A mirosit o afacere bănoasă?! Un deputat din Braşov abonat la afaceri cu statul contestă construirea DN66A, Câmpu lui Neag – Herculae

Sătul probabil de pădurile care înconjoară din plin Braşovul şi pe care le-a văzut de atâtea ori, un deputat conservator deţinător de firmă de construcţii îşi manifestă brusc îngrijorarea faţă de soarta mediului în Parcul Naţional Retezat, pe porţiunea traversată de DN66A.

dinitaNimic rău în dorinţa de protejare a pădurilor, dar deputatul PC Ion Diniţă s-a trezit după fix 12 ani de la demararea lucrăilor de modernizare a DN66A, Câmpu lui Neag – Herculane, răstim în care răul putea fi făcut de 1000 de ori până acum. Practic, Ion Diniță se pronunță împotriva construirii de șosele în zonele protejate şi îi cere lui Attila Korodi, ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice, să îi spună ce măsuri de protecție a acestei rezervații naturale s-au luat, precum și modalitatea de aplicare a acestora în vederea respectării normelor europene. “Organizația pentru protecția mediului Greenpeace a acuzat în urmă cu o perioadă de timp autoritățile române, inclusiv pe președintele Traian Băsescu, că ar susține construcția Drumului Național 66 A. Această arteră ar urma să traverseze chiar mijlocul Parcului Național Retezat, punând în pericol în acest fel exemplare rare ale florei și faunei din acest perimetru protejat. DN 66 A ar face legătura între Valea Jiului, din Câmpu lui Neag, și Băile Herculane, iar mass media a relatat că investiția nu ar avea avizul de mediu necesar. Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură demarate în ultimul deceniu în județul Hunedoara a fost construirea șoselei care urma să lege Valea Jiului de Băile Herculane. Investiția în construcția DN 66 A a început în anul 2002, după ce în anul 1999 statul român clasifica drumul forestier care traversa rezervațiile naționale Retezat și Valea Cernei drept drum național, dar a fost abandonată pe parcurs”, îi scrie deputatul PC de Braşov ministrului Korodi.

 

Un proiect controversat

 

dn66a1rg2Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Oricum, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele Preşedintelui deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care şeful statului era ministru al Transporturilor.

 

Cine este Diniţă?

 

Dar cine este Ioan Diniţă, alesul din Braşov pe care l-a străfulegrat brusc grija de pădurile hunedorene? Patron de televiziune locală şi peste o reţea de radiouri, presa a scris despre acesta că s-a îmbogăţit din afaceri cu statul, în special prin lucrări de construcţii făcute pe seama Consiliului Judeţean Braşov, condus de apropiatul său Aristotel Căncescu, şi a primăriilor din judeţ.  “Diniţă nu a ocupat vreo funcţie publică înainte să fie ales deputat, a fost ocupat însă să se îmbogăţească datorită mărinimiei lui Căncescu”, scria Realitatea TV. Întâmplător sau nu, Diniţă – mai spune mass – media, are afaceri fix în construcţii, printr-o firmă cum altfel decât abonată la lucrări publice. Conservatorul a apărut pe o listă oficială în top 10 cei mai bogaţi 10 candidaţi la alegerile parlamentare care au făcut afaceri cu statul. Sumă calculată în ultimii 5 ani câştigată de deputatul Diniţă din afaceri publice se ridică la impresionanta cifră de 21 de milioane de euro. Şi, extrem de interesant, în ultima perioadă firma sa pare să se fi reprofilat pe activităţi de deszăpezire şi asfaltare de drumuri! Oare DN66 A i-a făcut cu ochiul în perspectiva unui contract avantajos şi a găsit şi soluţia de protejare a vegetaţiei şi animalelor?!

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece + zece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Tragedie la intrarea în Petroșani. Două autoturisme s-au ciocnit violent         Aniversarea Zilei Pompierilor din România la Deva         Carmen Hărău (PNL) – „Modificarea de către PSD a Programului de guvernare nu are nici legitimitate politică și nici electorală!”         Campanie educativă derulată de polițiști         Canalizarea ajunge în zona turistică de pe malul Lacului Cinciș         Blocul ANL construit în Hunedoara așteaptă o nouă investiție         Răfuială între interlopii din Valea Jiului         SE ÎNTÂMPLĂ ÎN HUNEDOARA. Prima locuinţă protejată pentru victimele violenţei domestice         Ştrandul Municipal din Deva îşi închide porţile         Consiliul Județean cumpără un autocar la un preț uriaș         Angajații de la Castelul Corvinilor acuzați de discriminare         Primăria Deva cumpără teren pentru relocarea romilor din Grigorescu         Primăria Deva cumpără 12 autobuze la mâna a doua         Deva a început încă o campanie de dezinsecţie şi deratizare         SĂNĂTATE. Consiliul Judeţean a alocat Spitalului de Urgenţă peste 300.000 lei         Asistenta tv în ipostaze provocatoare, în curtea mănăstirii Prislop         Cum arată, de fapt, zona în care CNAIR a reclamat fisuri uriașe în Autostrada Lugoj – Deva         Autostrada Lugoj – Deva nu se deschide în septembrie. Probleme grave pe Lotul 3         Un nou episod în dosarul „matriței de la Sarmizegetusa Regia”. Expertiza a stârnit controverse         DUPĂ CINCI ANI, FĂRĂ JUDECATĂ. Procurorii DNA au clasat dosarul preşedintelui Mircea Moloţ pentru abuz în serviciu