtă vreme sunt câţiva camionagii şmecheri şi foarte mulţi şoferii în trafic ce se fac că nu-i văd.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “PRAFUL SE ALEGE DE BANII INVESTIŢI. Drumurile judeţene, distruse de camionagii lacomi

  1. Zona Zoster

    Numai astfel de basculate pot cara oameni cu greutate ca rotundul David.Drumurile judetene au fost asfaltate in jurul gropilor.Ce vina are DRUPPO ca pe drumuri erau gropi?Pe ei nu i,a avertizat nimeni!Nimeni a fost Molot,un mare Nimeni este si penibilul David.Lui ise potriveste Goliat.Dupa cum l,a sustinut pe acoperitul Paducel a demostrat cu prisosinta ca este fiul tatalui sau.

    Răspuns
  2. blestemul soselelor

    Drumuri facute praf. Tone de bani cheltuiti, uneori fara rezultate.

    Vieti omenesti distruse. Vietile nu pot fi estimate in bani.

    Poluarea este pericol. Natura, vietuitoarele si oamenii sufera.

    Răspuns
  3. FLORIN

    Molote,Molote cum te umilira ei,si tu ai fost singurul care ne ai facut drumuri si ne ai dat de toate

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 + șase =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Povestea viaductelor „gemene” de pe vechea cale ferată Deva – Brad         Accident mortal în Petroșani, pe trecerea de pietoni         Doi hunedoreni trimiși în carantină după ce nu au respectat măsurile de autoizolare         Polițistul Florin Bolosin, trecut în rezervă. Ce spune despre munca în Poliție         A fost reluată susținerea probei practice a examenului pentru obţinerea permisului de conducere         140 de ani de la înființarea Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara         Accident rutier pe Autostrada A1 Deva – Sebeș         Parcare nouă, construită la Spitalul municipal Hunedoara         Bugetare participativă: START VOT pentru ideile devenilor         Ambulatoriul de specialitate al Spitalului Deva a fost deschis integral         Opticline Dr. Angelescu – Inițiativă dedicată medicilor din Spitalul Deva         Ce măsuri s-au luat în Hunedoara, înainte de întoarcerea elevilor la școală         Un muzeu al trenulețelor se deschide în Hunedoara         Lemne expediate ilegal de o firmă din Orăștie         Povestea unui inel deosebit, descoperit la Micia         Coronavirus, situația la zi prezentată de Prefectura Hunedoara         RECOMANDĂRI ALE POLIȚIȘTILOR, PENTRU O MINIVACANȚĂ ÎN SIGURANȚĂ         Accident pe Bulevardul Dacia. Un șofer „și-a spart” bolidul într-o intersecție         Moment festiv la I.S.U. Hunedoara         6 pacienți confirmați „COVID-19” internați la SJU Deva