LA LIMITA LEGII. Proiecte controversate pentru municipiul Hunedoara

Primarul municipiului Hunedoara, Viorel Arion, i-a pus, ieri, pe aleşii locali în faţa faptului împlinit, să voteze un studiu de fezabilitate ce fusese făcut. Discuţii aprinse au avut loc în şedinţa de consiliu şi pentru felul în care se învârt banii destinaţi alimentării cu apă a oraşului şi la oportunitatea de a mai înfiinţa o firmă în subordinea primăriei, folosind un artificiu juridic pentru a fenta legea

seddinta hunedoara

Primăria Hunedoara va avea o firmă care să producă obiecte artizanale şi costume medievale pentru vizitatorii castelului. Oportunitatea afacerii este de necontestat – se practică peste tot în lume, dar demersurile prealabile sunt cel puţin discutabile. Pentru a susţine activitatea de producţie, primarul Viorel Arion a cerut acordul consilierilor să înfiinţeze o nouă firmă în subordinea primăriei. Legea nu permite ca instituţia condusă de Arion să fie asociat unic în mai mult de o firmă, iar Primăria Hunedoara are deja o societate comercială – SC Ecosid SRL. Primarul Arion a găsit un artificiu juridic prin preluarea firmei Ecosid ca asociat în noua firmă. În felul acesta este respectată litera legii, nu şi spiritul ei.

USL e defect spre „delete”

Iniţiativei primarului i s-au opus câţiva consilieri care sunt de părere că primarul Viorel Arion nu face decât să inventeze câteva posturi de conducere. „Activitatea putea să fie preluată de Ecosid, fără să mai avem cheltuieli cu postul de director, contabil şi auditor extern (care lipseşte şi la Ecosid). Am mai respins luna trecută acest proiect care mi se pare ineficient economic, cât timp avem deja o societate comercială”, a declarat Maria Mornea (PC). Alături de Mornea au fost şi liberalii, dar proiectul a trecut cu voturile consilierilor PSD din USL.

Arion o „scaldă” şi cu ştrandul

Un alt subiect „fierbinte” de pe ordinea de zi a consilierilor locali a fost aprobarea comandării studiului de fezabilitate pentru construirea unui ştrand în apropierea bazinului de înot din Hunedoara. În momentul adoptării în consiliu a actului premergător, studiul fusese deja întocmit. Discuţiile şi votul s-au consumat mai mult ca o formalitate care să asigure acoperirea legală. Nici argumentele de oportunitate nu sunt convingătoare pentru că Hunedoara a rămas în urmă cu asfaltul pe străzi, canalizarea şi reţeaua de alimentare cu apă în multe zone ale oraşului.

Ştrandul va costa peste 1,5 milioane de euro şi ar urma ca investiţia să se amortizeze în 15 ani. Ca să producă mai multe venituri, Preşedintele de şedinţă Ovidiu Crişan a propus ca ştrandul să fie patinoar pe timp de iarnă. Necazul edililor stă în faptul că au plătit studiu, dar nu au bani să facă investiţia.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouă + 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști