Conversmin supervizează închiderea Minei Uricani

Mina Uricani devine istorie în cel mai scurt timp. Societatea Naţională de Închideri de Mine Valea Jiului a atribuit deja contractul pentru dirigenţia de şantier şi asistenţa tehnică la execuţia lucrărilor de închidere şi ecologizare a perimetrului minier.

mina_uricaniUn proiect care a fost atribuit la suma de 1741.350, fără TVA, la car se adaugă şi valoarea lucrărilor propriu – zise de închidere şi ecologizarea perimetrului minier. Licitaţia a fost câştigată de Conversmin, societatea de închideri de mine din subordinea Ministerului Economiei, care a prezentat de altfel şi singura ofertă admisibilă. Pentru banii din contract, Conversmin trebuie să asigure asistenţa tehnică pentru toate activităţile necesare în vederea execuţiei lucrărilor de închidere şi ecologizare, în condiţiile şi standardele prevăzute în proiectul tehnic.

Mina Uricani se află cuprinsă în program de închidere şi ecologizare ce se derulează până în anul 2018, după ce în baza indicatorilor tehnico – economici a fost  declarată neviabilă şi trecută în administrarea SNIMVJ.

Deşi exploatarea cărbunelui în zona Uricaniului a început încă din anul 1840 când mineritul se limita la exploatarea stratelor superficiale de cărbune, cercetările geologice intense pentru cunoaşterea amănunţită a câmpului minier din zona Uricani au fost întreprinse în anul 1944. Istoricul exploatării industriale a zăcământului din câmpul minier Uricani este prezentat de o seamă de lucrări efectuate în 1946, când a fost săpată galeria de coastă de pe pârâul Balomir. Prin executarea unor lucrări de deschidere şi de pregătire (puţuri, galerii direcţionale,  galerii transversale, etc.) s-a făcut posibilă începerea exploatării din anul 1947. Sistematizarea minei s-a făcut începând cu anul 1956, când s-a început săparea puţurilor  principale, ceea ce a permis ca din acestea să fie executate o serie de lucrări miniere de deschidere la nivelul mai multor orizonturi

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

patru × patru =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști