Lucrările la Barajul Valea de Peşti mută alimentarea cu apă a populaţiei pe sursele alternative

Dacă seceta nu a afectat, cel puţin până acum, alimentarea cu apă potabilă a Văii Jiului,intrarea în reparaţii a Barajului de la Valea de Peşti, care va fi golit aproape complet, pune la lucru, la capacitate maximă, cele patru staţii de tratatare a apei ale ApaServ Valea Jiului SA.

Barajul de la Valea de Peşti, care asigură alimentarea cu apă a localităţilor din vestul Văii Jiului, intră în reparaţii, iar apa va scădea pntru a putea permite demararea lucrărilor de

schimbare a vanelor. De precizat că, din 1973, de când a fost dat în olosinţă,

barajul nu a fost golit niciodatã, deşi de o bună perioadă de timp au fost decsoperite fisuri, care trebuie neapãrat remediate. Acum, însă, începe în sfârşit reabilutarea acestuia prin schimbarea vanelor, iar cei care trebuie să se reorienteze sunt reprezentanţii furnizorului de servicii de apă şi canal, ApaServ Valea Jiului SA. “Sperăm ca sursele de apă alternative să ne ajute să funcţionăm la capacitate normală şi important este să avem în funcţiune la parametrii optimi toate cele 4 staţii, respectiv Taia, Braia, Zănoaga şi Valea de Pești, să le putem regal între ele. Una fără alta nu se poate. Trebuie să reabilităm şi staţiile de la Taia şi Zănoaga, aşa încât să putem să asigurăm non – stop apă populaţiei, fără nicio problemă”, a declarat directorul SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram. Până acum nu au fost probleme, iar canicula nu a afectat Valea Jiului din punct de vedere hidrografic, asta deşi în ultima perioadă temperaturile au fost crescute, iar precipitaţiile aproape nesemnificative.

Funcţionează din 1973 fără întrerupere

Pus în funcţiune în urmă cu 40 de ani Barajul Valea de Peşti, care are o înălţime de 56 de metri, a fost ridicat din anrocamente şi etanşat în amonte cu o mască din beton asfaltic. Din 1973, de când a fost dat în folosinţă, barajul nu a fost golit niciodată, deşi de câţiva ani prezintă fisuri, care trebuie neapărat remediate. Deşi administratorii construcţiei sunt de părere că lucrările de reparaţii sunt absolut necesare, iar efectuarea unor reabilitări măcar în casa vanelor din baraj reprezintă o prioritate, investiţia cifrată la trei milioane de euro, a fost tergiversată ani de zile. S-au făcut studii de specialitate şi barajul în sine nu prezintă nici un pericol, cel puţin în acest moment, dar sunt probleme serioase la cele două vane de fund – una de golire, iar cea de a doua de siguranţă – care asigură golirea barajul.

Ruperea barajului ar fi catastrofală!

Cu o lungime la coronament de 237,5 metri şi o lăţime de 6,35 de metri, Barajul Valea de Peşti asigură alimentarea cu apă potabilă pentru populaţia din Uricani, Lupeni, Vulcan, Aninoasa şi o parte din Petroşani, dar are şi rol de alimentare cu apă a obiectivelor industriale din Valea Jiului. Datele tehnice arată că lacul de acumulare de la Valea de Peşti are un volum de 4,5 milioane de metri cubi de apă şi are un luciu de apă de 25 de hectare. Bazinul hidrografic al barajului este de 31 de kilometri pătraţi, în timp ce lacul are o adâncime maximă de 53 de metri şi o lungime de doi kilometri. Iniţial, la construcţia lui, barajul a fost gândit şi pentru atenuarea viiturilor, însă din cauza fisurilor apărute în timp, acest rol este mai mult teoretic decât practic. Chiar dacă specialiştii dau asigurări că riscurile sunt zero, dacă barajul s-ar rupe situaţia ar fi catastrofală. Practic, apele lacului ar mătura localităţile Uricani, Lupeni, Vulcan şi Iscroni.

 

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 − 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Accident rutier pe șoseaua Deva – Hunedoara         LANSARE proiect „Realizarea Muzeului Civilizației Dacice cu reabilitarea și modernizarea străzilor de acces, în Municipiul Orăștie”,cod SMIS: 123893         Accident cumplit cu motocicleta pe șoseaua Hațeg – Caransebeș. Un tânăr a murit, prietena sa se zbate între viață și moarte         Tânăr rănit grav în două accidente rutiere petrecute în aceeași zi         Accident rutier grav în Petroșani         Prin programul de practică organizat, Star Transmission & Star Assembly sunt „fabricanţi” de absolvenţi cu experienţă         Un agent de pază de la Spitalul Județean din Deva s-a revoltat împotriva medicilor de la Urgență         Zeci de jandarmi mobilizați pentru căutarea unei copile de 11 ani         A început expertiza pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva         Accident rutier pe DN 66: trei oameni au fost răniți         Guvernul şanselor ratate pentru România a fost demis!         Salonul Hunedorean al Cărții         CONCURS. “Citești și câștigi”, în plină desfășurare         PE MUNTE. Cetățeni străini, salvați de jandarmi         Tânără condamnată după ce ascuns droguri în vagin pentru a le livra deținuților         SPARG LIMITELE PENIBILULUI. CJH face turismul de rahat (la propriu) în Sarmizegetusa Regia         Ce s-a ales de fosta Școală 10 din Hunedoara, unde învățau 1.500 de elevi         Caz șocant în comuna Pui: o elevă de opt ani a fost abuzată de învățător         PRIMĂRIA DEVA. Ajutor pentru încălzirea locuinţei         CU BANI FDI. Bucureşci: Iluminat public european până de Paşte