Efect de bumerang. „Drumul dracului” se întoarce la Consiliul Judeţean

Consiliul Judeţean Hunedoara este cel care va continua lucrările de amenajare a DJ 666 Merişor – Dealul Babii, supranumit, din cauza cifrelor care îl denumesc, şi „Drumul dracului”.

drum.dracCJ Hunedoara a demarat lucrările de modernizare a acestui drum, care ar scurta mult distanţele dintre localităţile Merişor şi Vulcan, dar mai apoi drumul a fost predat către o firmă ce urma să amenajeze un parc eolian. Lucrurile s-au sucit, însă, încă o dată, iar CJ Hunedoara ar putea prelua din nou DJ 666 şi să continue programul de modernizare. „E vorba despre societatea care construieşte parcul eolian şi care urma să amenajeze şi acest drum. În cazul în care nu îl vor face, îl vom prelua noi din nou”, a declarat vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint.

Despre modernizarea DJ 666, cunoscut ca şi “Drumul dracului” sau “Drumul Poştalioanelor” se vorbeşte de mai bine de 10 ani, inclusiv în “Strategia de dezvoltare socio–economica a Bazinului carbonifer al Văii Jiului” aprobată prin H.G. nr. 646/2002. În anul 2003 a fost elaborat şi Planul de Amenajare al Teritoriului Zonal Valea Jiului în care era prevăzută modernizarea acestuia. În anul 2011, Consiliul Judeţean Hunedoara a scos la licitaţie proiectul de reabilitare şi modernizare a DJ 666 (km 1+010-km 5+010) la licitaţie, iar selecţia de oferte a fost câştigată pentru valoarea de 3.048.702 lei fără TVA, la jumătate faţă de valoarea estimată de beneficiar.

O istorie de sute de ani

Importanţa acestui drum este cunoscută de sute de ani. În perioada medievală drumul era folosit intens pentru negoţ, aspect evidenţiat şi de realizarea Turnului de vama de la Crivadia, însă, calea de acces şi-a pierdut din importanţă după realizarea, în anul 1870, a căii ferate Simeria-Subcetate – Merişor –Băniţa – Petroşani. Oficialii CJ Hunedoara au decis să reabiliteze DJ 6666 şi spun că, odată implementat proiectul, distanţa dintre Dealul Babii (Vulcan) şI merişor (DN66) se va scurta cu circa 16 kilometri. În plus, s-ar putea vorbi şi despre dezvoltarea agroturismului în zonă, pentru că această rută mai scurtă dar extrem de pitorească ar putea fi folosită de cei ce merg spre staţiunile montane Pasul Vâlcan şi Straja.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci + 4 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Adolescent de 16 ani acuzat că și-a violat sora de 10 ani         Tragedie pe DN 7, în apropiere de nodul rutier de la Ilia         Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin