Noul pod feroviar peste Mureș, construit la Brănișca, se interesectează cu podul vechi de un secol și jumătate

1547

Le peste un secol și jumătate de la construcţia primului pod feroviar peste râul Mureş, la marginea localităţii Brănişca din judeţul Hunedoara, un nou pod îi va lua locul.

Vechea construcţie a fost inaugurată în decembrie 1868, odată cu prima cale ferată construită în Transilvania, Arad – Deva – Alba Iulia, în lungime de 211 kilometri. În anii 60, podul a fost „dublat” de o altă construcţie, iar două decenii mai târziu linia ferată a fost electrificată.

Pe vechea rută din vestul României, alături de podul de la Brănişca a mai fost construit în secolul al XIX-lea încă un pod peste râul Mureş, la Alba Iulia. Ambele au rezistat trecerii timpului şi numeroaselor evenimente care le-au afectat.

Noul pod feroviar, construit în ultimii doi ani la intrarea în Brănişca, se intersectează aproape perpendicular cu vechiul pod. Noua construcţie a fost montată în întregime. Podul are o lungime totală de 384 de metri şi va fi dat în folosinţă, cel mai probabil, până în anul 2023, când este programată finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Simeria – Arad (KM 614).

Alte două poduri feroviare peste râul Mureş, ridicate în zona localităţii Brănişca, pe tronsonul Simeria – Gurasada, sunt pe poziţie, urmând să fie realizate lucrările la terasamente, la calea de rulare şi la instalaţiile feroviare.

Proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad vizează, pe lângă modernizarea a 141 de kilometri de cale ferată, şi construcţia a nouă poduri feroviare peste Mureş. Trei dintre ele sunt pe raza comunei Brănişca, două vor fi realizate în zona comunei Zam, două la Bârzava şi două la Conop.

Construcţia podurilor peste râul Mureş, a unor tuneluri feroviare şi a circa 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată pe valea Mureşului, între Simeria şi Arad, este necesară, potrivit proiectanţilor magistralei feroviare, pentru ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele – cu până la 120 de kilometri pe oră. Vor fi eliminate astfel curbele cu raze mici de pe vechiul traseu feroviar. Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare, demarat în 2018, este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, potrivit Ministerului Transporturilor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.