Întârzieri mari reclamate de CNADNR, la proiectul de modernizare a DN 76 Deva – Oradea

Mai multe controale, efectuate de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, au avut loc în ultimele zile şantierele de pe drumul naţional DN 76 Deva – Oradea. Reprezentanţii CNADNR susţin că a fost verificat stadiul de execuţie al proiectului de modernizare al şoselei şi li s-a cerut antreprenorilor să grăbească lucrările pe DN 76, Deva-Oradea, care au termen de finalizare în noiembrie 2016. Două contracte pentru lucrări au fost reziliate, în urma întârzierilor înregistrate de constructori. Niciunul dintre cele două contracte reziliate nu este legat de şantierele din judeţul Hunedoara, însă şi pe tronsonul Deva – Brad au fost înregistrate întârzieri.

„Am fost de mai multe ori pe DN76 în cursul acestui an, astfel încât pe 4 din tronsoanele aflate în execuție să mobilizăm Antreprenorii să își îndeplinească obligațiile contractuale. Pe două tronsoane am avut mari probleme și mari întârzieri. Din această cauză am și reziliat aceste contracte. După cum ați aflat am predat deja amplasamentele către Antreprenori pe Beiuș – Oradea. Din câte am văzut în ultima vreme, se lucrează și sper că anul viitor, când au diverse termene de predare, începând cu iunie și terminând cu noiembrie, să se poată circula pe DN76. Rămâne o problemă, totuși, pe Ionești – Vârfurile, pentru care vom declanșa o nouă licitație. Subliniez că şi în continuare controalele şi supravegherea pe aceste şantiere vor fi efectuate de mine şi colegii mei din conducerea CNADNR, astfel încât antreprenorii să-şi respecte angajamentele asumate’’ a declarat Narcis Neaga, Director General al CNADNR SA, în informarea trimisă de CNADNR.
Potrivit reprezentanţilor companiei de drumuri, cele mai mari întârzieri au fost înregistrate pe tronsonul Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, şi pe tronsonul , Beiuș – Oradea, km 133+660 – km 184+390 unde contractele au fost reziliate. CNADNR informează că au fost semnate noi contracte de lucrări pe porţiunea dintre Beiuş şi Oradea, iar din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului.
Proiectul de modernizare al şoselei Deva – Brad – Oradea avea termen iniţial de finalizare luna decembrie a anului 2015, dar din cauza întârzierilor, CNADNR a solicitat Ministerului Fondurilor Europene „fazarea” proiectului, pentru a putea beneficia în continuare de finanţări. Pe tronsonul Deva – Brad, lucrările au demarat în primăvara anului trecut, iar în prezent, în cel puţin zece locuri de pe traseu, circulaţia este restricţionată, din cauza lucărilor care se desfăşoară pe carosabil.

Ce înseamnă proiectul DN 76
În luna decembrie a anului 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis Comisiei Europene, cererea de finanţare a proiectului estimat la peste 200 de milioane de euro. Obiectivul principal al proiectului constă, potrivit CNADNR, “în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a unui drum naţional în zona de vest a României, în lungime de 171,6 kilometri şi reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care să permită transportul de mărfuri şi pasageri”.  Obiectivele proiectului sunt: reabilitarea a 171,6 km de drum naţional între două municipii reşedinţă de judeţ (Deva şi Oradea); fluidizarea traficului şi reducerea până în anul 2015 cu aproximativ 25 de minute a timpului de călătorie între Deva şi Oradea; reducerea numărului de accidente pe sectorul DN76 (E79) Deva – Oradea cu 12 la sută. Proiectul avea un buget total de 210.319.503 euro, din care 142.966.756 euro constituia finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, şi suma de 25.229.427 euro, asigurată de la bugetul de Stat, informa CNADNR.

Comentarii FB

comentarii


TAG


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Incendiu puternic pe calea ferată Simeria – Petroșani         Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier         Atenție pe ce puneți toporul! Poliția a descins la tăietorii de lemne         Magistrați nemulțumiți. Decizie importantă luată de Adunarea Generală a Judecătorilor din Tribunalul Hunedoara         Primarul Devei, ţinta unei manipulări ordinare de tip ONG         Percheziţii în județul Hunedoara, la suspecți de proxenetism         Povestea tezaurului cărbunarilor, comoara din Sarmizegetusa Regia         Cursa „nebună” a unui tânăr pe bulevardele Devei. Șoferul era drogat și nu avea permis         Lăpugiu de Sus – 580 de ani de la prima atestare documentară         Carne de curcan suspectă de gripă aviară, pe galantare din județ         Cei mai buni dintre cei buni în competiție         Dezbatere publică pe bugetul municipiului Hunedoara