Expertiza care arată cât de degradat este podul peste Strei

Podul rutier din Călan este degradat și necesită reparații capitale. O expertiză tehnică realizată în 2017 asupra situației podului peste Strei, de la intrarea în Călan, arăta că acesta se află într-o stare nesatisfăcătoare, iar până când reparațiile capitale vor începe trebuiau luate măsuri urgente.

Podul a fost construit la începutul anilor ’60, din beton armat, iar de-a lungul existenței sale au fost efectuate doar lucrări de întreținere a suprastructurii sale.

„Podul expertizat se încadrează în clasa stării tehnice IV, Stare nesatisfăcătoare, caracterizată prin elemente constructive într-o stare avansată de degradare, podul necesitând lucrări de reabilitare și înlocuirea unor elemente. Ținând cont de existența unor defecte sau degradări importante la elementele principale de rezistență (depunctări mai mari decât 7), care periclitează siguranța circulației, se vor lua măsuri imediate de remediere a acestor defecte/degradări. Ca urmare, până la realizarea unor lucrări de intervenție se impune introducerea de urgență a unor restricții de circulație: limitarea vitezei de circulație la maxim 30 km/h, până la remedierea suprafeței de rulare a carosabilului: limitarea distanței de circulație dintre vehicule la minim 50 de metri, până la remedierea problemelor structurale la reazeme, suprastructură și pile”, se arată în expertiza tehnică realizată de inginerul Mihai Iliescu.
Viteza de circulație pe pod a rămas de maximum 70 de kilometri pe oră, iar alte restricții speciale, cum sunt cele de tonaj, nu au fost impuse. Recent, Primăria Călan a scos la licitație lucrările de reabilitare a podului rutier în lungime de 115 metri și cu o lățime de 13,50 metri. Proiectul este estimat la 4,6 milioane de lei, iar fondurile vor fi alocate prin Programul Național de Devoltare Locală.

Lucrările la infrastructură propuse sunt de extinderea fundaţiilor şi elevaţiilor existente spre aval, cu circa 2,8 m, cămăşuirea elevaţiilor existente concomitent cu realizarea extinderii, realizarea unei banchete din beton armat pe care să se amenajeze cuzineţii şi opritorii seismici. Lucrări la suprastructură vizează demolarea integrală a vechii suprastructuri, construirea părţii amonte a suprastructurii, realizarea monolitizării între tablierele executate în cele două etape. „Calea pe pod se va realiza astfel: peste dala de beton armat se va realiza hidroizolaţia şi calea din îmbrăcăminte asfaltică pe carosabil şi umplutura din beton la trotuare peste care se va aşterne un strat asfaltic. Pentru evacuarea apelor pluviale s-au prevăzut guri de scurgere cu evacuare verticală. La limita carosabilului s-au prevăzut parapete de siguranţă , rigide, tip bordură înaltă. Parapetele pietonale metalice de pe podul existent se vor recupera, reapara, vopsi şi completa pentru a fi reutilizate pentru noua suprastructură”, se arată în proiect.

Comentarii FB

comentarii




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ziarul Hunedoreanului