Experţii “salvatorului mocăniţelor”, acuzaţi de falsuri. HOCEVAR: „Experţii nu meritau să fie târâţi în noroi”

Dosarul poliţiştilor de la Patrimoniu îl vizează indirect pe Georg Hocevar. SURSA FOTO: Georg Hocevar. Facebook.

Dosarul poliţiştilor de la Patrimoniu îl vizează indirect pe Georg Hocevar. SURSA FOTO: Georg Hocevar – Facebook.

Omul de afaceri austriac Georg Hocevar, devenit în ultimii ani „înger şi demon” al locomotivelor de epocă, riscă din nou punerea sub învinuire pentru exportul ilegal a şase locomotive vechi de aproape un secol şi a unui locomobil. Procurorii îi acuză de fals şi mărturie mincinoasă pe cei doi experţi, Răsvan Ciucă şi Şerban Georgescu, cei care au stabilit că locomotivele au fost exportate legal de Hocevar.

Au cerut arestarea celor doi, însă magistraţii au dispus cercetarea lor în libertate, sub control judiciar. „În fapt s-a reţinut că, în cursul judecăţii dosarului, în recurs, suspecţii au efectuat noi expertize judiciare cu privire la bunurile care au făcut obiectul unui dosar de trafic cu  bunuri de importanţă tehnică, respectiv şase locomotive cu abur şi un locomobil.  În calitate de experţi, cei doi suspecţi au întocmit rapoartele de expertiză, atestând fapte şi împrejurări necorespunzătoare adevărului, astfel că decizia asupra nevinovăţiei inculpaţilor s-a luat, în principal, în considerarea concluziilor acestor expertize”, a declarat Adriana Tamaş, purtătoarea de cuvânt a Parchetului de pe lângă Judecătoria Deva.

Experţii, învinuiţi de falsuri

Anchetatorii fac cercetări pentru a stabili dacă în afara celor şapte piese de patrimoniu şi alte locomotive şi vagoane de epocă expertizate de Răsvan Ciucă şi Şerban Georgescu, fac obiectul unor tranzacţii ilegale. „La percheziţiile efectuate de procurori şi poliţişti la domiciliile celor doi experţi au fost găsite 450 de plăci de identificare ale unor locomotive şi vagoane de epocă, susceptibile a face parte din patrimoniul cultural naţional, unele dintre acestea fiind sustrase de pe locomotive cu abur clasate în Tezaurul României, precum şi documente din arhiva Ministerului Transporturilor”, a precizat procurorul Adriana Tamaş.

În luna mai 2013 Curtea de Apel Alba Iulia l-a achitat pe Georg Hocevar de acuzaţiile de export ilegal al locomotivelor, pe baza rapoartelor realizate de experţii autorizaţi de Ministerul Culturii, Şerban Georgescu şi Răsvan Ciucă. Aceştia au stabilit că locomotivele vechi nu erau obiecte de patrimoniu. Anchetarea austriacului a început în 2009, iar de când a fost pus sub învinuire, Georg Hocevar a declarat război poliţiştilor. Patronul atelierelor din Crişcior şi administratorul singurului tronson de cale ferată îngustă funcţional în judeţul Hunedoara, pe ruta Brad – Crişcior, îi acuză pe poliţişti că aproape i-au ruinat afacerile, prin demersurile împotriva lui în cursul anchetei. Austriacul a dat în judecată conducerea Inspectoratui de Poliţie Judeţean Hunedoara, acuzând-o de abuzuri, însă de fiecare dată instanţele au decis în favoarea poliţiştilor.

Hocevar pune ancheta pe seama răzbunării

Georg Hocevar a declarat că ancheta care a urmat achitării lui e un subiect jenant, pus pe seama răzbunării poliţiştilor, iar cei doi experţi nu meritau să fie „târâţi prin noroi”. Este trist dacă cineva nu înţelege adevărul. Este regretabil dacă cineva nu acceptă adevărul, dar nu este de acceptat dacă cineva încearcă să modifice adevărul”, a declarat austriacul.

Două dintre cele şapte locomotive despre care anchetatorii susţin că au fost exportate ilegal fac parte dintr-o colecţie unicat şi sunt fabricate în 1908, în Austria. Celelalte au o vechime de până la şase decenii. Georg Hocevar a precizat că le-a achiziţionat înainte de a fi tăiate şi vândute la fier vechi. Le-a recondiţionat şi le-a vândut, iar ulterior au ajuns în parcuri de distracţii din Austria şi Slovacia.

Comentarii FB

comentarii




4 Răspunsuri la “Experţii “salvatorului mocăniţelor”, acuzaţi de falsuri. HOCEVAR: „Experţii nu meritau să fie târâţi în noroi”

  1. Motu de la Brad

    Corect!Daca Hocevar este vinovat pentru faptul ca a scapat calea ferata ingusta Brad-Criscior si din Bucovina de frenezia afacerilor ilegale cu fier vechi,trebuie arestat,terfelit in noroi si eventual omorat!
    Inseamna ca cei care au dezmembrat calea ferata normala Brad-Dealu Fetii-Chiscadaga trebuie declarati eroi nationali si sa li se ridice statui in fata garilor din Brad,Dealu Fetii,Ormindea,Paulis Lunca,nu?
    Rusine d-lor anchetatori-militieni,care nu v-ati dezbarat de vechile metehne!

    Răspuns
  2. Acrie

    Domnul Serban Lacriteanu, Hocevar si altii au facut cate ceva pentru calea ferata din Romania. Eu personal am o stima deosebita pentru ei. Consider ca ar trebui arestati aia care au distrus Calea Ferata, care au furat garnituri de vagoane si locomotive si acum au firme particulare care falimenteaza CFR de la o zi la alta!!!! Lacriteanu e un om cinstit care traieste din salariu, are un caracter aparte. Toata treaba asta pute si ma face inca o data sa cred ca in Romania Justitia, SRI, Politia – sunt aservite unor gasti de interese si aceasta tara e vanduta la un pret de nimic. Ar trebui inca o revolutie care sa-i termine pe toti securistii de partid, smecherii, hotii si coruptii, cioroii camatari si proxeneti, toate scursurile care prolifereaza in tara asta condusa de incompetenti, analfabeti si oameni fara cultura. Numai unul care nu stie cat de mult si ce au facut oamenii astia pentru tara asta – fara sa ceara nimic in schimb – poate fi atat de dobitoc sa puna botul la asemenea inscenare. Rusine celor care nu vor sa vada cine sunt hotii in tara asta, ba chiar ii si pupa-n fund!

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 + 18 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Povestea zidului uriaș de pe Autostrada Lugoj – Deva         Cele 11 brățări dacice de aur masiv rămase dispărute         ASEDIAŢI DE EVENIMENTE. Garda Cetăţii în acţiune fitness în aer liber la Cetatea Deva         „SCÂRŢ-SCARŢ” PÂNĂ VINERI. Primarul Devei păsuieşte gunoierul cu trei zile         SĂRBĂTOAREA MOŢILOR. Sâmbătă începe Târgul de Fete de pe Muntele Găina         PARLAMENTUL EUROPEAN. Siegfried Mureșan cere aderarea României la spațiul Schengen         Castelul Corvinilor va intra în șantier în luna august         INVESTIȚIE Ce localități din Hunedoara vor fi racordate la noua rețea de gaze naturale         Sistem de supraveghere video pe străzile Simeriei         Autostrada Lugoj – Deva. Cele mai recente imagini aeriene de pe Loturile 3 și 4. Cât mai e de lucru         Emblema de onoare a M.A.I. conferită unui jandarm hunedorean         BINE CĂ N-A VENIT MADONA! Nedeia Vulcăneană l-a prins pe Ile Primarul cu closetul „pe vine”         Grădină urbană pe fonduri UE în zona Grigorescu         O tură de o zi, pe aici, pe-aproape: Deva – Râpa Roșie – Alba Iulia – Ampoița – Giardini di Zoe         Contracte de 15 milioane de euro. Cele mai vizitate monumente istorice din Hunedoara reabilitate pe fonduri UE         CJH PROMITE – PRIMĂRIA DEVA FACE. Chinezii deschid o fabrică de mobilă la Deva         Gara de poveste a municipiului Brad, în șantier de aproape trei ani. Lucrările nu sunt finalizate         Un motociclist a fost lovit de un autocamion pe șoseaua Deva – Lugoj         Ramona Mănescu, propunere ALDE pentru postul de ministru la Externe         Tragedie în Deva