Modernizarea șoselei Hunedoara – Călan, în impas. Explicațiile managerului de proiect

De aproape două luni Drumul Județean 687 Hunedoara – Călan a intrat în șantier, însă la puțin timp după ce constructorii s-au apucat de lucru, au părăsit șantierul. Sorin Vasilescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Hunedoara și coordonatorul proiectului a susținut că neînțelegerile între drumari și reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Hunedoara, care coordonează proiectul, au dus la blocarea lucrărilor. Carmen Guran, directorul tehnic al CJ Hunedoara și managerul de proiect, susține că antreprenorii „trebuiau și aveau obligația să lucreze mai mult decât 2 săptămâni, cât precizează coordonatorul proiectului, Sorin Vasilescu.

„Documentele care au stat la baza inceperii lucrărilor sunt:

Autorizatia de constructie nr 48/10.04.2019

Ordinul 2 de incepere a lucrărilor a fost emis in data 25.04.2019

Predarea amplasamentului s-a realizat in data 25.04.2019

Este evident că ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL trebuia si avea obligatia să lucreze mai mult decăt 2 saptămâni cât precizeaza coordonatorul proiectului, domnul vicepresedinte Vasilescu Sorin.

Neînțelegerire dintre ”drumari” si Unitatea de Implementare a proiectului sunt generate de pretentiile nejustificate in conditii contractuale de plăti suplimentare la contract. Din această cauză sunt exercitate presiuni asupra UIP de toate felurile.

În ceea ce priveste studiul de fezabilitate intocmit in 2015, acesta se referă la varianta extinsă a traseului care s-a dorit reabilitată km 0+000-km 10+090 si km 13+150- km 22+841. În procesul de analiză, s-a concluzionat că tronsonul km 0+000- km 10+090 nu este eligibil datorită investițiilor realizate in ultimii 5 ani, la fel si tronsonul km 22+791-km 22+841 fiind reabilitat in contractul derulat de CNADNR pt DN 66.

Se impunea realizarea unui nou studiu de fezabilitate care să se refere doar la traseul km 13+150- km 22+791, prin revizuirea celui anterior in anul 2016.

Acest studiu de fezabilitate a stat la baza intocmirii cererii de finanțare si la aprobarea acesteia, deci nu poate fi calificat ”prost”. Orice documentație de proiectare intocmită, dacă este analizată de alt proiectant sau inginer poate fi ”criticată”cu scopul de a pretinde și ”justifica” suplimentarea sumelor. Este o practică deja impământenită .

Proiectantul era obligat să execute proiectul si să gasească solutii de proiectare care să se incadreze in limitele de proprietate puse la dispozitie. Totusi la verificările conformitătii proiectului cu cererea de finanțare s-a constatat că o parte din semnalizarea rutieră, o parte din santuri, drumurile laterale si 200m de banda suplimentară sunt partial sau total in afara limitei de proprietate. Din acest motiv s-a comandat documentatie pt indesirea si rearanjarea punctelor care delimiteaza proprietatea in zonele cu probleme pt a incadra cât mai multe din aceste lucrări in limita de proprietate.

Modificarea a fost minoră , suprafata totala de 142778mp a fost majorată cu 1249mp, ceea ce reprezintă 0,87%

ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL , pentru operarea acestor renuntări minore pretinde 171 mii lei in plus la suma de proiectare aprobată de 132mii lei din bugetul public al județului Hunedoara, sumă pe care UIP nu o consideră justificată. Acesta este motivul pentru care lucrările au fost abandonate de asocierea sus amintită.

Eu imi declar convingerea că ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL a semnat contractul in cunostintă de cauză si că in cel mai scurt timp vor reincepe lucrările si vor recupera timpul irosit”, informează managerul de proiect, într-un drept la replică față de precizările vicepreședintelui CJ.

Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat în 2 octombrie 2018, contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a șoselei Hunedoara – Călan, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în aprilie 2019, după realizarea proiectării.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − 12 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Transport ilegal de lemne         322 de metri cubi de lemne expediate ilegal         Încă două cazuri de coronavirus în România         Patriarhia Română: Măsuri sanitare şi spirituale în timp de epidemie         PLAN PENTRU O SITUAŢIE DE URGENŢĂ. Autoritățile au luat măsuri pentru prevenirea infecțiilor cu coronavirus în județ         TIMP LIBER. Recomandările ZIARUL HUNEDOREANULUI pentru acest week-end         La OpticLine. Cataracta, cea mai frecventă afecțiune a ochilor, are rezolvare         Ce s-a ales de planurile de modernizare a celor 10 șosele turistice din Hunedoara         S-a lansat proiectul de amenajare a trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată         Măsuri de urgență pentru prevenirea infecțiilor cu Coronavirus în municipiul Deva         Femeie tâlhărită pe o stradă din Petroșani         Lemne confiscate de polițiști, în urma unui control în trafic         Accident pe un bulevard din Deva         Deputatul Marius Surgent a revenit în PNL: “Alianța ALDE – PSD s-a dovedit a fi una toxică pentru noi”         Berbeceanu, mesaj controversat pentru șefii Bisericii Ortodoxe Române, pe tema coronavirusului         Accident mortal la ieșirea din Hațeg. Coliziune între un camion și un autoturism         Primul caz de coronavirus în România         Reparaţii la SJU Deva de peste 1.000 miliarde lei vechi. „Banii ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea lucrărilor”         Interviu. Miron Țic: „Sunt mulţumit că am putut să realizez cele aproape 40 de cărţi pe care le-am scris până acum”         Finanțări nerambursabile pentru proiectele societății civile