Learning by Doing. Şcoala de meserii, un proiect “născut” la Deva, se va extinde la nivel naţional

Pregătirea tinerilor pentru a învăţa o meserie este un proiect demarat la Deva în 2015 de Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara în parteneriat cu Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic. După trei ani, rezultatele sunt extrem de interesante şi încurajatoare, motiv pentru care acest proiect va fi extins la nivel naţional

Pe parcursul celor trei ani de proiect au ieşit în evidenţă informaţii extrem de interesante. Un prim exemplu ar fi acela că a căzut mitul potrivit căruia România ar produce “fără număr” şi en-gros absolvenţi cu studii superioare. În realitate, doar 14 la sută dintre tineri termină o facultate. Mult mai grav este că aproape un sfert dintre tinerii României ajung la maturitate fără să treacă prin învăţământul aşa-zis obligatoriu şi fără să dobândească o meserie. Asta în condiţiile în care pe piaţa muncii este o criză nebună de meseriaşi.

Un prim pas în direcţia corectă

Sesiunea interactivă de informare “ÎMPREUNĂ SUSȚINEM ÎNVĂȚAREA LA LOCUL DE MUNCĂ ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ”, din cadrul proiectului Learning by Doing, a avut loc miercuri, 27 iunie 2018, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Hunedoara. A fost cel de al treilea eveniment din campania dedicată tinerilor, şcolilor cu ofertă de învăţământ profesional, companiilor private şi autorităţilor locale şi judeţene organizat de CCI Hunedoara. “Este o campanie pe care o derulăm la nivel local în judeţul Hunedoara şi la nivelul regiunii Vest, campanie pe care o vom duce în perioada următoare la nivel naţional. Avem convingerea că doar în parteneriate funcţionale şi eficiente, împreună cu un număr mare de agenţi economici, putem susţine dezvoltarea învăţământului profesional şi adaptarea calificărilor la nevoile reale ale pieţei muncii”, a declarat Crinela Gafton, director general CCI Hunedoara.

De la Deva la nivel naţional

Proiectul derulat în judeţul Hunedoara este model de bune practici şi urmează să fie extins la nivel naţional. “Mergem cu trei direcţii de propuneri la nivel naţional, pe baza experienţei pe care am avut-o la nivelul judeţului Hunedoara. Atragere, calitate şi trecerea de la dual la trial. Avem nevoie de calitate, o calitate mai bună în învăţământul profesional şi tehnic. Mergem la nivel naţional cu experienţa pe care am reluat-o aici în judeţ, cu schema “titlu de excelenţă” prin care companiile şi autorităţile locale au validat lucrurile foarte bune din unităţile şcolare, acordând la 14 şcoli titlul de excelenţă. Apoi, vrem să mergem la nivel naţional cu propunerea de stagiu de practică în companii private pentru profesori. Dorim să asigurăm accesul elevilor la învăţământ de bună calitate, ştiind că avem 20 la sută dintre elevi care nu sunt în şcoală din cei care ar trebui să se regăsească în învăţământul aşa-zis obligatoriu. Pentru ei avem nevoie de scheme noi. La nivel regional am constatat că sistemul funcţionează acolo unde, pe lângă şcoală şi compania privată, intervine şi autoritatea locală”, a explicat Ildiko Pataki, responsabil regional de proiect din partea CNDIPT.

Comentarii FB

comentarii




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ziarul Hunedoreanului