Gara din Brad, întârziată la renovare

Gara din Brad a intrat în reparaţii capitale la sfârşitul anului 2016, în urma unei investiţii de peste un milion de lei, finanţată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR. Constructorii trebuiau să finalizeze proiectul în noiembrie 2018, clădirea veche de peste 120 de ani se află încă în şantier. Abia în luna mai, potrivit reprezentanţilor CFR, ivestiţia ar putea fi inaugurată. Pentru întârzierile acumulate, antreprenorii vor fi penalizaţi, susţin reprezentanţii CFR.

Gara Brad, veche de 122 de ani, se numără printre cele mai frumoase din România. Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi a fost dată în folosinţă în 6 decembrie 1896, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol, fiind una dintre cele mai reuşite clădiri care au existat în Ardeal. După 1990, gara a intrat în declin. Localnicii din Brad au lansat petiţii în care au solicitat autorităţilor reabilitarea monumentului istoric, iar de doi ani, clădirea a intrat în reparaţii capitale. Faţadele au fost zugrăvite în galben, tâmplăria, instalaţiile şi acoperişul au fost schimbate, iar fundaţia i-a fost consolidată.

„În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, informa CFR, în prezentarea proiectului.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Cum se regenerează pădurile din Godeanu         Tragedie pe șosea în apropiere de Orăștie         Magistrala feroviară 200 jefuită de hoți         Micia – arc peste timp         Administratorul unui depozit de haine second-hand a fost amendat cu 200.000 de lei         Hunedoara. Încep înscrierile la Atelierul lui Moș Crăciun         Lansare de carte la Galeria de Arte din municipiul Hunedoara: Mihai Petre, „Birtul parcului”         ALEGERI PREZIDENȚIALE. Câți hunedoreni sunt așteptați la urne și unde pot vota         Carmen Hărău (PNL): Prima ordonanță a Guvernului Orban rezolvă problemele majore ale minerilor din Valea Jiului!         PREMIERA SÂMBĂTĂ. Teatrul de Artă Deva, bastion cultural hunedorean, vă aduce Elogiul vieţii. “Glory of living”         Marile săli ale Castelului Corvinilor au intrat în șantier         Povestea tristă a unei familii rămase fără casa din mijlocul pădurii         Scandal uriaș într-un club din Deva. Cornel Mărgan și alți doi interlopi s-au bătut. Cei trei au fost reținuți         Elevă din Orăștie dată dispărută         O tânără căutată de șapte ani pentru crimă a fost prinsă în Italia         Ordin de protecție provizoriu pentru un soț agresiv         SE APROPIE 1 DECEMBRIE. Programul manifestărilor de „Ziua Națională” de la Hunedoara         LA CASTELUL CORVINILOR. „Medieval Robotics Day”         LA DEVA. Lansarea strategiei pentru consolidarea administrației publice         INFRASTRUCTURĂ. Tunelul feroviar Turdaș a fost deschis circulației