CARTIERUL RUPT DE LUME. Primăria şi guvernanţii caută să dreagă aberaţia semnată de Mircia Muntean

Un grup de oameni de afaceri cu firme peste calea ferată din Deva au cerut, ieri, explicaţii edililor în legătură cu căile de acces în zonă după modernizarea infrastructurii feroviare. Oamenii sunt îngrijoraţi că nu vor mai avea acces rutier spre cartierul Nicolae Grigorescu. Astăzi vin la Deva reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor pentru a găsi o soluţie la cartierul lăsat în izolare de semnătura fostului primar Mircia Muntean

MAIN grigorescu deva mt

Reamintim faptul că fostul primar Mircia Muntean şi-a dat acordul pentru desfiinţarea căilor rutiere de trecere la nivel cu calea ferată spre cartierul Nicolae Grigorescu. Practic, din trei iscălituri, Mircia Muntean a rupt cartierul de restul Devei, neoferind locuitorilor nicio posibilitate de a circula cu maşina spre şi dinspre acea zonă a oraşului.

„Când un nebun aruncă piatra…”

Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare  (în valoare de peste 700 de milioane de euro) se realizează prin fonduri europene şi la această fază este imposibil de modificat documentaţia fără riscul de a compromite finanţarea. Pe de altă parte, nici locuitorii de peste linie nu pot fi lăsaţi de izbelişte şi izolaţi de lume. „Nu mai are rost să dăm vina pe fosta conducere, deşi au o mare responsabilitate faţă de sufletele de acolo. În urma discuţiilor pe care le-am purtat, săptămâna trecută, la Ministerul Transporturilor, un număr de patru reprezentanţi, manageri şi directori de proiect, se vor deplasa la Deva şi împreună cu arhitecţii şi urbaniştii primăriei vom încerca să găsim soluţii. Eu am avut câteva propuneri, există şi un proiect din 2007 şi urmează  să vedem dacă el mai poate fi făcut”, a declarat primarul Petru Mărginean.

Variantă: pod peste „autostrada de fier”

Singura soluţie ar fi construirea unui pasaj suprateran cu acces pietonal şi carosabil, plus alte două-trei pasaje doar pentru pietoni. Podul peste calea ferată ar trebui să fie amplasat undeva la ieşirea din oraş, în Viile Noi sau undeva  pe strada Depozitelor. Specialiştii susţin că un pasaj subteran (care s-ar putea realiza în zona Kogălniceanu) este nerecomandat din cauza faptului că pânza freatică este foarte sus şi riscă să ia apă non-stop. De asemenea, pe viitoarea infrastructură feroviară nu vor mai fi admise în oraş treceri la nivel cu calea ferată (adică pe bază de barieră aşa cum sunt actualele treceri). Primarul Petru Mărginean spune că viitoarele căi de acces peste calea ferată trebuie să fie.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Carmen Hărău (PNL): Prima ordonanță a Guvernului Orban rezolvă problemele majore ale minerilor din Valea Jiului!         PREMIERA SÂMBĂTĂ. Teatrul de Artă Deva, bastion cultural hunedorean, vă aduce Elogiul vieţii. “Glory of living”         Marile săli ale Castelului Corvinilor au intrat în șantier         Povestea tristă a unei familii rămase fără casa din mijlocul pădurii         Scandal uriaș într-un club din Deva. Cornel Mărgan și alți doi interlopi s-au bătut. Cei trei au fost reținuți         Elevă din Orăștie dată dispărută         O tânără căutată de șapte ani pentru crimă a fost prinsă în Italia         Ordin de protecție provizoriu pentru un soț agresiv         SE APROPIE 1 DECEMBRIE. Programul manifestărilor de „Ziua Națională” de la Hunedoara         LA CASTELUL CORVINILOR. „Medieval Robotics Day”         LA DEVA. Lansarea strategiei pentru consolidarea administrației publice         INFRASTRUCTURĂ. Tunelul feroviar Turdaș a fost deschis circulației         A FOST ODATĂ… Zece ani de la dispariția mocăniței de la Hunedoara         Intervențiile de la Cetatea Costești vor fi reluate la primăvară         TOP 3 ținute cool pentru birou atunci când ești în criză de timp și idei!         Ce spun șefii Parcului Național Retezat despre „măcelul pădurilor” prezentat de activiștii de mediu         EVENIMENTUL ÎN TURISM. Târgul de Turism al României 2019 – încă un pas spre disoluţie         Povestea unui alergător la 51 de ani. Forrest Gump de Valea Jiului: Fuge 500 kilometri lunar şi mănâncă pită cu slană         Scrisoare deschisă către politicienii din USR – PLUS Hunedoara         Kogaionon, „muntele sfânt al dacilor“. Zece argumente pentru care locul sacru al strămoșilor noștri era Vârful Godeanu