Haos pe podul de la Şoimuş

Lucrările de reabilitare înaintează cu un ritm de melc, iar pe lângă cozile lungi, au mai apărut şi alte elemente „de culoare”

Lucrările de reabilitare a podului de la Şoimuş, loc de intersecţie a două drumuri naţionale, DN 7 şi DN 76, foarte circulate, şi a autostrăzii Deva – Sibiu, se desfăşoară, ca să folosim termeni şofereşti, „la relanti”.

haos 2

La muncă erau doar doi oameni

Operaţiunile de reabilitare, după o serie de amânări, ar fi trebuit să înceapă în luna martie a acestui an, dar debutul lucrărilor a fost contramandat din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Reabilitarea ar trebui să se finalizeze luna viitoare, dar nimeni nu crede în acest lucru, mai ales că ieri, înainte de prânz, pe pod erau prezenţi doar doi oameni, „semafoarele mobile” care ridică paleta bicoloră, roşu cu verde, din când în când, iar muncitorii propriu-zişi, deşi sublimi, lipseau cu desăvârşire. La ora actuală circulaţia se desfăşoară pe o singură bandă şi acest lucru, coroborat cu lipsa „asfaltangiilor” au întins la maximum nervii şoferilor care au avut nefericita inspiraţie de a încerca să traverseze podul de peste Mureş de la Şoimuş.

Oportunitate de afaceri?

Pe lângă nervi, şoferii se mai confruntă şi cu un peisaj dezolant, în preajma podului începând să apară, precum ciupercile după ploaie, mormane de gunoaie, „depozitate” acolo tot de către unii conducători auto certaţi cu bunul simţ. Dar tot răul duce spre bine, aşa cum spune o zicală celebră. Dacă şoferii îşi îmbogăţesc bagajul de înjurături, pe marginea drumului au apărut diverşi comercianţi, care vând diferite lucruri, multe de o calitate îndoielnică, muşteriilor de ocazie, şi nu sunt puţini, care se ivesc odată cu închiderea unui sens de circulaţie.

Aventura Deva – Brad

Şi, tipic româneşte, nu se lucrează doar la pod, ci şi pe DN 76, pe drumul de la Şoimuş către Brad. Aşa că aceia care au norocul să scape rapid de coada de la pod, au ce aştepta pe drumul spre Brad, unde, pe mai multe porţiuni, se circulă pe un singur fir, fiind amplasate cel puţin patru semafoare pentru regularizarea circulaţiei, fiind posibil să se dea şi peste „dirijorii” cu table în mână în vreo două locuri. Practic, cei care doresc să ajungă, de la Deva la Brad, pe „drumul clasic”, pentru ceva mai mult de 30 de kilometri ar trebui să-şi ia o marjă de timp de vreo două ore.

Au uitat tabla cu „drum închis”

Există şi o rută ocolitoare, cam de vreo 60 de kilometri, care trece prin Mintia şi Brănişca spre Vorţa, iar de acolo, pe un drum judeţean deschis anul trecut, spre Ţebea, de acolo traseul putând continua spre Brad ori spre Vârfurile şi Oradea. Dar şi la acest drum sunt ceva probleme, de ordin strict adminstrativ. „Drumul de la Vorţa la Ţebea se prezintă în condiţii foarte bune. Din păcate, însă, a fost montată o tablă cu inscripţia „drum închis”, dar a fost uitată, probabil, acolo. Cei care cunosc zona folosesc drumul şi au şanse să ajungă mai repede la Deva sau la Brad, chiar dacă este distanţă mai mare, decât dacă ar circula pe ruta obişnuită şi mai scurtă, cea care cuprinde şi traversarea podului de la Şoimuş”, a declarat Horia Romeo Fărcaş, primarul comunei Baia de Criş, de care aparţine satul Ţebea. Aşa că, după cum se arată lucrurile acum, termenul de finalizare al lucrărilor de la podul de peste Mureş este aproape imposibil de respectat, iar drumul dintre Deva şi Brad, pe ruta directă, prin Şoimuş, va dura mai mult decât cel de pe variana ocolitoare şi mai lungă, prin Vorţa şi Ţebea.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − unu =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Pagina de Facebook a Primăriei Hunedoara a fost închisă după un atac informatic         Accident grav pe DN 76 Deva – Brad         Încep lucrările de anvelopare la Blocul 13A, strada Mihai Eminescu         Teribilism la volan. Un tânăr a produs dezastrul pe DN 68 A Deva – Lugoj         Accident grav în Hunedoara. O ambulanță a lovit un biciclist         Accident mortal. Un bărbat s-a prăbușit cu mașina în râul Cerna         Accident grav în apropiere de Brad         Momente traumatizante pentru mama unei fetițe de cinci luni, după ce a adus bebele la spital         Politicienii care râvnesc la primăriile celor mai mari municipii hunedorene         Laureatul Premiului Internațional „Leonardo Da Vinci – Artist Universal” 2019. Romeo Dobrotă (Romi) din Toronto – Artistul plastic din vecini         Au fost scoase la licitație lucrările la Casa de Cultură din Hunedoara         Primarul Marcel Goia nu va mai candida la Hațeg         Seceta și MHC-ul au transformat Lacul Cinciș. Ce se întâmplă la bisericile părăsite         Accident produs de un tânăr de 18 ani         Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie