Malul râului Orăștie s-a surpat lângă podul Autostrăzii

739

Malul râului Orăştie s-a surpat în imediata vecinătate podului de pe Autostrada Deva – Sebeş.

Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, echipele Secţiei Întreţinere Autostrăzi DRDP Timişoara au efectuat o revizie a sectorului de autostradă km 369+400 – km 335+000, şi s-a constatat că, în amonte de pod, la km 340+808 s-a produs schimbarea cursului apei, ceea ce a determinat erodarea accenturată a malului drept, fapt care a dus la demolarea acestui mal pe o lungime de 200 metri în amonte.

„Menţionăm că la aproximativ 500 de pod în aval există o balastieră şi o staţie de sortare. Zona erodată de râul Orăştie se află după gardul de protecţie al autostrăzii A1. CNAIR S.A., prin DRDP Timişoara a notificat instituţiile abilitate să rezolve problema extinderii erodării malurilor pentru a nu fi pusă în pericol siguranţa corpului autostrăzii. În urma şedinţei de astăzi a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă a judeţului Hunedoara, s-a luat decizia intervenţiei imediate a Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, pentru a elimina fenomenul de erodare. DRDP Timişoara va monitoriza situaţia şi, la nevoie, va asigura măsurile necesare pentru siguranţa circulaţiei”, a informat Alina Sabou, purtătoarea de cuvânt a DRDP Timişoara.

Atât reprezentanţii Prefecturii Judeţului Hunedoara, cât şi cei ai Serviciului de Gospodărire a Apelor Hunedoara susţin că în prezent suprparea nu prezintă vreun pericol pentru stabilitatea autostrăzii, apa nu a ajuns la acostametul ei, şi că vor fi trimise utilaje şi muncitori în zonă, pentru a reface malul în următoarele zile. Aura Lăsconi, directorul Serviciului de Gospodărire a Apelor Hunedoara a precizat că de joi dimineaţă angajaţii SGA vor interveni pentru stingerea eroziunii şi punerea în siguranţă a malului din zona autostrăzii, iar lucrările vor dura circa şase zile. De asemenea, a adăugat aceasta, balastiera menţionată de reprezentanţii DRDP Timişoara, din avalul râului, nu are legătură cu surparea malului. „Fenomenul de eroziune este mai vechi și s-a accentuat în urma inundaţiilor puternice din vara acestui an, când au fost două Coduri roşii de inundaţii pe râul Orăştie, fenomen nemainîntâlnit”, a precizat Aura Lăsconi.

Podul peste râul Orăştie. FOTO: DRDP Timişoara

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *