Liberalul Costel Avram a redat independenţa financiară societăţii Apaserv Valea Jiului SA (II)

*„Suntem pe locul doi pe ţară la implementarea marilor proiecte cu fonduri europene”

 Privit cu oarecare scepticism în momentul în care a preluat frâiele furnizorului de apă potabilă şi canalizare din Valea Jiului, pentru că venea din postura unui om politic, directorul SC ApaServ Valea Jiului SA, liberalul Costel Avram a demonstrat că poate fi şi un  bun administrator. De la vorbă la faptă este de regulă un pas imens, pe care Costel Avram  a reuşit să-l facă, şi cu brio chiar. A pus ApaServ pe propriile picioare, chiar dacă asta a însemnat uneori adoptarea unor măsuri nepopulare, de natură să îi afecteze şi cariera politică pe care o continuă cu succes. Aproape de oameni, pentru oameni şi împreună cu ei, aşa s-ar putea descrie succint activitatea managerului SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram. 

avramRep: Aveţi în derulare mai multe proiecte importante pentru Valea Jiului? De unde vin banii necesari implementării acestora?

C.A. Proiectele pe care le derulăm sunt din bani proprii şi din bani europeni. Mă refer, în prima fază, la proiectele din surse proprii, chiar dacă veniturile noastre sunt oarecum limitate şi ne descurcăm poate de pe o zi pe alta. Încercăm să mai limităm furturile, să încasăm şi de la cei care nu şi-au plătit facturile de ani de zile. Am încercat să le spunem oamenilor că atât cât consumă, trebuie să plătească, ne-am apropiat mai mult de oameni. Şi apropo de investiţii, vă pot da ca exemplu Brazi, la Vulcan, unde din surse proprii, ApaServ Valea Jiului realizează o investiţie, o nouă microhidrocentrală (MHC) de o putere de 35 KW, care ne va duce în continuare la un minus pe factura energetică, lucru important ţinând cont că anul viitor vom da drumul la staţia de la Dănuţoni, care va consuma foarte multă energie electrică. Cu ce realizăm noi acolo, aproape rămânem independenţi din punct de vedere energetic. Am făcut foarte multe investiţii proprii în oraşele din Valea Jiului, în reţelele de canalizare, în reţelele de apă, am mutat Laboratorul de Metrologie, am făcut un nou laborator, am creat condiţii pentru cei care vara veneau la canale, le-am făcut băi, garajul de maşini a fost demolat şi am construit altceva. Deci, la nivel de societate am făcut foarte multe lucruri. Şi, în plus, ne-am îngrijit şi de angajaţi. Chiar dacă au în continuare salarii mici, am încercat să le oferim toate drepturile cuprinse în contractul colectiv de muncă, au primit bonuri în fiecare lună. Vreau să le mulţumesc oamenilor că, deşi au salarii mici, ei şi-au văzut de treabă şi sper că vor veni vremuri mai bune.

REP: În ce fază sunt investiţiile care se finanţează cu fonduri europene?

C. A.: Dacă ne referim la investiţiile mari, să nu uităm de această investiţie majoră de 40 de milioane de euro. Toate contractele au fost licitate, s-a început lucrul. Prima parte a proiectului – reabilitarea reţelelor de al Petrila şi Aninoasa – a fost deja finalizată. Vreau să vă spun, şi cu ocazia aceasta mă laud, că la nivel naţional ocupăm locul doi la implementarea acestui proiect, fiindcă au fost şi alte societăţi din ţară care au demarat proiecte, dar sunt într-un stadiu mai puţin avansat. La ora aceasta avem un progres fizic de 53,14%, lucru care ne duce în fruntea ierarhiei pentru societăţile care implementează astfel de proiecte.. Ne vom încadra în termenele stabilite, ceea ce mă bucură şi pe această cale mulţumesc întregului colectiv care s-a ocupat de implementarea acestui proiect.

 

Rep: Asta despre prima parte a proiectului. Ce puteţi spune despre următoarea etapă a lui? Cum va fi rezolvată problema cofinanţării?

 

C.A. Având în vedere şi analiza care s-a făcut la nivelul Ministerului Mediului, s-a demonstrat că noi nu am stat numai pe acest proiect, ci am mers mai departe şi cu partea a doua a proiectului de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare din Valea Jiului. Avem toată documentaţia întocmită, chiar consultanţa Uniunii Europene a venit aici şi şi-a dat acordul, iar partea a doua a proiectului va fi undeva la 89 milioane de euro, din care TVA-ul este deductibil. Chiar marţi am primit de la Ministerul Mediului, printr-o adresă semnată de doamna ministru Rovana Plumb, undă verde pentru a  demara licitaţia pentru serviciile de asistenţă tehnică, care are rolul de a face proiectarea, de a face caietele de sarcini şi studiul de fezabilitate pentru celelalte lucrări. Eu sper că în 5 – 6 luni ei îşi vor termina lucrarea, iar anul viitor vor fi scoase la licitaţie toate lucrările pentru partea a doua a proiectului major. Dacă în prima parte a proiectului contribuţia operatorului a  fost zero, şi suntem singurul operator din România care a avut zero cofinanţare, în partea a doua trebuie să vedem cum va fi. Nu vă ascund faptul că am avut o discuţie cu primul ministru Victor Ponta, care mi-a spus că în momentul în care voi depune toată documentaţia va încerca să găsim calea să ajute Valea Jiului. Am speranţa că Premierul României va ajuta încă o dată Valea Jiului, pentru că, dacă nu vom reuşi să venim cu o cotă de finanţare foarte mică, dacă nu zero, atunci cofinanţarea trebuie să se regăsească undeva şi se va regăsi în preţ.

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști