Autostrada. Cursă cu obstacole vii la 130 de kilometri pe oră VIDEO

2013-06-25 12.31.12

Inaugurată cu mare fast în prezenţa ministrului Dan Şova, autostrada Deva – Orăştie este nefinalizată. Din cauza lucrărilor neexecutate, autostrada a devenit nesigură pentru automobilişti şi mortală pentru animale. La sucursala regională CNADNR Timişoara comunicarea e „îmbâcsită”cu birocraţie: nimeni din teritoriu nu are voie să dea informaţii

În goana după tăiatul de panglici şi ştiri laudative, guvernanţii au inaugurat autostrada Deva – Orăştie înainte ca lucrarea să fie finalizată şi recepţionată de administraţia drumurilor.

Şi animalele intră pe autostradă

În zona localităţii Pricaz lipseşte gardul de protecţie la autostradă pe o lungime de câteva sute de metri, exact în zona păşunii comunale, adică acolo unde era mai multă nevoie de protecţie. În urmă cu două zile un câine ciobănesc a fost spulberat de un autovehicul.

DSC_0092„Era un câine pe care l-am cumpărat cu o mie de euro. Nu l-aş fi dat nici pentru o sută de milioane de lei. Nu e în regulă cum stau lucrurile la autostradă. Animalele ajung foarte uşor pe carosabil pentru că nu există gard de protecţie. În această zonă era absolut necesar. Pe aici trec mistreţi în căutare de hrană. Mă mir că nu a fost niciunul „vânat” de maşinile care gonesc pe autostradă. La 130 de kilometrii pe oră, cum se circulă acolo, animalele care ajung pe autostradă pun în pericol viaţa şoferilor. În ţara asta toate se fac de mântuială”, ne spune Doru Voinea, fermier din Pricaz.

Secretomanie contraproductivă la CNADNR

O explicaţie pentru această stare de fapt este greu de obţinut de la slujbaşii statului care lucrează în structurile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Cei de la filiala judeţeană a Companiei (care cunosc cel mai bine situaţia) nu au voie să dea nici un fel de informaţii. Şefii de la Timişoara au pus monopol pe comunicare. Doar ei pot propovădui tainele instituţiei. Purtătorul de cuvânt Alina Sabău – foarte amabilă, de altfel – ne-a explicat regulile impuse de conducere sucursalei regionale CNADNR Timişoara. Informaţiile se dau doar pe bază de solicitare formulată în scris. Pentru cazul prezentat de noi răspunsul vine în câteva zile. Legea liberului acces la informaţii de interes public obligă funcţionarul să dea informaţia pe loc sau în timp de 24 de ore în astfel de situaţii, dar drumarii sunt mai presus de lege.

Culmea stupidităţii, birocraţia e în defavoarea celor de la CNADNR pentru că, în cazul de faţă, nu e vina lor. Potrivit informaţiilor neoficiale, firma Straco nu a predat autostrada şi are obligaţia să facă gardul cu pricina până la recepţia finală.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unu + trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
CJH PROMITE – PRIMĂRIA DEVA FACE. Chinezii deschid o fabrică de mobilă la Deva         Gara de poveste a municipiului Brad, în șantier de aproape trei ani. Lucrările nu sunt finalizate         Un motociclist a fost lovit de un autocamion pe șoseaua Deva – Lugoj         Ramona Mănescu, propunere ALDE pentru postul de ministru la Externe         Tragedie în Deva         Dosarul electronic la Tribunalul Hunedoara         Patru hunedoreni anchetați pentru braconaj         Mircea Lucescu a revenit în Hunedoara. Ce a dezvăluit antrenorul legendar al echipei Corvinul         Dacfest 2019, la poalele Măgurii Uroiului         Primăria Deva primește fonduri UE pentru reabilitarea „Palatului” Cetății Devei         Carmen Hărău: „Românii trebuie să știe!”         Autostrada Lugoj – Deva. Ce se întâmplă pe Lotul 3         Moştenirea dregătorului Potecă, mătrăşită după cinci ani         Primăria Deva caută teren pentru ghetoul de la „Porcărie”         Tragedie în Petroșani         Lucrările de reabilitare a podului rutier peste râul Strei au fost scoase la licitație publică         Accident feroviar în apropiere de Brad: un șofer a tăiat calea trenului         Zona periculoasă a DN 66, dotată cu parapeți         Vladimir Brilinsky, lăsat de șefii CJ în afara Sarmizegetusei Regia         Tânăr condamnat pentru trafic de droguri după ce a vrut să se îmbogățească prin „darknet”