Sarmizegetusa Regia şi primii kilometri de asfalt

Principalul drum de acces spre Sarmizegetusa Regia a fost închis traficului rutier din 24 august, când au început lucrările de modernizare. În ultimele două săptămâni, au fost turnaţi primii kilometri de asfalt, iar autorităţile speră ca şoseaua de 18 kilometri spre situl fostului oraş antic să fie finalizată până la sfârşitul anului.

Modernizarea celor 18 kilometri de drum judeţean între satul Costeşti şi situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia se numără printre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în prezent în judeţul Hunedoara. Drumul, extrem de degradat, va fi asfaltat şi lărgit, în cadrul unui proiect finanţat prin fonduri de la Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. De peste două decenii localnicii aşteaptă transformarea drumului judeţean de pământ într-o şosea accesibilă, însă prin proiectele realizate în anii trecuţi nu s-a realizat acest lucru. Până la finalul acestui an, constructorii au termen să finalizeze proiectul. Autorităţile au închis traficul rutier pe tronsonul aflat în şantier, pentru a grăbi realizarea investiţiei.

Până în prezent, de la ieşirea din satul Costeşti spre Sarmizegetusa Regia au fost turnat asfaltul pe o porţiune de circa doi kilometri, iar în prezent muncitorii lucrează la consolidarea terasamentului şi la lărgirea drumului. Proiectul de modernizare a DJ 705 A este finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. Contractul a fost atribuit prin licitaţie publică SC Trans Construct Import Export SRL, pentru un preţ de 18,2 milioane de lei. Valoarea investiţiei de la care a pornit licitaţia pentru proiect a fost de peste 41 de milioane de lei. Constructorii au termen ca până la finalul acestui an să finalizeze lucrările de modernizare a tronsonului rutier. Şi celălalt tronson al Drumului judeţean 705 A, între Orăştie şi Costeşti, a fost inclus într/un proiect de modernizare, pentru care cei de la Consiliul Judeţean Hunedoara speră să obţină finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa 6, Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regional. Proiectul se află pe o listă de rezervă, iar dacă nu va putea beneficia de finanţare UE, va fi realizat din fonduri proprii.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Bărbat plecat la cules de ciuperci, rătăcit în Munții Orăștiei         Foştii anchetatori ai lui Traian Berbeceanu cer scoaterea cărții sale de pe piaţă         Teodora Larisa Petruț şi prospețimea poeziei         Lucian Heiuş le cere demisia. Trei politruci PSD cu funcţii publice ar trebui să plece din posturi         Marius Surgent, deputat ALDE: În turul doi al alegerilor prezidențiale voi vota candidatul dreptei         Cursa infernală a unui autocar pe DN 7. Pasagerii au trecut prin momente de spaimă         Accident grav pe DN 66 Călan – Haţeg, produs de un tânăr băut         Scene înfiorătoare în timpul unui spectacol de circ în Hunedoara         Hunedorean acuzat că a jefuit un cabinet medical din spital         Carmen Hărău : „Este greu dar foarte onorant să lupți acum pe frontul anti-PSD!”         11 ani de la tragedia din Mina Petrila         Accident rutier pe șoseaua Hunedoara – Deva         Tânăr acuzat de înșelăciune         Hoți prinși în urma unei razii         Clădirea Primăriei Hunedoara intră în renovare         CĂLARE PE MONUMENTUL UNESCO. Promovează monumentul sau obiceiurile proaste?         LIBERALII STRÂNG RÂNDURILE. Primarul Devei face lobby pentru Termocentrala Mintia         Palatul Administrativ va fi scos din bălării         LA ÎNTRECERE CU TELESCAUNUL DIN PARÂNG. Provocare pentru cei mai buni alergători montani din România         SPECTACOL. „4 (for) stand up”, super-show de comedie la Deva