Ministerul Transporturilor evaluează ofertele. Undă verde pentru continuarea lucărilor la „Drumul lui Băsescu”

Lucrările de amenajare a DN66A Câmpu lui Neag – Herculane, mai cunoscut sub numele de „Drumul lui Băsescu” pot continua, după ce o lungă perioadă de timp au fost stopate în lipsa finanţării şi din cauza proceselor intentate de activiştii de mediu. Deocamdată, însă, vorbim tot despre studii de fezabilitate!

De ani de zile lucrările au stagnat, asta deşi mai era de executat doar ultimul tronson din drum. Unele informaţii vorbesc despre faptul că, în 2014, s-au alocat din fonduri europene nu mai puţin de 58 de milioane de euro pentru continuarea programului de reabilitare a DN 66A Câmpu lui Neag – Herculane, dar niciun leu din această sumă nu s-a cheltuit şi asta din cauza unui proces aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care activiştii de mediu cereau stoparea lucrărilor care ar distruge ultimul peisaj forestier intact din Europa. În primăvara acestui an instanţa s-a pronunşat şi nu a dat câştig de cauză activiştilor, dar lucrările la „Drumul lui Băsescu” tot nu s-au reluat. Ministerul Transporturilor vine, însă, cu primele veşti bune. Iulian Ghiocel Matache, ministrul Transporturilor, a anunţat că „În prezent, sectorul de drum naţional DN 66A cuprins între km 47 + 600 şi 109 + 308 figurează în evidenţele CNADNR ca drum pietruit. În vederea aducerii sectoarelor de drum naţional DN 66A la o stare de vabilitate corespunzătoare, CNADNR a inclus în programul său de proiectare privind elaborarea documentaţiei tehnico – economice revizuire/actualizare studiu de fezabilitate pentru drum de legătură DN 66A km 47 + 600 şi 66 + 204, Câmpu lui Neag – Cerna. Procedura demarată în anul 2014 a fost anulată, întrucât au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/ sau neconforme. Procedura va fi reluată conform prevederilor legale şi corespunzătoare limitelor bugetare aprobate în acest sens. Al doilea obiectiv este elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 66A km 66 + 204 – km 109 + 308. În data de 13.08 au fost deschise ofertele, în present procedura se află în faza de evaluare a ofertelor depuse”. Ministerul Transportului nu vorbeşte, însă, despre sursa de finanţare, însă chiar şi aşa sunt primii paşi care se fac înainte de la stoparea proiectului de modernizare a DN 66A.

 

Un drum controversat

Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Pe de altă parte, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele fostului Preşedinte al României deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.

De precizat că scandalul legat de construirea acetsui drum este departe de final. Agent Green a informat despre controversele proiectului și Banca Mondială, instituția care a alocat o parte din banii pentru executarea tronsonului II, iar instituţia monetară internaţională ar fi promis să-și retragă finanțarea pentru tronsonul 3.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier         Atenție pe ce puneți toporul! Poliția a descins la tăietorii de lemne         Magistrați nemulțumiți. Decizie importantă luată de Adunarea Generală a Judecătorilor din Tribunalul Hunedoara         Primarul Devei, ţinta unei manipulări ordinare de tip ONG         Percheziţii în județul Hunedoara, la suspecți de proxenetism         Povestea tezaurului cărbunarilor, comoara din Sarmizegetusa Regia         Cursa „nebună” a unui tânăr pe bulevardele Devei. Șoferul era drogat și nu avea permis         Lăpugiu de Sus – 580 de ani de la prima atestare documentară         Carne de curcan suspectă de gripă aviară, pe galantare din județ         Cei mai buni dintre cei buni în competiție         Dezbatere publică pe bugetul municipiului Hunedoara         Hoții au făcut praf o biserică din Vulcan. Alte două lăcașuri au fost călcate de spărgători