ITM a stabilit cauzele tragediei de la Mina Lupeni

Inspectoratul Teritorial de Muncă a prezentat raportul care dezvăluie cauzele celui mai grav accident de muncă din ultimii ani, înregistrat la Mina Lupeni. În 5 octombrie 2017, trei mineri cu vârste între 39 şi 43 de ani au fost blocaţi de o acumulare de minereu pe o lungime de aproximativ 20 de metri, la peste 400 de metri adâncime în Mina Lupeni.

Echipele de salvatori minieri au muncit ore în şir pentru aducerea la suprafaţă a celor trei victime. Iuliu Lucian Codlean (39 de ani) a murit strivit de tavanul galeriei în care muncea. Trupul său a fost scos a doua dimineaţă, din adâncurile minei, la aproape 15 ore de la momentul accidentului. Minerul Ionel Florin Suciu (44 de ani), tatăl unei fetiţe, a murit în Spitalul Floreasa, unde a fost adus cu trupul zdrobit de tavanul prăbuşit în galeria în care muncea. Al treilea ortac a fost rănit.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara a publicat concluziile anchetei efectuate în cazul tragediei din toamna anului trecut. Din cauza complexităţii evenimentului au fost solicitate expertize tehnice ale Universităţii din Petroşani, universitate de la care au fost implicate mai multe catedre de specialitate. Totdată inspectorii de muncă au demarat propriile investigaţii şi anchete în paralel cu expertizele necesare. În decursul lunii ianuarie 2018 Universitatea din Petroşani a înaintat către ITM Hunedoara forma finală a Raportului de expertiză tehnică, raport de la care inspectorii de muncă implicaţi în cercetarea evenimentului şi elucidarea cauzelor producerii acestuia au continuat cercetările.
„Conform raportului, au fost identificate patru cauze principale care au concurat sinergic la producerea respectivului eveniment. Cauzele principale, conform expertizei tehnice sunt: 1) starea de tensiune excesivă, dezvoltată asupra preabatajului Panou 7C; 2) prezenţa faliei direcţionale care a intersectat preabatajul; 3) efectul undelor seismice generate de explozii asupra stabilităţii faliei; 4) susţinerea abatajului a fost incapabilă să preia sarcina dinamică produsă la surparea cărbunelui şi a rocilor din acoperiş”, a informat Adrian Bozdog, șeful ITM Hunedoara. Dosarul complet de cercetare a accidentului colectiv de muncă conţine peste 1300 de file, din care doar procesul verbal de cercetare conţine circa 50 de pagini.
Dosarul urmează să fie înaintat Parchetului de pe langă Judecătoria Petroşani care va instrumenta cazul din punct de vedere al naturii penale, detalii ulterioare şi mai amănunţite din vor putea fi făcute publice doar după finalizarea acestor aspecte de natură penală, au precizat reprezentanții ITM Hunedoara.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 − 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Povestea zidului uriaș de pe Autostrada Lugoj – Deva         Cele 11 brățări dacice de aur masiv rămase dispărute         ASEDIAŢI DE EVENIMENTE. Garda Cetăţii în acţiune fitness în aer liber la Cetatea Deva         „SCÂRŢ-SCARŢ” PÂNĂ VINERI. Primarul Devei păsuieşte gunoierul cu trei zile         SĂRBĂTOAREA MOŢILOR. Sâmbătă începe Târgul de Fete de pe Muntele Găina         PARLAMENTUL EUROPEAN. Siegfried Mureșan cere aderarea României la spațiul Schengen         Castelul Corvinilor va intra în șantier în luna august         INVESTIȚIE Ce localități din Hunedoara vor fi racordate la noua rețea de gaze naturale         Sistem de supraveghere video pe străzile Simeriei         Autostrada Lugoj – Deva. Cele mai recente imagini aeriene de pe Loturile 3 și 4. Cât mai e de lucru         Emblema de onoare a M.A.I. conferită unui jandarm hunedorean         BINE CĂ N-A VENIT MADONA! Nedeia Vulcăneană l-a prins pe Ile Primarul cu closetul „pe vine”         Grădină urbană pe fonduri UE în zona Grigorescu         O tură de o zi, pe aici, pe-aproape: Deva – Râpa Roșie – Alba Iulia – Ampoița – Giardini di Zoe         Contracte de 15 milioane de euro. Cele mai vizitate monumente istorice din Hunedoara reabilitate pe fonduri UE         CJH PROMITE – PRIMĂRIA DEVA FACE. Chinezii deschid o fabrică de mobilă la Deva         Gara de poveste a municipiului Brad, în șantier de aproape trei ani. Lucrările nu sunt finalizate         Un motociclist a fost lovit de un autocamion pe șoseaua Deva – Lugoj         Ramona Mănescu, propunere ALDE pentru postul de ministru la Externe         Tragedie în Deva