Ministrul Transporturilor pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva. Când vom putea circula pe loturile III și IV

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a vizitat joi, şantierul autostrăzii Lugoj – Deva. Aflat în inspecţie pe Lotul IV al viitoarei autostrăzi, ministrul a vrut să le transmită un mesaj celor aproximativ 200 de muncitori aflaţi pe şantier.

Oamenii au fost chemaţi pe podul aflat în construcţie din zona nodului rutier Şoimuş, la o întâlnire cu Lucian Şova. Pentru a fi văzut mai bine de mulţime, ministrului i-au fost aduşi patru europaleţi. S-a urcat pe soclul improvizat şi le-a spus muncitorilor că este mândru ei.

„Am venit să vă spun că sunt alături de voi, că sunt mândru că sunt băcăuan şi cei mai mulţi dintre voi sunteţi băcăuani, că vă rog să faceţi toate eforturile care omeneşte este posibil să le faceţi astfel încât înainte de căderea zăpeii toată România să se bucure de munca voastră. Eu am deplină încredere că împreună cu inginerii voştri ştiţi ce aveţi de făcut şi veţi arăta că, practic, se pot face lucrări grele, importante şi la timp în România. Eu sunt Lucian Şova, ministrul Transporturilor, sunt mândru că sunt băcăuan, sunt mândru că sunteţi băcăuani. Eu sunt Lucian Şova care ştiu bine ce fac şi fac bine ce ştiu. Vă aştept la primăvară să deschideţi centura Bacăului ţi să o închidem cât mai repede”, a declarat Lucian Şova.

Antreprenorii Lotului IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva au precizat, joi, în cursul vizitei efectuate pe șantier de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, că în primăvara anului viitor vor finaliza construcția tronsonului de 21 de kilometri al autostrăzii.

Aproape 400 de muncitori sunt mobilizați pe șantier. Lucrările vor continua în această iarnă atât cât vremea o va permite. Nu se pot realiza lucări de consolidare și terasamente atunci când solul este umed, au precizat reprezentanții antreprenorului. Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, între Şoimuş şi Ilia, se află în costrucţie de la începutul anului 2014, iar stadiul fizic al execuției proiectului, realizat de Asocierea UMB și Tehnostrade depășește 90 la sută. De doi ani, sute de muncitori lucrează aproape zilnic la excavarea versantului de la marginea satului Şoimuş, numit și „Dealul Liliecilor” după ce timp de mai mult de un an constructorii nu au putut lucra în zonă din cauza identificării unei grote în care se adăposteau câţiva lilieci. Lucrările pe sectorul de circa doi kilometri au acumulat mai multe de probleme, cea mai recentă dintre ele, vizibilă în mai multe filmări aeriene, fiind alunecare de teren. Ministrul Transporturilor a precizat că instabilitatea solului la versantul unde s-a înregistrat alunecarea de teren nu încurcă planurile constructorilor. „Inginerii mi-au spus că până la urmă este bine că se întâmplă acest lucru acum, pământul vine în vale, buldozerele îl iau și cu atât mai bine, după ce va fi deschisă această secțiune vor fi eliminate aceste riscuri. Este prima lucrare de asemenea anvergură și în condiții atât de grele pe care o efectuăm în România în ultimii 20 de ani cel puțin”, a declarat ministrul Lucian Șova.

Pe Lotul III al Autostrăzii Lugoj – Deva, lucrările sunt într-un stadiu la fel de avansat, însă ministrul Transporturilor i-a acuzat pe antreprenori că nu au lucrat pe timp de vară la capacitate normală, pierzând astfel timp prețios. „Sper să descopăr că antreprenorii de la Comsa se vor mobiliza suficient de bine ca măcar în situația în care vom deschide Lotul IV, să avem descărcarea la capătul Lotului III, încât să mai folosim cei 20 – 25 de kilometri de autostradă”, a precizat ministrul Lucian Șova. Tronsonul de 21,1 de kilometri dintre Ilia şi Holdea se află încă în şantier din 2014, iar cele mai complexe lucrări au loc la Holdea, unde se construieşte un nod rutier şi la Ilia, unde au existat probleme de stabilitate a terasamentului, iar construcţia a trebuit refăcută. Compania de autostrăzi a atribuit lucrările Asocierii Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes.

Proiectul ecoductelor, încă în așteptare
Dacă până în vara anului viitor, construcția celor peste 40 de kilometri din Autostrada Lugoj – Deva va fi realizată, mai rămân de construit circa 14 kilometri din Lotul al doilea, cea mai dificilă porțiune a autostrăzii, între Holdea și Margina, unde este necesară construcția unor ecoducte. „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pregătește documentația pentru a respecta acordul de mediu dat. Nu mai așteptăm alte modificări ale acordului de mediu. Am așteptări de la Companie ca în cursul acestui an să scoată pe SEAP (n.r. Sistemul Electronic de Achiziții Publice) și documentația privind licitarea acelui segment E. Probabil că în primăvara anului viitor vom avea declarat câștigătorul și la acea Secțiune E și vor începe lucrări care sigur sunt foarte complicate, e vorba de niște tuneluri, dar lucrări pe care va trebui să le terminăm pentru a închide acest segment”, a informat ministrul Transporturilor.

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Ministrul Transporturilor pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva. Când vom putea circula pe loturile III și IV

  1. Valea Jiului

    Dar drumul DN 7A (Cheile Jietului) ca isi rup masinile cetateni vaii jiului pentru a merge la Voineasa si pe Transalpina ori duminica la Manastirea de la Groapa Seaca , dar drumul spre Herculane , … Valea jiului a votat 28 ani cu PSD la presedentiale , parlamentare , europarlamentare , locale , … si cetateni vaii jiului platesc taxe si impozite in fiecare an ca si cei din Valcea , Alba , Gorj , …

    Răspuns
  2. relu

    Un tembel cocotat pe niste lemne.
    Unde gasesc astia din PSD asemenea spacimene de ministrii.
    Vai de capul nostru ce idioti ajung sa ne conduca tara si sa ne stabilesca viitorul copiilor

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Un atelier de prelucrare a lemnului a fost mistuit de un incendiu         Carmen Hărău: ”Se ieftinește combustibilul și se renunță la supra-impozitarea muncii part-time!”         Razie la transportatorii de lemne         Cetatea Devei a primit peste 173.000 de turiști în 2019. Iarna rămâne „sezonul mort” pentru fortul medieval         CAD MINCIUNILE TALIBANILOR DE MEDIU Procurorii nevoiţi să admită: La Râul Alb, violenţele au izbucnit după tentativa de omor         Pădurar anchetat penal pentru transport ilegal de lemne         Primăria Hunedoara a mărit pragul de acordare a facilităților la transportul în comun         Un nou teren de sport, la Colegiul Național “Iancu de Hunedoara”         Și-a luat soarta în mâini. Un localnic a reparat singur un drum judeţean, cu roaba şi lopata         ADMINISTRAŢIE. Primarul Devei, tot mai implicat în problemele Termocentralei Mintia         EXPERTIZA IPTANA: Toate „defectele” Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva         De Ziua Naţională la mormântul lui Avram Iancu         PE EȘICHIER. “Cupa 1 Decembrie” la şah de la Deva         Patinoarul de la Deva se deschide marţi, 3 decembrie 2019         Accident pe DN 66: trei mașini s-au ciocnit, doi oameni sunt răniți         Accident mortal pe DN 66, în apropiere de Hațeg. Un polițist local din Deva a murit         Procesul retrocedării controversate a Retezatului împins în 2020         Accident soldat cu doi răniți în Defileul Jiului         LA UN PAS DE TRAGEDIE. Copil de 5 ani, rănit într-un accident produs de un pensionar`         Bărbat electrocutat pe calea ferată, la Orăștie