Ovidiu Ioan Popa: „Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm”

La ultima întâlnire cu presa, de săptămâna trecută, candidatul ALDE la postul de primar al Devei, Ovidiu Ioan Popa a ținut să limpezească puțin apele tulburate de avalanșa de promisiuni ale reprezentanților PSD din guvern care au trecut recent prin zonă și au declarat că rezolvă, brusc, mai toate problemele nerezolvate ale orașului, între care trecerile spre cartierul Grigorescu și conectarea la autostradă din Sântuhalm.

 

Precizările și explicațiile lui Ovidiu Ioan Popa – cel care candidează la funcția de primar al Devei în alegerile din 5 noiembrie 2017 -, au fost reconfortante și menite să aducă cu picioarele pe pământ inclusiv pe cetățenii care se lasă prea ușor amăgiți de promisiuni de campanie.

Problemele lămurite de Ovidiu Ioan Popa sunt cea a conectării cartierului devean Grigorescu, „de peste linii”, cum i se spune, cu orașul, în condițiile în care noua cale ferată de mare viteză ce va trece prin Deva nu va mai permite accesul în cartie pe rutele de până acum, dar și conectarea Devei la autostradă printr-un nod în Sântuhalm. Ministrul (PSD) Transporturilor, venit deunăzi în campanie electorală la Deva a promis locuitorilor din cartierul Grigorescu că, în viteză mare, de prin primăvară, vor începe lucrări la conectarea cartierului Grigorescu și tot cu viteză mare se va porni și investiția la noua conectare la autostradă, pentru care ar fi nevoie de vreo 18 milioane de lei. După cum a explicat Ovidiu Ioan Popa, constructor de meserie, între promisiunile de campanie și realitate este o distanță foarte mare.

Referitor la conectarea între cartierul Grigorescu și oraș, Ovidiu Ioan Popa spune că pasajul rutier și cele două pasarele pietonale despre care vorbea ministrul sunt prinse deja și vor fi realizate conform unui proiect care are vreo cinci ani vechime și care a fost supus aprobării comunității europene, finanțatorilor… așadar, evident că vor fi realizate.

Numai că problema pusă de Ovidiu Popa este alta și ea este prinsă și în programul său de campanie pentru alegerile din 5 noiembrie: ce se întâmplă dacă, dintr-un motiv sau altul, singurul pasaj auto prevăzut deocamdată să se facă între Grigorescu și oraș este blocat, nu poate fi folosit?

„Tocmai de aceea, eu am propus și vorbesc despre necesitatea de a construi un al doilea pasaj rutier. Gândiți-vă că primul pasaj se va afla într-o extremitate a cartierului, obligându-i pe cei din cealaltă parte să străbată trei kilometri pentru a trece în oraș. Și dacă, Doamne ferește, se produce un blocaj pe pasaj, ce se întâmplă, izolăm un cartier al Devei? Astfel încât mi se pare imperios necesară construirea unui al doilea pasaj de trecere auto, un pasaj în zona străzii Balata. Este un proiect realizabil, cu costuri de aproximativ 2,3 milioane de euro -aceste cheltuieli rezultă din complexitatea construcției, care va traversa, pe lângă cele două linii electrificate, și 4 benzi de circulație. Dar este nevoie de el și pentru faptul că zona de peste linii este zona care va oferi și posibilitatea viitoarei dezvoltări industriale a Devei.”, ne-a explicat Ovidiu Ioan Popa.

Referitor la conectarea Devei, în zona Sântuhalm, cu autostrada, Ovidiu Ioan Popa spune că lucrurile nu sunt deloc simple și în niciun caz atât de ieftine precum au anunțat oficialii. „Da, o conectare la autostradă este imperios necesară a se realiza în dreptul localității Sântuhalm. Dar costurile nu sunt de 18 milioane de lei, cum s-a spus. După calculele pe care le-am făcut, aceste costuri sunt de aproximativ 22 de milioane de euro, pentru că un nod costă în jur de 18 milioane de lei, dar mai trebuie un pod peste Mureș, un pod peste Cerna, un pasaj peste calea ferată… Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm.

 

Ovidiu Ioan Popa: „Dacă cineva de la minister vrea să ne ajute, să ajute Deva, ar trebui să ne ajute cu acea amenajare a intersecției între DN7 și DN76, în zona flotației. Stă de doi ani de zile un proiect la Compania Națională de Investiții, cu avizele tuturor, este gata de pus în practică: asta ar fi realist și practic posibil de a fi realizat în sprijinul Devei și al devenilor”.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Ovidiu Ioan Popa: „Nu ne putem juca pe hartă cu un pix și facem legătura între autostradă și Sântuhalm”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 − 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști         CU ALCOOL LA BORD. O tânără din Călan a anunţat o răpire falsă         Giardini di Zoe, colţul de Rai creat într-un sat din Hunedoara         Momente dramatice pentru o familie de polonezi care a vizitat Cetatea Devei         De ce să aplici pentru un program de calificare în Industria Automotive?         Accident rutier cu motocicleta: doi oameni au fost răniți         „Să trimitem copiii la școală!”- campanie liberală aflată la a șaptea ediție         Tentativă de omor la Orăștie         Ce măsuri sunt luate după tragedia din Sarmizegetusa Regia         Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva deschis circulației         Drumul spre Poiana Pelegii se deschide parțial         ANI: Răzvan Mareș, în conflict de interese         Veste uriașă pentru șoferi: Se deschide Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva         PREZIDENŢIALE 2019. Liberalii hunedoreni strâng semnături pentru Klaus Iohannis – Preşedinte         Fizioterapie și kinetoterapie sau relaxare și întreținere. Toate într-un singur loc: la cabinetul C.A.R.P. Solidaritatea Simeria         Este Deva o destinație turistică?         43 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj – Deva deschiși până la sfârșitul lunii august         CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației