Evaluarea Națională a absolvenților de clasa a VIII-a – sinteza rezultatelor finale

373
Ministerul Educației a publicat astăzi, 30 iunie, pe site-ul dedicat, evaluare.edu.ro, rezultatele finale obținute după soluționarea contestațiilor de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut probele Evaluării Naționale (14 – 17 iunie 2022).

În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 81,60% (2112 candidați), în creștere cu doar 0,07% față de rezultatele inițiale (81,53%).

La proba de Limba și literatura română, 2272 de candidați (87,41%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 4 candidați au obținut nota 10.
La Matematică, 1931 de candidați (74,52%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 19 candidați au obținut nota 10.
La Limba și literatura maternă, 72 de candidați (96%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), nefiind înregistrate note de 10.

Au fost depuse 204 contestații din 5269 de lucrări (3,87%), față de 308 înregistrate în anul școlar 2020-2021, respectiv,147 în anul 2019-2020, 304 în anul 2018-2019 sau 324 în anul 2017-2018. Dintre acestea:
– Pentru Limba și literatura română, au fost depuse 128 de contestații. Dintre acestea: 108 au fost soluționate prin creșterea notei inițiale, 14 prin scăderea acesteia, iar pentru 6, notele inițiale au rămas nemodificate.
– Pentru Matematică, au fost depuse 75 de contestații. Dintre acestea: 38 au fost soluționate prin creșterea notei inițiale, 25 prin scăderea acesteia, iar pentru 12, notele inițiale au rămas nemodificate.
– Pentru Limba și literatura maternă, a fost depusă o singură contestați care a fost soluționată prin creșterea notei inițiale.
Rata de participare a fost de 91,44 %: 2588 de candidați prezenți, dintr-un total de 2734 de elevi înscriși. Niciun candidat nu a fost eliminat.

Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 4 – 11 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (14 iulie).

Biroul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.