0.3 C
Deva
sâmbătă, aprilie 20, 2024

INFRASTRUCTURĂ. Autostrada Lugoj – Deva: ultimele estimări ale CNAIR despre finalizarea proiectului

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat stadiul lucrărilor efectuate până în prezent pe cele trei loturi aflate în şantier ale Autostrăzii Lugoj – Deva.

 

Potrivit raportului CNAIR, pe Lotul II al viitoarei autostrăzi, în lungime de 28,6 kilometri, stadiul fizic al execuţiei proiectului este de 95,80 la sută. 15 kilometri din autostradă au fost daţi în folosinţă în urmă cu un an, iar restul vor fi inauguraţi, potrivit estimărilor, în trimestrul IV al anului 2021. Impedimentul pentru prelungirea lucrărilor în reprezintă Secţiunea E, de nouă kilometri, unde vor fi construite ecoducte. Este necesară modificarea contractului de execuţie şi apoi scoase la licitaţie lucrările suplimentare necesare pe Secţiunea E. Lotul II este construit de Asocierea Salini Impregilo SpA şi S.E.C.O.L., iar contractul are o valoare de 562,73 mii lei (fără TVA)

 

 

Pe Lotul III, în lungime 21.1 kilometri, stadiul execuţiei a ajuns la 79.8%, incluzând lucrări suplimentare impuse prin Acordul de mediu, şi de 85.77% exceptând lucrările suplimentare. În ultimele luni, lucrările nu au mai avansat, susţin reprezentanţii CNAIR, aflaţi într-o dispută cu constructorii. Problemele reclamate compania de autostrăzi sunt: modificare la contract (Ecoduct 57+710); Modificare la contract (Descărcare Holdea), lipsa exproprierilor şi implicit a Autorizaţiei de Construire pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea, obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostradă din zona descărcării Holdea. Tronsonul este construt de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., în urma unui contract cu o valoare de 580 milioane lei, fără TVA. Data estimată a finalizării proiectului este septembrie 2018.

 

Lotul IV, de 21 de kilometri a ajuns la stadiul de 75,70 la sută, informează CNAIR. Problemele sesizate vizează afectarea stabilităţii stâlpului nr. 37 al Transelectrica din cauza excavaţiilor la baza versantului din zona Brănişca şi relocarea liniilor de înaltă tensiune de pe lotul 4 care au blocat lucrările la viaductul Brăşncia. Contractul în valoare de 420 milioane lei, fără TVA, a fost atribuit Asocierii S.C. Tehnostrade SRL – SC Spedition UMB SRL. Lucrările vor fi finalizate, potrivit estimărilor CNAIR, în trimestrul al doilea al acestui an.

 

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/