Lucrările la Barajul Valea de Peşti mută alimentarea cu apă a populaţiei pe sursele alternative

Dacă seceta nu a afectat, cel puţin până acum, alimentarea cu apă potabilă a Văii Jiului,intrarea în reparaţii a Barajului de la Valea de Peşti, care va fi golit aproape complet, pune la lucru, la capacitate maximă, cele patru staţii de tratatare a apei ale ApaServ Valea Jiului SA.

Barajul de la Valea de Peşti, care asigură alimentarea cu apă a localităţilor din vestul Văii Jiului, intră în reparaţii, iar apa va scădea pntru a putea permite demararea lucrărilor de

schimbare a vanelor. De precizat că, din 1973, de când a fost dat în olosinţă,

barajul nu a fost golit niciodatã, deşi de o bună perioadă de timp au fost decsoperite fisuri, care trebuie neapãrat remediate. Acum, însă, începe în sfârşit reabilutarea acestuia prin schimbarea vanelor, iar cei care trebuie să se reorienteze sunt reprezentanţii furnizorului de servicii de apă şi canal, ApaServ Valea Jiului SA. “Sperăm ca sursele de apă alternative să ne ajute să funcţionăm la capacitate normală şi important este să avem în funcţiune la parametrii optimi toate cele 4 staţii, respectiv Taia, Braia, Zănoaga şi Valea de Pești, să le putem regal între ele. Una fără alta nu se poate. Trebuie să reabilităm şi staţiile de la Taia şi Zănoaga, aşa încât să putem să asigurăm non – stop apă populaţiei, fără nicio problemă”, a declarat directorul SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram. Până acum nu au fost probleme, iar canicula nu a afectat Valea Jiului din punct de vedere hidrografic, asta deşi în ultima perioadă temperaturile au fost crescute, iar precipitaţiile aproape nesemnificative.

Funcţionează din 1973 fără întrerupere

Pus în funcţiune în urmă cu 40 de ani Barajul Valea de Peşti, care are o înălţime de 56 de metri, a fost ridicat din anrocamente şi etanşat în amonte cu o mască din beton asfaltic. Din 1973, de când a fost dat în folosinţă, barajul nu a fost golit niciodată, deşi de câţiva ani prezintă fisuri, care trebuie neapărat remediate. Deşi administratorii construcţiei sunt de părere că lucrările de reparaţii sunt absolut necesare, iar efectuarea unor reabilitări măcar în casa vanelor din baraj reprezintă o prioritate, investiţia cifrată la trei milioane de euro, a fost tergiversată ani de zile. S-au făcut studii de specialitate şi barajul în sine nu prezintă nici un pericol, cel puţin în acest moment, dar sunt probleme serioase la cele două vane de fund – una de golire, iar cea de a doua de siguranţă – care asigură golirea barajul.

Ruperea barajului ar fi catastrofală!

Cu o lungime la coronament de 237,5 metri şi o lăţime de 6,35 de metri, Barajul Valea de Peşti asigură alimentarea cu apă potabilă pentru populaţia din Uricani, Lupeni, Vulcan, Aninoasa şi o parte din Petroşani, dar are şi rol de alimentare cu apă a obiectivelor industriale din Valea Jiului. Datele tehnice arată că lacul de acumulare de la Valea de Peşti are un volum de 4,5 milioane de metri cubi de apă şi are un luciu de apă de 25 de hectare. Bazinul hidrografic al barajului este de 31 de kilometri pătraţi, în timp ce lacul are o adâncime maximă de 53 de metri şi o lungime de doi kilometri. Iniţial, la construcţia lui, barajul a fost gândit şi pentru atenuarea viiturilor, însă din cauza fisurilor apărute în timp, acest rol este mai mult teoretic decât practic. Chiar dacă specialiştii dau asigurări că riscurile sunt zero, dacă barajul s-ar rupe situaţia ar fi catastrofală. Practic, apele lacului ar mătura localităţile Uricani, Lupeni, Vulcan şi Iscroni.

 

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 19 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Momente dramatice pentru o familie de polonezi care a vizitat Cetatea Devei         De ce să aplici pentru un program de calificare în Industria Automotive?         Accident rutier cu motocicleta: doi oameni au fost răniți         „Să trimitem copiii la școală!”- campanie liberală aflată la a șaptea ediție         Tentativă de omor la Orăștie         Ce măsuri sunt luate după tragedia din Sarmizegetusa Regia         Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva deschis circulației         Drumul spre Poiana Pelegii se deschide parțial         ANI: Răzvan Mareș, în conflict de interese         Veste uriașă pentru șoferi: Se deschide Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva         PREZIDENŢIALE 2019. Liberalii hunedoreni strâng semnături pentru Klaus Iohannis – Preşedinte         Fizioterapie și kinetoterapie sau relaxare și întreținere. Toate într-un singur loc: la cabinetul C.A.R.P. Solidaritatea Simeria         Este Deva o destinație turistică?         43 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj – Deva deschiși până la sfârșitul lunii august         CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației         Festivalul Plăcintelor pădureneşti la Poiana Răchițelii         Blocaj pe Autostrada Lugoj – Deva, înaintea inaugurării Loturilor 3 și 4. Probleme grave semnalate de CNAIR         Parcare privată înființată ilegal în centrul Devei         Recepția a 43 de kilometri din Autostrada Lugoj – Deva este programată luni         ASEDIU POLITIC LA FABRICA DE ARMAMENT. Un demnitar a dat spargere la actele SRI, e anchetat penal şi promovat de PSD