O „linie verde” de transport pentru Valea Jiului şi una pentru Hunedoara – Deva

Consiliul Judeţean Hunedoara a fost gazda unei întâlniri de lucru în care s-a analizat stadiului proiectelor de dezvoltare pentru noile linii publice de transport ecologic între principalele aglomerări urbane ale judeţului (Green Line în Valea Jiului şi Green Line Deva-Hunedoara). În luna noiembrie a anului trecut, preşedintele în exerciţiu de la acea vreme al CJ Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ, a semnat parteneriatele cu comunităţile locale pentru viitoarele Green Line-uri.

greenLa întâlnirea de marţi, la sediul CJ Hunedoara au fost prezenţi atât consultantul proiectului, cât şi conducerea executivă a consiliului judeţean, primarii şi reprezentanţii municipalităţilor din Deva, Hunedoara, Petrila, Petrosani, Vulcan, Aninoasa, Lupeni şi Uricani. Şi, în timpul discuţiilor au fost prezentate şi analizate variantele de traseu, tipul mijloacelor de transport eligibile, sistemul propus pentru eliberarea biletelor/cardurilor de călătorie, sistemul de informare a călătorilor, supravegherea şi monitorizarea transportului, cuprinse în studiile de fezabilitate. La final, s-a tras linie şi s-a concluzionat. Astfel, potrivit deciziilor adoptate marţi, pentru Valea Jiului s eva modifica şi completa Studiul de Fezabilitate în sensul unificării traseelor Petroşani-Uricani şi Petroşani-Petrila, astfel încât să funcţioneze o singură linie „verde” între Petrila şi Uricani, cu depoul la Vulcan. De asemenea se are în vedere identificarea unor soluţii de conectare a călătorilor din Oraşul Aninoasa la linia Petrila-Uricani. În plus, s-a convenit ca, în perioada imediat următoare, consultantul să facă o serie de analize de trafic urmate de întâlniri cu reprezentanţii municipalităţilor din Valea Jiului pentru stabilirea traseelor, a staţiilor, a punctelor de întoarcere.

Pentru linia verde de autobuze electrice dintre Deva şi Hunedoara s-a decis modificarea traseului propus iniţial în Studiul de Fezabilitate, astfel încât să fie evitate suprapunerile cu liniile de transport public local din Municipiul Deva, precum şi construirea depoului în Municipiul Hunedoara în zona Hăşdat pe un teren ce va fi pus la dispoziţia Proiectului de către autoritatea publică locală.

„După refacerea Studiilor de fezabilitate, (având ca termen 15 mai 2015), şi publicarea ghidurilor de finanţare pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile, autorităţile publice locale implicate vor alege forma de asociere eligibilă respectiv prin Acord de asociere sau constituirea unei/unor asociaţii de dezvoltare intercomunitară (A.D.I.) pentru realizarea în comun a proiectului de dezvoltare şi de gestionare a transportului public de persoane în judeţul Hunedoara”, spun oficialii CJ Hunedoara.

În sprijinul populaţiei şi turiştilor

De precizat că oficialii CJ Hunedoara au ca intenţie declarată identificarea unor surse de finanţare a unui Plan de Mobilitate Durabilă la nivelul judeţului Hunedoara, care să devină cadrul suport al proiectelor de transport urban de călători ce urmează a fi propuse la finanţare prin Programul Operaţional Regional pentru perioada 2014-2020. Principalele obiective ale Planului de Mobilitate Durabilă sunt facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă şi la servicii, reducerea poluării, a consumului de energie, îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii, reducerea costurilor de călătorie, obţinerea unei mobilităţi urbane, creşterea atractivităţii zonei şi a calităţii mediului înconjurător.

De precizat că despre realizarea unui mijloc de transport ecologic în Valea Jiului, pe fonduri europene, se vorbeşte de mai bine de un an şi au fost puse şi bazele parteneriatului dintre administraţiil locale şi Consiliul Judeţean Hunedoara. Fosta conducere executivă de la acea vreme a explicat că amenajarea unei linii de transport ecologic ar veni în sprijinul populaţiei din Valea Jiului, în sensul reducerii costurilor la biletele pe mijloacele de transport în comun. Conform proiectului, linia de transport ar urma ă meargă din Petroşani în Uricani, iar în acest fel s-ar putea lega şi cele două staţiuni, Petroşani şi Straja, aşa încât amatorii de schi să aibă două posibilităţi de petrecere a timpului liber, după cum au precizat oficialii CJ Hunedoara.

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci + 7 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Din bugetul județului Hunedoara se va amenaja un compartiment destinat tratării pacienților cardiaci critici         CJ Hunedoara: Încă 3 milioane de lei pentru drumurile județene         CJ Hunedoara va finanța închiderea deponeului neconform de la Vulcan         Ioan Emanuel Clej (ALDE) candidează la funcția de primar al Devei         Mircea Moloț (ALDE) candidează la funcția de președinte al Consiliului Județean Hunedoara         Petrecere în plină stradă, într-un cartier din Hunedoara         Cum arată noul drum spre Vadu Dobrii         Rechizitoriul „revoltei din cartierul Micro 6 – Hunedoara”         Mircea Moloț: „Valea Jiului s-a oprit pe drumul către dezvoltare”         Turistă accidentată în zona Bucura, din Masivul Retezat         Ani grei de închisoare pentru un recidivist din Petrila         Cum arată șantierul drumului județean Hunedoara – Călan         Bazinele cu apă minerală de pe Valea Mureșului         Ce trebuie să știe turiștii care vor să urce în Retezat cu mașinile, spre Poiana Pelegii         Tânără tâlhărită de fostul prieten, cu 20 de ani mai mare decât ea         Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929