Hunedoara și Deva, viitoare orașe ale bicicliștilor? Care este, de fapt, situația

699

Autorităţile din cele două municipii învecinate au accesat fonduri europene pentru amanejarea noilor trasee, în zonele centrale, mai intens circulate faţă de cartierele periferice ale localităţilor.

 

În Hunedoara, reţeaua de piste de biciclete va însuma circa patru kilometri şi este cuprinsă în proiectele de modernizare a Coridoarelor central şi de vest.

Investiţia de modernizare a Coridorului central vizează amenajarea mai multor piste de biciclete, care vor forma o buclă adiacentă bulevardelor Dacia, Traian şi Republicii. Acestea vor traversa zonele gării, Bucegi, Sanitas, Cora şi Gambrinus.

În completarea reţelei din zona cea mai tranzitată a Hunedoarei va fi construită o pistă de biciclete spre Centrul vechi al municipiului, prin proiectul de modernizare a Coridorului de vest al Hunedoarei.

În centrul istoric vor fi amenajate artere pietonale spre Castelul Corvinilor, unde şi accesul bicicliştilor va fi permis.

Tot prin cele două proiecte finanţate cu fonduri europene vor fi achiziţionate circa 350 de biciclete, care vor putea fi închiriate de localnici, din 11 staţii de închiriere (bike sharing). Potrivit estimărilor autorităţilor, numărul bicicliştilor din Hunedoara va creşte cu două treimi în primul an de la finalizarea reţelei de piste de biciclete, în 2023, şi va continua să crească în anii următori.

În Deva, peste trei kilometri de piste de biciclete vor fi construite în zona centrală, cu ajutorul fondurilor europene. Pe traseu vor fi înfiinţate staţii de „bike-sharing” şi vor putea fi închiriate bicicletele achiziţionate de municipalitate. Proiectul estimat la 14,5 milioane de lei (în faza de execuţie) se află în stadiul de achiziţie a lucrărilor, susţine Florin Oancea, primarul municipiului.

Investiţia vizează amenajarea de piste de biciclete, pe o suprafaţă totală de 20.750 metri pătraţi. Pe Bulevardul Decebal vor fi 800 metri pe partea stângă şi 850 metri pe cea dreptă, iar pe Bulevardul 22 Decembrie, 730 metri pe o parte şi 613 metri pe cealaltă.

„Prin implementarea proiectului se va asigura continuitatea cu sectoarele de infrastructură existente, conturându-se o reţea urbană de piste. Prin intermediul acestor trasee se asigură accesul spre centrul municipiului Deva şi implicit către toate obiectivele de interes socio-cultural şi economic din zonă, traseul fiind tranzitat zilnic de un număr însemnat de participanţi la trafic”, se arată în documentaţia investiţiei.

În Deva, reţeaua de piste de biciclete însumează aproximativ cinci kilometri, iar cel mai lung traseu este adiacentă centurii municipiului (Calea Zarandului – Drumul Naţional 7). Centrul istoric al Devei, aflat în şantier, va deveni zonă exclusiv pietonală, fără a avea piste de biciclete.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *