Noua șosea din Ținutul Pădurenilor, drumul care scoate din izolare satele comunei Lelese

Satele comunei Lelese numără împreună mai puţin de 400 de locuitori. Cerişor, Runcu Mare, Lelese şi Sohodol se află la 30 – 35 de kilometri de municipiul Hunedoara, în Ţinutul Pădurenilor, un loc vitregit în ultimii ani de starea proastă a drumurilor şi afectat în aceeaşi măsură de depopularea şi îmbătrânirea comunităţilor sale.

În Sohodol, cel mai mic sat al comunei de la poalele Munţilor Poiana Ruscă, mai trăiesc puţin peste 20 de oameni. Multe dintre vechile case au rămas părăsite, iar drumeagul de coastă care leagă aşezarea de satul învecinat, Lelese, acoperit de pietriş şi bolovani, este greu accesibil. Starea de spirit a localnicilor s-a mai schimbat în ultimele luni, o dată cu modernizarea drumului care urcă spre Lelese, şi a celui spre satul Cerişor.

Lucrările pe Drumul Judeţean 687 F între Govâjdia şi Lelese au ajuns la final. O parte a tronsonului de circa zece kilometri a fost transformată într-o şosea lărgită pe două benzi, panta întinsă de la intrarea în sat a fost asfaltată, iar drumarii au excavat o dealul de pe margine pentru a preveni alunecările de teren, podeţele au fost reparate. În perioada următoare, vor fi asfaltate şi restul sectorelor drumului judeţean.

Şi cei cinci kilometri ai drumului spre satul Cerişor au fost modernizaţi. Primarul Ciprian Achim susţine că a obţinut finanţare penru un proiect depus în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală 2, pentru continuarea, în următorii doi ani, lucrărilor de modernizare a drumurilor din satele comunei. Noua şosea înseamnă foarte mult pentru localnici, spune primarul comunei Lelese, pentru că îi scoate astfel din izolare. În timpul iernilor grele din anii trecuţi, comunităţile din zonă erau deseori izolate din cauza drumurilor inaccesibile.

Cel mai important proiect, drumul spre Lunca Cernii

În ultimii ani, mai multe porţiuni de şosele din Ţinutul Pădurenilor au fost asfaltate pentru prima dată. Cel mai mare proiect de infrastructură derulat în zonă a fost modernizarea şoselei Topliţa – Lunca Cernei de Sus – limita cu judeţul Caraş Severin, un tronson de 30 de kilometri construit până în anul 2013, cu finanţare de la Uniunea Europeană. Au mai fost modernizate tronsoane din drumurile judeţene spre comunele Bătrâna, Bunila şi Cerbăl, însă zeci de kilometri de drum judeţean au rămas neasfaltaţi. Alte şosele, cum este drumul judeţean Hunedoara – Teliucu Inferior – Govâjdia, cel care continuă şoseaua spre Lelese au ajuns într-o stare avansată de degradare, iar autorităţile nu au mai investit în recondiţionarea lor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × 3 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Tragedie la intrarea în Petroșani. Două autoturisme s-au ciocnit violent         Aniversarea Zilei Pompierilor din România la Deva         Carmen Hărău (PNL) – „Modificarea de către PSD a Programului de guvernare nu are nici legitimitate politică și nici electorală!”         Campanie educativă derulată de polițiști         Canalizarea ajunge în zona turistică de pe malul Lacului Cinciș         Blocul ANL construit în Hunedoara așteaptă o nouă investiție         Răfuială între interlopii din Valea Jiului         SE ÎNTÂMPLĂ ÎN HUNEDOARA. Prima locuinţă protejată pentru victimele violenţei domestice         Ştrandul Municipal din Deva îşi închide porţile         Consiliul Județean cumpără un autocar la un preț uriaș         Angajații de la Castelul Corvinilor acuzați de discriminare         Primăria Deva cumpără teren pentru relocarea romilor din Grigorescu         Primăria Deva cumpără 12 autobuze la mâna a doua         Deva a început încă o campanie de dezinsecţie şi deratizare         SĂNĂTATE. Consiliul Judeţean a alocat Spitalului de Urgenţă peste 300.000 lei         Asistenta tv în ipostaze provocatoare, în curtea mănăstirii Prislop         Cum arată, de fapt, zona în care CNAIR a reclamat fisuri uriașe în Autostrada Lugoj – Deva         Autostrada Lugoj – Deva nu se deschide în septembrie. Probleme grave pe Lotul 3         Un nou episod în dosarul „matriței de la Sarmizegetusa Regia”. Expertiza a stârnit controverse         DUPĂ CINCI ANI, FĂRĂ JUDECATĂ. Procurorii DNA au clasat dosarul preşedintelui Mircea Moloţ pentru abuz în serviciu