Nici un investitor pe fosta platformă industrială de la Preparaţia Livezeni

* Banca Mondială a dat banii pentru ecologizare

La trei ani de la ecologizarea fostei platforme industriale a Preparaţiei Livezeni din Petroşani, cu bani de la Banca Mondială, nici un investitor nu a solicitat vreo parcelă de teren. Pe de altă parte, lipsa de interes este oarecum de înţeles, ţinând cont de faptul că în ultimii ani Petroşaniul a fost atractiv mai ales pentru reţelele de supermarketuri şi mai puţin pntru activităţi de producţie.

livezeni1Edilii din Petroşani recunosc că, cel puţin până acum, terenul pe car a funcţionat Preparaţia Livezeni nu a fost atractiv pentru investitori. Asta deşi există acces la calea ferată ori la artera rutieră principală şi are toate facilităţile necesare dezvoltării unei afaceri. „Nicio parcelă de pe platforma de la Livezeni nu a fost concesionată. Suprafaţa totală este de 12 hectare”, a declarat primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob – Ridzi. Proiectul de închidere şi ecologizare a Preparaţiei Livezeni, finanţat de Banca Mondială, a fost finalizat în septembrie 2010, cu o întârziere de peste un an de zile. Locul utilajelor şi al clădirilor a fost luat de iarbă şi ulterior amplasamentul a fost predat beneficiarului final, Primăria Petroşani, care să-l pună la dispoziţia investitorilor.

Un proiect încurcat de Petromservice

De precizat că proiectul de ecologizarea fostei uzine de preparare a cărbunelui de la Livezeni s-a derulat în hop-uri şi, pentru finalizarea contractului, a fost necesară chiar înlocuirea antreprenorului, prin intervenţia directă a Băncii Mondiale. Perimetrul fostei Uzine de Preparare a Cărbunelui de la Livezeni a aparţinut Companiei Naţionale a Huilei Petroşani, care l-a predat către Ministerul Economiei, iar licitaţia a fost organizată de Grupul de management din minister. În luna ianuarie 2007, Petromservice (PSV) a câştigat lucrările de ecologizare a Preparaţiei Livezeni pentru suma de 4,3 milioane lei noi, iar termenul de execuţie era de 25 de luni. Asistenţa tehnică a proiectului a fost asigurată de ACM Gorj, firma care a ajuns în cele din urmă să preia întreaga lucrare după ce PSV nu şi-a respectat toate obligaţiile contractuale şi a fost dată afară din proiectul de ecologizare, dar asta după ce a încasat bani pentru ceea ce nu a făcut.  Pe fondul lipsei de implicare a antreprenorului iniţial, lucrările au fost sistate din 24 iunie 2009 până în octombrie 2009, pentru înlocuirea firmei Petromservice pe fosta platformă industrială.

În cele din urmă, lucrările au fost finalizate, terenul înierbat, recepţia a avut loc la începutul anului 2011, aşa că doar investitorii mai sunt aşteptaţi.

Carmen Cosman

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece + patru =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști