Pod construit pe noua șosea Ghelari – Govăjdia

Lucrările la noul pod peste pârâul Nădrab se apropie de final, iar şoferii care vor să circule între Govăjdia şi Ghelari îl pot folosi. În trecut, în lipsa podului, maşinile treceau direct prin apă.

Structura acestuia a fost realizată, însă la doi ani de la începerea lucrărilor, construcţia noii şosele Ghelari – Plop – Govăjdia (DC 110), de circa şapte kilometri nu a fost încă finalizată.

Cei şapte kilometri de drum comunal (cu tot cu ramificaţia spre satul Plop), sunt modernizaţi printr-o investiţie de aproape şapte milioane de lei, finanţată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală II. Noua şosea este finalizată pe tronsonul dintre Ghelari şi podeţul din valea Reţişoarei, iar între podeţ şi podul de la intrarea în Govăjdia sunt necesare lucrări de asfaltare şi la reţeaua de scurgere a apelor pluviale.

Drumul scurtează cu 15 kilometri traseul pe şosea dintre Ghelari şi Govăjdia. Pe valea Reţişoarei, distanţa între cele două localităţi este de cinci kilometri, iar prin Teliuc, de 20 de kilometri. Circa 4,5 kilometri ai DC 110 sunt în curs de modernizare, la care se adaugă tronsonul adiacent de trei kilometri dintre valea Reţişoarei şi satul Plop.

Noua şosea va lega două dintre cele mai populare atracţii turistice din Ţinutul Pădurenilor. În deal, satul Ghelari este faimos pentru minele de fier cu o istorie de peste două milenii, dar şi pentru „Catedrala pădurenilor”, care îşi înalţă turlele albe cu acoperişuri strălucitoare la aproape 50 de metri.

În vale, satul Govăjdia se află la 20 de kilometri de Hunedoara şi păstrează o adevărată comoară a industriei din vremea Imperiului Austro-Ungar: un furnal unic prin vechimea şi starea sa de conservare. Furnalul de la Govăjdia a fost construit între anii 1806 şi 1810 pe amplasamentul unui fost atelier de fier din Evul Mediu. Cuptorul său uriaş s-a păstrat intact şi le oferă vizitatorilor săi o mărturie vie despre industria fierului din urmă cu două secole.

 

Comentarii FB

comentarii




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ziarul Hunedoreanului