Gospodării demolate pentru construcţia lotului IV al autostrăzii Deva – Lugoj

Tronsonul Deva – Ilia al viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva a intrat în şantier în luna martie a anului 2014, iar până în prezent singura zonă în care constructorii nu au lucrat este locul de la marginea satului hunedorean Şoimuş, unde se află patru gospodării. În aceste zile casele vor fi demolate, pentru a face loc lucrărilor la autostradă.

Încă din anul 2012, proprietarii terenurilor şi ai caselor din Şoimuş, aflate pe tronsonul viitoarei austostrăzi, au primit decizii de expropriere pentru imobilele pe care le deţin. Oamenii însă au dat în judecată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, nemulţumiţi de faptul că preţul oferit de statul român pentru terenurile lor este prea mic. Indiferent de soluţia instanţei, traseul autostrăzii nu va mai putea fi modificat. Gheorghe Profeanu, unul dintre hunedorenii din Şoimuş a căror case vor fi demolate, se află încă în proces cu statul român, care i-a oferit 330.000 de lei pentru terenurile şi pentru casa pe care o deţine.

Bărbatul a considerat că valoarea imobilelor, inclusiv a unui iaz de peşte aflat pe traseul autostrăzii ajunge la 170.000 de euro. “Nu am primit până acum niciun leu, pentru că încă ne judecăm cu cei de la CNADNR, din 2013, la tribunal, iar procesul va mai dura. Între timp, am primit ordinul de executare silită. Am luat lucrurile din casă, ţiglele de pe ea şi alte materiale de construcţii pe care le-am putut transporta şi ne-am mutat. Cei de la CNADNR pot face ce vor cu gospodăria noastră, însă nu este normal ca noi să ajungem să stăm în chirie, şi fără banii de la statul român”, a spus Gheorghe Profeanu.

Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori, Autostrada Deva – Lugoj, pe loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) are ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii în lungime totală de 100 de kilometri, în judeţul Timiş, a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013. În ce priveşte lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, peste 50 la sută dintre lucrările necesare construcţiei lui sunt finalizate, iar tronsonul de 22 de kilometri ar putea fi realizat până la sfârşitul anului,

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 + paisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști