La un pas de tragedie. Muncitor de la Ape, prins de un mal de pământ

Un angajat al SC ApaServ Valea Jiului SA a scăpat ca prin minune cu viaţă, după ce un mal de pământ s-a prăbuşit peste el. Bărbatul lucra la introducerea unei ţevi de apă.

muncitor-salvat-dupa-ce-un-mal-de-pamant-s-a-prabusit-peste-el-barbatul-lucra-la-reteaua-de-canalizare-110100Accidentul s-a produs la finele săptămânii trecute, pe raza localităţii Petrila, însă a fost bine „mascat” de oficialii operatorului de apă şi canal din Valea Jiului. Potrivit informaţiilor noastre, o echipă de muncitori lucra la înlocuirea unei conducte, între două cămine de apă. Oamenii au săpat şanţul, adânc de circa doi metri, şi s-au apucat să schimbe conducta, însă malurile şanţului nu au fost asigurate în niciun fel. Terenul nisipos, îmbibat şi cu apă, a alunecat şi i-a prins piciorul omului care lucra la introducerea ţevii. Captiv ca într-o menghină, omul a rămas ţinutit şi doar o minune a făcut ca prăbuşirea malului să îl prindă pe muncitor în picioare şi să nu se producă o nouă alunecare de teren. Din fericire, în zonă se afla un pompier, aflat în timpul liber, care a reuşit să degajeze victima în timp record şi să o scoată teafără pe mal. Nu ar fi fost primul incident de acest gen soldat cu pierderi de vieţi omeneşti, iar statisticile arată că lipsa măsurilor elementare de siguranţă conduce, de cele mai multe ori, la adevărate tragedii. În Valea Jiului, în primăvara anului trecut, doi bărbaţi care lucrau la introducerea canalizării pe strada 1 Decembrie din Petroşani, au fost prinşi sub un mal de pământ, iar pentru una dintre victime, operaţiunile de salver au fost extreme de dificile din cauza cantităţii mari de sol prăvălită. De asemenea, tot anul trecut trei muncitori care lucrau la introducerea canalizării în Vulcan, au murit în urma a două accidente similare. Cu toate acestea, directorul general al SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram spune că accidentul de la Petrila nu poate fi catalogat nici măcar ca “incident”. “Nici măcar incident nu este. S-a dărâmat malul. Noi săpăm cam la un metru adâncime, nu se poate compara cu ce s-a întâmplat la Vulcan”, a declarat Costel Avram. Acesta mai susţine că, la această adâncime (n.r. deşi martorii de la faţa locului vorbesc despre doi metri adâncime!) nu este nevoie de asigurarea malurilor în timpul lucrărilor.

Ce spun specialiştii

Discutabil, spun specialiştii, care explică faptul că asigurarea se face în funcţie de tipul solului şia dâncimea la care se sapă. Ileana Bodea, şeful Biroului SSM Petroşani din cadrul ITM Hunedoara, a precizat că solul nisipos este deosebit de periculos, mai ales dacă este şi îmbibat cu apă, iar susţinerea ar trebui asigurată chiar şi la 0,75 m, tocmai pentru a se evita accidentele de acest gen. Ileana Bodea a explicat că, o dată cu proiectul, este necesar un studiu geologic care să releve eventualele infiltraţii de apă, dacă este un teren nisipos, sau, în general, condiţiile în care se desfăşoară lucrarea. Iar condiţiile din teren stabilesc de la ce adâncime este necesară susţinerea uşoară, ori susţinerea metalică, însă Ileana Bodea a declarat că la o adâncime de doi metri asigurarea malurilor este absolut obligatorie. De precizat că ITM Hunedoara nu a fost informat despre incidentul de la lucrarea derulată în zona Petrila.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − cincisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Spitalul Județean de Urgență din Deva are în stoc ser antiviperin în caz de urgență         Scene groaznice pe DN 7: un motociclist a izbit frontal un autotren (VIDEO)         Primarul Devei a cerut rezilierea contractului cu firma de salubrizare         Scene cumplite într-o spălătorie: un copil a fost rănit, doi angajați au scăpat ca prin minune înainte de a fi striviți de o mașină. Totul a fost înregistrat video         Copil adus la Urgențe după ce a fost mușcat de un șarpe         „Și tu decizi pentru Brad!” USR Brad îl obligă pe Cazacu să-i respecte pe brădeni         Alunecări de teren pe șoseaua Lacului Cinciș         Scandal în fața adăpostului de câini fără stăpân din Călan         Carmen Hărău: „Alarmă în primării: nu mai sunt bani!”         “Și tu decizi pentru Brad!” USR Brad îl obligă pe Cazacu să-i respecte pe brădeni         Povestea zidului uriaș de pe Autostrada Lugoj – Deva         Cele 11 brățări dacice de aur masiv rămase dispărute         ASEDIAŢI DE EVENIMENTE. Garda Cetăţii în acţiune fitness în aer liber la Cetatea Deva         „SCÂRŢ-SCARŢ” PÂNĂ VINERI. Primarul Devei păsuieşte gunoierul cu trei zile         SĂRBĂTOAREA MOŢILOR. Sâmbătă începe Târgul de Fete de pe Muntele Găina         PARLAMENTUL EUROPEAN. Siegfried Mureșan cere aderarea României la spațiul Schengen         Castelul Corvinilor va intra în șantier în luna august         INVESTIȚIE Ce localități din Hunedoara vor fi racordate la noua rețea de gaze naturale         Sistem de supraveghere video pe străzile Simeriei         Autostrada Lugoj – Deva. Cele mai recente imagini aeriene de pe Loturile 3 și 4. Cât mai e de lucru