Mega-proiectul de infrastructură feroviară dn vestul țării. Cum s-a lucrat pe magistrala de mare viteză care va traversa Hunedoara

Peste 140 de kilometri ai magistralei feroviare de mare viteză Coridorul Feroviar Rin – Dunăre se află în şantier în vestul ţării şi au termen de finalizare anul 2022. Construcția căii ferate dintre Kilometrul 614 (în județul Arad) și Simeria (județul Hunedoara), o investiție evaluată la două miliarde de euro, a fost împărțită în patru tronsoane, care au intrat în șantier în 2018.  Asociaţia Pro Infrastructura a monitorizat lucrările şi susţine că avansul lor a fost semnificativ în ultimele luni. „Segmentul Km 614 – Simeria are patru loturi, valoarea contractelor fiind în jur de două miliarde de euro. Sunt aproape 60 de kilometri de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureş, 3 tuneluri, staţii moderne şi multe soluţii tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maxim 160 de km/oră între Simeria şi Arad”, au informat reprezentanţii Pro Infrastructura.

Stadiul lucrărilor pe cele patru tronsoane se prezintă astfel:

Tronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, progresul lucrărilor este de 21 la sută. „Faţă de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 kilometri de aliniament nou, cât şi la cele două poduri mari peste Mureş (se armează pilonii şi se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se munceşte la zidurile de sprijin, terasamente şi gări/peroane”, informează Asociaţia Pro Infrastructura.

Tronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017. Progresul lucrărilor a ajuns la 26 la sută. Construcţia unui tunel pune probleme. Termenul estimat de finalizare a proiectului este Trimestrul 4 al anului 2022. „Sunt două poduri peste Mureş (se lucrează la pilonii de susţinere) şi un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrişarea arborilor. Avem şi o secţiune blocată de un important sit arheologic”, a informat Asociaţia Pro Infrastructura.

Tronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks. Contractul a fost semnat în noiembrie 2017. Progresul lucrărilor este de 6 la sută. Au fost semnalate probleme cu suprafeţele de pădure şi relocări. „Sunt 16 kilometri de traseu nou, două poduri noi peste Mureş (la care se lucrează la fundaţii), două tuneluri şi o polată (se încep în curând după rezolvarea aceloraşi blocaje cu defrişările)”, a informat Asociaţia Pro Infrastructura.

Tronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017. Stadiul lucrărilor a ajuns la 13 la sută. „Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureş pe partea de fundaţii, dar şi la linia dintre Mintia şi Deva care se va deschide circulaţiei la finalul acestei luni. Mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potenţial de îmbunătăţiri pe alocuri. Sunt şanse ca experienţa nefastă cu şantierele interminabile de pe tronsonul Simeria – Sighişoara să nu se mai repete”, a informat Asociaţia Pro Infrastructura.

Termenul estimat de finalizare al celor patru tronsoane feroviare este trimestrul 4 al anului 2022.

Coridorul IV paneuropean, în lungime de 2.000 de kilometri, cuprinde traseul Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa, şi străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri. A fost împărţit pe mai multe secţuni, care se află în diverse stadii de proiectare, licitare şi execuţie. În afara celor patru loturi contractate în 2017 între zona frontierei de vest şi Simeria, pe alte patru sectoare, între Simeria şi Sighişoara, lucrările, unele contractate încă din 2011, au ajuns aproape la final, trecând de peste 90 la sută la stadiul fizic al proiectelor, iar termenul estimat de inaugurare este 2019 – 2020.

FOTO: Asociația Pro Infrastructura

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

optsprezece − 16 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Povestea zidului uriaș de pe Autostrada Lugoj – Deva         Cele 11 brățări dacice de aur masiv rămase dispărute         ASEDIAŢI DE EVENIMENTE. Garda Cetăţii în acţiune fitness în aer liber la Cetatea Deva         „SCÂRŢ-SCARŢ” PÂNĂ VINERI. Primarul Devei păsuieşte gunoierul cu trei zile         SĂRBĂTOAREA MOŢILOR. Sâmbătă începe Târgul de Fete de pe Muntele Găina         PARLAMENTUL EUROPEAN. Siegfried Mureșan cere aderarea României la spațiul Schengen         Castelul Corvinilor va intra în șantier în luna august         INVESTIȚIE Ce localități din Hunedoara vor fi racordate la noua rețea de gaze naturale         Sistem de supraveghere video pe străzile Simeriei         Autostrada Lugoj – Deva. Cele mai recente imagini aeriene de pe Loturile 3 și 4. Cât mai e de lucru         Emblema de onoare a M.A.I. conferită unui jandarm hunedorean         BINE CĂ N-A VENIT MADONA! Nedeia Vulcăneană l-a prins pe Ile Primarul cu closetul „pe vine”         Grădină urbană pe fonduri UE în zona Grigorescu         O tură de o zi, pe aici, pe-aproape: Deva – Râpa Roșie – Alba Iulia – Ampoița – Giardini di Zoe         Contracte de 15 milioane de euro. Cele mai vizitate monumente istorice din Hunedoara reabilitate pe fonduri UE         CJH PROMITE – PRIMĂRIA DEVA FACE. Chinezii deschid o fabrică de mobilă la Deva         Gara de poveste a municipiului Brad, în șantier de aproape trei ani. Lucrările nu sunt finalizate         Un motociclist a fost lovit de un autocamion pe șoseaua Deva – Lugoj         Ramona Mănescu, propunere ALDE pentru postul de ministru la Externe         Tragedie în Deva